Fulia de la alternator cu sistem de roată liberă decuplează rotorul alternatorului la turaţii mai mici de 1500 rotaţii/minut, reducând astfel considerabil uzura alternatorului datorită vibraţiilor motorului.

Fulie alternator
Sursa foto: Febi
Fulia de la alternator cu sistem de roată liberă decuplează rotorul alternatorului la turaţii mai mici de 1500 rotaţii/minut, reducând astfel considerabil uzura alternatorului datorită vibraţiilor motorului. Alternatorul este scurt timp decuplat de la acţionare şi la schimbarea treptelor de viteză când turaţia motorului oscilează şi în momentul intârzierilor ciclice ale arborelui cotit. Funcţiile de cuplare şi decuplare a alternatorului depind şi de cuplul motorului, amplitudinea vibraţiilor, inerţia masei precum şi de sarcina generatorului. 
          
Fulia cu sistem de roată liberă se compune din fulia propriu-zisă, un lagăr dublu cu sistem de roată liberă, 2 garnituri şi un capac de protecţie împotriva umezelii şi a prafului.

În cazul în care apar defecţiuni ale acestei fulii, rotaţia oscilantă şi vibraţiile de la motor se transmit direct la arborele alternatorului, putându-i cauza defecţiuni ulterioare, cum ar fi blocarea totală care duce la ruperea curelei de transmisie. Simptomele fuliei blocate sunt zgomotele specifice de patinare ale curelei de transmisie la schimbarea treptelor de viteză.

Pentru a preîntampina aceste probleme, este recomandată verificarea acestei fulii la fiecare 15.000 km iar la un interval de 2 schimbări de transmisie (aproximativ 180.000 km) se recomandă schimbarea fuliei.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii