Ford Europa îşi va tripla producţia anuală de autovehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, de la 141.000 în 2011 la aproximativ 480.000 până în 2015; peste 300.000 din totalul proiectat vor fi dotate cu noul motor EcoBoost de 1,0 litri.
Ford începe astăzi în mod oficial producţia motorului EcoBoost de 1,0 litri la Craiova, România.
Ford va produce peste 1,3 milioane de motoare EcoBoost cu emisii scăzute de CO2 pentru autovehiculele din Europa în perioada 2012-2015: se estimează că peste 800.000 dintre acestea vor fi echipate cu noul motor EcoBoost de 1,0 litri.
Ford Europa se aşteaptă să dubleze numărul de modele echipate cu motoare EcoBoost în aceeaşi perioadă 2012-2015.

KÖLN, Germania, mai 2012 – Ford Europa intenţionează să tripleze producţia de autovehicule echipate cu motoare EcoBoost pe benzină, puternice şi eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, de la 141.000 anul trecut la aproximativ 480.000 în 2015. Peste 300.000 de unităţi din producţia anuală proiectată vor fi autovehicule echipate cu noul motor EcoBoost de 1,0 litri.

Anunţul vine odată cu demararea producţiei motorului EcoBoost de 1,0 litri în noua fabrică Ford de la Craiova, România. Între 2012-2015 Ford intenţionează să producă pentru continentul european 800.000 de motoare avansate EcoBoost de 1,0 litri în România şi la Köln, Germania. În acest interval, vor fi fabricate 1,3 milioane de motoare EcoBoost de toate capacităţile cilindrice pentru maşinile din Europa.

Extinderea producţiei este însoţită de o creştere a disponibilităţii motoar elor EcoBoost în linia de modele din gama europeană Ford. Numărul modelelor Ford disponibile cu motoarele EcoBoost se va dubla de la 5 la 10 până în 2015 când motoarele EcoBoost vor propulsa peste jumătate din totalul maşinilor cu motor pe benzină produse de Ford în Europa.

“Planurile noastre pentru EcoBoost sunt agresive, dar credem că odată ce oamenii experimentează această familie de motoare, vor înţelege de ce”, a afirmat Sherif Marakby, director Divizia Grupuri Motopropulsoare, Ford Europa, faptul că “suntem în linia întâi a inovării, iar motorul de 1,0 litri nu poate fi egalat în ceea ce priveşte echilibrul între eficienţă, putere şi rafinament.”

Familia globală high-tech de motoare EcoBoost de la Ford profită de avantajele turbocompresorului, ale injecţiei directe de combustibil şi ale supapei cu distribuţie variabilă atât la admisie, cât şi la evacuare pentru a oferi puterea unui motor mai mare cu eficienţa consumului de combustibil speficifice unei unităţi mai mici.

EcoBoost a fost introdus în Europa la sfârşitul anului 2010 cu o capacitate cilindrică de 1,6 litri pentru C-MAX, precum şi capacităţi cilindrice de 1,6 litri şi 2 litri pentru S-MAX, Galaxy şi Mondeo. În 2011, gama europeană a fost extinsă pentru a include modelul Focus cu motor EcoBoost.

În acest an, noul motor EcoBoost de 1,0 litri, în trei cilindri, a fost introdus pe modelul Focus, fiind foarte apreciat de mass-media ca cel mai bun în clasa sa pentru eficienţa consumului de combustibil, alături de performanţa şi rafinamentul surprinzătoare. În cursul acestui an, noul motor va fi disponibil pentru C-MAX şi noul B-MAX, urmând ca, în viitor să echipeze mai multe modele Ford.

Se preconizează că popularitatea şi extinderea gamei EcoBoost vor duce la o creştere a producţiei acestor motoare la 330.000 anul viitor, reprezentând 44 % din totalul motoarelor pe benzină produse de Ford Europa, crescând la 57 % în 2015.

De asemenea, Ford Europa plănuieşte să producă alte 800.000 de motoare EcoBoost pentru pieţele din afara Europei în cursul anului 2015, în urcare de la 90.000 în 2011. În prezent, doar pe şoselele din America de Nord sunt peste 180.000 de autovehicule cu motoare EcoBoost.

“Fie că este vorba de varianta de 1,0 litri cu 125 CP de la Focus sau de varianta de înaltă performanţă de 2,0 litri cu 250 CP de la viitorul Focus ST, EcoBoost oferă o combinaţie între eficienţa consumului de combustibil şi performanţă care ar fi părut imposibilă la un motor pe benzină acum câţiva ani”, a declarat Barb Samardzich, vicepreşedinte Dezvoltare Produse, Ford  Europa. “Oferă întreaga performanţă, rafinamentul şi cuplul pe care clienţii le doresc împreună cu consumul de combustibil al motoarelor mici.”

Pe lângă dublarea potenţialului capacităţii totale de producţie a motorului de 1,0 litri pentru Europa, unitatea de producţie Ford de la Craiova va produce în curând şi noul model B-MAX, ce va fi pus în vânzare în cursul acestui an.

“Prezentul aduce un nivel al producţiei de tehnologie înaltă care nu a mai fost văzut până acum în această parte a Europei”, a afirmat Dirk Heller, director Producţie şi Operaţiuni Grupuri Motopropulsoare , Ford Europa. “Cu produse esenţiale precum motorul EcoBoost de 1,0 litri şi noul B-MAX produse aici, Craiova este foarte importantă pentru succesul viitor al companiei Ford în Europa.”

Producţia motoarelor EcoBoost de 1,0 litri a început la fabrica de motoare Ford de la Köln în noiembrie 2011. Varianta de 1,6 litri este produsă la Bridgend, în Ţara Galilor, în timp ce motoarele EcoBoost de 2,0 litri sunt fabricate în Valencia, Spania.

Sursa: Ford Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii