Grupul Bosch estimează încetinirea creşterii economice la nivel global. Prin urmare, furnizorul german de tehnologii şi servicii se aşteaptă la o creştere modestă a vânzărilor în acest an, estimată între 3 şi 5 procente. Aceste aspecte au fost anunţate de Franz Fehrenbach, preşedintele consiliului de administraţie al companiei Bosch în cadrul conferinţei de presă anuale ce a avut loc la sediul companiei din apropierea oraşului Stuttgart. „Există în continuare un nivel ridicat de nesiguranţă în ceea ce priveşte viitorul economiei, chiar dacă criza datoriilor suverane din zona euro a fost dezamorsată uşor,” a declarat Fehrenbach. În primul trimestru al anului 2012, vânzările au crescut cu aproximativ 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în ciuda scăderii economiei globale şi a evoluţiilor dificile pe anumite pieţe din Europa. Cea mai mare creştere a fost atinsă în sectorul Tehnologiei industriale, urmat de sectorul Tehnologiei auto. Creşterile din sectorul de afaceri Bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii au fost mai moderate.

Bosch şi-a propus creşterea rezultatului operaţional în acest an prin intermediul produselor inovatoare, reducerii costurilor şi a cheltuielilor unice. „Cu toate acestea, dat fiind faptul că preţurile materiilor prime rămân ridicate şi se investeşte în mod continuu în noi sectoare de afaceri, va fi dificil să atingem anul acesta rentabilitatea comercială ţintă, situată între 7 şi 8 procente,” a declarat Fehrenbach.

Creşterea vânzărilor de 9 % a fost mai mare decât se anticipase în 2011
În anul fiscal 2011, Bosch a crescut peste aşteptări, în ciuda unei economii globale mai slabe. Vânzările companiei au crescut cu 9 %, atingând 51,5 miliarde de euro. Profitul înainte de impozitare avea o valoare de 2,6 miliarde de euro, faţă de 3,5 miliarde de euro, valoare la care se situa în 2011. La 5,1%, marja de profit s-a situat sub intervalul propus. În ianuarie, Bosch a identificat drept cauze ale acestei situaţii dificultăţile suplimentare cauzate de creşterea preţurilor materiilor prime şi cursul valutar. În plus, s-a investit considerabil în anumite sectoare de afaceri de viitor, precum electromobilitatea sau energiile regenerabile, având loc şi o depreciere a activelor diviziei de Energie solară, totalizând 560 de milioane de euro.

Numărul de angajaţi la nivel global a crescut la 302.500
Ca urmare a dezvoltării favorabile a afacerii, în anul 2011, numărul de angajaţi la nivel global a crescut cu 19.000, ajungând la 302.500 pe 1 ianuarie 2012. Cea mai mare creştere a avut loc în Europa, companiei alăturându-i-se 9.800 de angajaţi. În regiunea Asia-Pacific au fost angajate 8.000 de persoane. În America de Nord şi de Sud, numărul de angajaţi al companiei Bosch a crescut în total cu 1200. Rata de creştere economică mai lentă va afecta numărul de angajări din acest an fiscal. În funcţie de evoluţia afacerii, aici fiind incluse şi companiile consolidate de curând. Se estimează că numărul de angajaţi la nivel global va creşte la aproximativ 315.000 pe parcursul anului. 

Protecţia mediului antrenează dezvoltarea sectorului Tehnologiei auto
În 2011, Bosch şi-a consolidat poziţia pe piaţă în toate cele trei sectoare de afaceri. Având drept obiectiv sporirea rezultatelor pe sectoare, directorul financiar Dr. Stefan Asenkerschbaumer a declarat: „Eforturile considerabile pe care le-am depus pentru a ne consolida poziţia pe piaţă, chiar şi în timpul crizei financiare şi economice, au dat rezultate.” Cel mai mare sector de afaceri, Tehnologia auto, a generat anul trecut vânzări de 30,4 miliarde de euro, crescând aşadar cu 8,2% faţă de anul precedent. În ciuda preţurilor ridicate ale materiilor prime şi investiţiilor iniţiale considerabile în domeniul electromobilităţii, în acest sector a fost obţinut un profit operaţional de 2,3 miliarde de euro, la fel ca în anul precedent. Rentabilitatea comercială a fost de 7,7%.

Cererea pentru produse ce reduc consumul de carburant al autovehiculelor, sporesc siguranţa, securitatea şi cresc nivelul de confort este în continuă creştere. Printre aceste produse se numără sistemele de injecţie directă de benzină, sistemele economice diesel şi programul electronic de stabilitate ESP®, dezvoltat de compania Bosch. Între anii 2011 şi 2014, Bosch şi-a propus să crească semnificativ numărul de sisteme vândute anual: de la 7,2 la 9,6 milioane pentru sistemele diesel common-rail şi de la 4 la 8,6 milioane pentru sistemele de injecţie directă de benzină. „Bosch îşi aduce contribuţia la protecţia mediului. Şi am constatat din nou că protecţia mediului antrenează o creştere semnificativă pentru Bosch,” a declarat Dr. Bernd Bohr, preşedintele Grupului Bosch Automotive. La nivel mondial, cererea pentru sisteme de asistenţă pentru şofer, precum sisteme video sau sisteme predictive de frânare de urgenţă este în creştere. Procentul de autovehicule noi prevăzute cu senzori radar va creşte de patru ori între 2011 şi 2016, până la 16%.

În concluzie, Dr. Bernd Bohr identifică mai multe oportunităţi de dezvoltare în sectorul Tehnologiei auto: „Anul acesta, vânzările per autovehicul produs la nivel mondial vor atinge o valoare de aproape 400 de euro. Iar odată cu intrarea în era electromobilităţii, va creşte şi mai mult pe termen lung.” Bosch cheltuieşte aproximativ 400 de milioane de euro anual în domeniul electromobilităţii, care are un potenţial ridicat. În prezent, compania are un portofoliu vast în acest domeniu, cu 5 modele de sisteme de propulsie electrică auto, 3 variante de invertoare pentru gestionarea energiei electrice şi cu acumulatori litiu-ion. „Această bază amplă ne conferă un avantaj decisiv: eficienţa sistemelor noastre,” a declarat Bohr. „Doar o companie care ştie cum să interconecteze sistemele va fi capabilă să integreze electronica de putere în grupul de motopropulsor electric.” 

Sectorul de Tehnologie industrială creşte în mod susţinut, însă piaţa sistemelor fotovoltaice este în impas
În 2011, sectorul de afaceri Tehnologie industrială a înregistrat cea mai puternică creştere, de 21 %, până la o valoare de 8 miliarde de euro. Divizia Tehnologie Drive and Control a înregistrat o creştere peste medie. Divizia de Tehnologie de împachetare a înregistrat, de asemenea, creşteri. Pe de altă parte, divizia de Energie solară nu a avut rezultate satisfăcătoare. În ciuda unei creşteri de peste 10 procente a volumului de vânzări pentru celule şi module, cifrele au scăzut dramatic. Cauza este scăderea dramatică a preţurilor de pe piaţa sistemelor fotovoltaice, de până la 40%.

„În domeniul tehnologiei fotovoltaice, ne străduim să reducem semnificativ costurile de producţie din segmentul celulelor cu cristale. Ne-am propus să obţinem acest rezultat implementând tehnologii inovatoare şi procese de producţie optimizate,” a declarat Fehrenbach. Acesta a insistat asupra faptului că obiectivul companiei, la fel ca pentru toate celelalte sectoare de afaceri Bosch, a fost de a obţine profitabilitate şi competitivitate susţinute. 

Succes în special în domeniul electrocasnicelor şi sculelor electrice
Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii a generat o cifră de vânzări de 13,1 miliarde de euro în 2011, înregistrând o creştere de 4,4%. Profitul operaţional în acest sector a fost la acelaşi nivel cu cel din anul precedent, cu o valoare de 730 milioane de euro. Bosch s-a bucurat de succes în special datorită electrocasnicelor noi, cu consum redus de energie, şi sculelor electrice inovatoare. Divizia de Sisteme de securitate a crescut la nivel global, în special datorită sistemelor de supraveghere video, segment care a înregistrat cele mai rapide creşteri din întreaga industrie. Pe de altă parte, divizia de Termotehnică a înregistrat rezultate moderate. Piaţa a continuat să fie slabă, în special în sudul Europei, iar acest aspect a avut o influenţă negativă asupra vânzărilor. 

Extindere la nivel global – creşterea cifrelor de vânzări în toate regiunile 
Pe parcursul ultimului an fiscal, Bosch şi-a extins din nou prezenţa la nivel internaţional. În ultimii trei ani au fost înfiinţate şapte filiale noi: în Cambodgia, Egipt, Georgia, Irlanda, Maroc, Panama şi Peru. Până în 2013 s-a planificat înfiinţarea altor companii în Bangladesh şi Laos, ţări în care companiei i se datorează 97% din PIB. Din punct de vedere regional, creşterea vânzărilor a fost relativ uniformă în 2011.

În Europa, cifra de vânzări a companiei Bosch a crescut cu 9,6%, la 30,4 miliarde de euro. Acest lucru se datorează în special rezultatelor excelente înregistrate în Germania, unde cifra de vânzări a crescut cu 11 %, la 12 miliarde de euro. În 2011, Bosch a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în Europa, dintre care 1,2 miliarde de euro în Germania. Europa de Est reprezintă un alt centru de interes pentru activităţile de investiţii: în România, de exemplu, compania îşi extinde uzina din Blaj. În Ungaria, Bosch creşte numărul de ingineri angajaţi la 700. În Serbia, Bosch îşi consolidează, de asemenea, poziţia pe piaţă prin lansarea producţiei de ştergătoare de parbriz, o mutare planificată pentru anul 2013.

În regiunea Asia-Pacific, cifra de vânzări a companiei Bosch a crescut cu 8,9%, la aproximativ 12 miliarde de euro. Asia-Pacific va rămâne şi în viitor o regiune cu o creştere deosebit de dinamică. Doar anul trecut, Bosch a investit aproximativ 800 de milioane de euro în această regiune. În Vietnam, de exemplu, Bosch a înfiinţat o unitate de producţie pentru fabricarea de curele de transmisie pentru transmisiile continuu variabile şi şi-a deschis primul centru de inginerie software în Asia de Sud-Est.

Continentul american a înregistrat, de asemenea, o evoluţie încurajatoare în 2011. Bosch a înregistrat o creştere de 10,4% în America de Nord, calculată în moneda locală, în ciuda creşterii economice slabe. În euro, vânzările au crescut cu 5,7%, la 7 miliarde de euro. În America de Sud, vânzările au crescut cu 11 %, la 2,2 miliarde de euro. În concluzie, Bosch identifică în continuare un potenţial de creştere în America de Nord şi de Sud. În Statele Unite ale Americii, de exemplu, se estimează că numărul de mărci de autoturisme cu motoare diesel se va dubla până în 2015, iar Bosch îşi doreşte să participe la această creştere cu sistemele sale diesel. 

Sectorul principal de activitate asigură o bază solidă pentru o creştere dinamică
Date fiind aceste evoluţii favorabile pe plan regional
și sectorial în 2011, Fehrenbach consideră că strategia companiei și-a dovedit eficiența: „Bosch este o companie cu strategie pe termen lung. Cei trei piloni ai strategiei noastre – prezența vastă la nivel global, diversificarea focalizată și nivelul ridicat de inovaţie – denotă faptul că perspectivele noastre de viitor rămân bune.” Acesta a adăugat că ritmul de creștere al companiei se datorează bazei solide pe care o constituie sectoarele principale de activitate.

A
șadar, compania continuă să își extindă diviziile existente, efectuând în același timp achiziții planificate pentru optimizarea competențelor sale principale. Un exemplu bun îl reprezintă expansiunea diviziei Automotive Aftermarket. Achiziția viitoare a diviziei Service Solutions a companiei americane SPX Corporation va consolida divizia de diagnoză, un domeniu foarte important pentru Bosch. Concernul german se dezvoltă, de asemenea, datorită unor sectoare de afaceri noi în cadrul companiei, de exemplu în industria bicicletelor electrice. În prezent, Bosch furnizează sisteme de propulsie electrică pentru aproape 40 de producători diferiţi de biciclete. Compania își propune să atingă o cotă de piață de aproximativ 20% în Europa în următorii ani. 

Se estimează o cre
ștere a volumului global pe piaţa serviciilor de energie
Pe lângă sectoarele principale tradi
ționale ale companiei, Fehrenbach consideră că domeniul eficienței energetice oferă oportunități suplimentare. Înființată în 2011, filiala Bosch Energy and Building Solutions este specializată în servicii care au rolul de a spori eficiența clădirilor clienților comerciali. Printre aceștia se numără întreprinderi industriale, spitale sau companii de gestionare a clădirilor. „Serviciile oferite de compania Bosch Energy and Building Solutions asigură o reducere a consumului de energie electrică de 20 % în clădirile existente,” a afirmat Fehrenbach. De exemplu, această performanță poate fi atinsă printr-o combinație între concepte energetice individuale, servicii și tehnologii moderne, precum centrale termoelectrice. Serviciile oferite includ, de asemenea, o platformă de gestionare a sistemelor energetice, proiectată pentru a monitoriza şi a controla toate fluxurile de energie dintr-o clădire. Compania estimează că volumul serviciilor energetice de acest tip de pe piaţa globală va creşte anual cu 12%, atingând o valoare de 40 de miliarde de euro până în 2020. 

Investiţii în viitor de peste 7 miliarde de euro
În 2012, investiţiile grupului Bosch vor rămâne la un nivel ridicat: Bosch va cheltui din nou peste 4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare, iar cheltuielile cu investiţiile în mijloace fixe vor depăşi din nou 3 miliarde de euro. Până la sfârşitul lui 2012, se estimează că 43.000 de cercetători şi dezvoltatori vor lucra pentru Bosch, cu aproximativ 4500 mai mulţi decât la începutul anului. Chiar şi în prezent, 1 din 4 angajaţi din această categorie lucreză în domeniul ingineriei software. Bosch îşi consolidează în mod sistematic activităţilor din acest sector pentru a dezvolta noi modele de afaceri, precum cele care rezultă din ocaziile oferite de web 3.0, Internetul obiectelor şi serviciilor.

„Până în prezent, software-urile au fost integrate în general în componentele noastre hardware. În schimb, prin Internetul obiectelor şi serviciilor, toate tipurile de dispozitive tehnice vor comunica între ele, via interfeţe IP,” a declarat Dr. Volkmar Denner, membru al consiliului de administraţie Bosch responsabil cu cercetarea şi dezvoltarea, care urmează să fie succesorul lui Franz Fehrenbach ca preşedinte al consiliului de administraţie începând cu 1 iulie 2012. „Din punct de vedere tehnic, este necesar ca produsele noastre să se poată conecta la internet. În prezent, creăm condiţiile necesare pentru acest lucru.” Unitatea de software şi sisteme a grupului Bosch, ce urmează să fie extinsă în anii următori, va juca un rol esenţial. Până în 2015, numărul de angajaţi din acest domeniu va creşte de la 450, câţi sunt în prezent, la 1000.

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

2 comentarii

  1. Nu mi se par cine stie ce produse astea de la Bosch .. or fi ei de mult pe piata da au avut si defecte in toti anii astia.

    RăspundețiȘtergere
  2. dar fiecare firma e cu defectele si calitatile ei..iar eu personal sunt foarte multumita de ei:)

    RăspundețiȘtergere