Bucureşti, 13 februarie 2012 — Mazda va expune la Salonul Auto de la Geneva în premieră în Europa conceptul TAKERI, un sedan de clasă medie ce încorporează tehnologia unică Mazda i-ELOOP de frânare regenerativă. Acesta va fi prezentat alături de noua Mazda CX-5, un SUV compact crossover echipat cu întreaga gamă de tehnologii inovatoare SKYACTIV[1] Mazda, împreună cu o ediţie specială de primăvară 2012 MX-5, proiectată doar pentru piaţa europeană, şi cu o serie de tehnologii noi şi de modele de serie.

Cea mai nouă adaptare a temei de design Mazda “KODO – Sufletul Mişcării”, prin conceptul TAKERI, aduce o nouă viziune în materie de stilizare pentru un sedan. TAKERI oferă o imagine asupra direcţiei viitoare a modelelor sedan de clasă medie, moştenind viziunea conceptului SHINARI, un coupe sport cu patru uşi prezentat anul trecut la Geneva. În spatele acestui exterior captivant, TAKERI integrează motorizarea diesel SKYACTIV-D echipată cu sistemul i-stop şi cutia automată cu şase rapoarte SKYACTIV-Drive.

TAKERI urmăreşte să obţină eficienţă maximă în consumul de energie fără a compromite performanţa Zoom-Zoom specifică Mazda. Acesta este primul model echipat cu i-ELOOP (Intelligent Energy Loop), primul sistem de frânare regenerativă al constructorului care foloseşte o soluţie unică pentru a converti energia cinetică în electricitate în timpul frânării şi o stochează într-un capacitor electric cu două straturi. Puterea este apoi utilizată pentru a alimenta componente electrice, reducând astfel solicitarea motorului şi scăzând consumul de combustibil cu până la 10%. i-ELOOP contribuie la un consum remarcabil al conceptului TAKERI, obţinut fără a sacrifica confortul sau performanţele.

Noul CX-5 este primul model de serie care foloseşte linia de design KODO – Sufletul mişcării şi, de asemenea, primul construit cu toată gama de tehnologii SKYACTIV: motoare, transmisii, caroserii şi şasiu. CX-5 livrează performanţe de condus şi feedback remarcabile în condiţiile unei manevrabilităţi intuitive şi a unei ţinute de drum superioare, precum şi ale unor echipări de siguranţă de excepţie. Designul aerodinamic şi greutatea redusă, alături de motorizările (toate echipate cu i-stop) şi transmisiile SKYACTIV permit CX-5 să înregistreze printre cele mai bune rezultate din clasă în materie de consum şi emisii de CO2.

Noua ediţie de primăvară 2012 MX-5 include noi elemente premium pentru un plus de clasă. Inserturi cromate pentru faruri, cadrul grilei şi cadranele proiectoarelor de ceaţă,  precum şi tapiţerie de piele în nuanţă Havana Brown. Versiunea este disponibilă doar în Europa şi va fi furnizată atât în variantă soft top, cât şi hardtop[2], alături de patru opţiuni de culoare: Radiant Ebonz, Crystal White Pearl, Metropolitan Grey şi Brilliant Black. În plus faţă de conectivitate audio crescută, ediţia specială de primăvară 2012 va fi primul MX-5 dotat cu sistem de navigaţie.

[1] SKYACTIV-G motorizare benzină, SKYACTIV-D motorizare diesel, SKYACTIV-Drive transmisie automată, SKYACTIV-MT transmissie manuală, SKYACTIV-Caroserie and SKYACTIV-Şasiu.
[2] Disponibilitatea variază în funcţie de piaţă

Sursa: Mazda Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii