Ford a început producţia modelului Ford Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri la fabrica de la Saarlouis, Germania; acesta este cel mai eficient model pe benzină, din punct de vedere al consumului de combustibil, construit vreodată de Ford.
Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP are un consum de top în clasa sa, de 4,8l/100km (58,9 mpg)* şi emisii CO2  de 109g/km. Modelul de 125 CP are un consum de 5l/100km (56,5mpg) cu emisii de CO2  de 114g/km.
Motorul de 1,0 litri EcoBoost va echipa în 2012 mai multe modele Ford, inclusiv C-MAX şi noul B-MAX.

BUCUREŞTI, Romania, februarie 2012 – Modelul Ford Focus cu motor de 1,0 litri EcoBoost a ieşit de pe liniile de asamblare ale fabricii din Saarlouis, Germania în această săptămână. Acesta stabileşte o nouă referinţă întrucat este cel mai eficient model Ford construit vreodată, din punct de vedere al consumului de combustibil.

Modelul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP are un consum de combustibil  de top în clasa sa, de 4,8l/100km (58 mpg) şi emisii CO2  de 109g/km. Motorul cu turbocompresor şi injecţie directă este, de asemenea, disponibil pe modelul Focus într-o versiune de 125 CP, cu un consum de 5l/100km (56,5mpg) şi emisii CO2  de 114g/km.

Modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri înregistrează standarde de performanţă similar modelelor echipate cu motoare diesel, datorită unui cuplu motor constant de 170Nm între 1.400rpm şi 4.500rpm.

“Producţia primului model Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri reprezintă o realizare majoră pentru Ford,” a declarat Preşedintele şi CEO Ford Europa, Stephen Odell. " În urmă cu câţiva ani, dezvoltarea unui motor atât de mic şi eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, cu un nivel bun de putere şi plăcut de condus într-o maşină de dimensiunea modelului Focus, ar fi părut imposibilă."

Noul motor 1,0 litri EcoBoost este produs la fabrica de motoare Ford din Köln, Germania. Ford a investit aici 134 milioane de euro (200 milioane de dolari) pentru a dezvolta o linie specială high- tech la fabrica din Köln, în vederea construirii acestui motor.Tot în acest an, producţia motorului va începe şi la fabrica Ford de la Craiova, România. Capacitatea de producţie la nivel european ar putea ajunge la 700.000 de motoare pe an.

Motorul EcoBoost de 1,0 litri ilustrează cât de mult Ford şi întreaga industrie auto au reuşit să îmbunătăţească în mod continuu motorul cu ardere internă, o tehnologie utilizată de peste un secol.

De exemplu, motorul de 2,9 litri care propulsa legendarul Model T avea un consum de combustibil de 11,3l/100km oferind 20 CP – cifre care erau impresionante la vremea lor.

Motorul primei generaţii de Ford Fiesta din 1976, cu o capacitate cilindrică de 957cc, avea aproximativ aceeaşi cilindree ca motorul de 1,0 litri EcoBoost.  Cu toate acestea, EcoBoost are 64% mai multă putere şi un consum de combustibil cu 38% mai mic.

Motorul EcoBoost de 1,0 litri a fost dezvoltat de experţii Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeană si Inginerie Avansată din Aachen, Germania, dar şi de la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie.

*Toate cifrele privind consumul şi emisiile de CO2 exprimate în g/km sunt extrase din teste aprobate oficial în conformitate cu Directiva CE 93/116/EC. Cifrele privind consumul de combustibil sunt bazate pe Directiva UE privind Consumul de Combustibil în Europa 80/1268/EEC şi diferă de rezultatele privind ciclurile de consum de combustibil din alte regiuni ale lumii.

Sursa: Ford Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii