Peugeot 208
PSA Peugeot Citroën este prima companie care a comercializat Filtrul de Particule (DPF/FAP)
Spre sfârşitul anilor 90`, PSA Peugeot Citroën a introdus pe piaţă noua generaţie de propulsoare Diesel HDi, care a făcut posibilă o reducere de 70% a emisiilor de particule, de la 100 mg/km la mai puţin de 30 mg/km.

Pentru a elimina toate aceste emisii, inclusiv particulele ultra-fine, Grupul a inventat Filtrul Activ de Particule, (FAP) care a echipat în premieră mondială modelul Peugeot 607 din 2000, cunoscând o răspândire vastă în anul 2007. Tehnologia echipează toate modelele Peugeot şi Citroën începând cu anul 2010. Astăzi, aproximativ 6 milioane de autovehicule Peugeot şi Citroën sunt echipate cu FAP.

Filtrul de particule este un sistem mecanic ce livrează o eficienţă de 99.9%, indiferent de etapa de utilizare a propulsorului diesel
Un raport al Agenţiei Franceze de Management al Mediului şi Energiei (ADEME)* arată că majoritatea particulelor care ajung până la nivelul alveolar al plămânilor au o dimensiune cuprinsă  între  5-100 nanometri.  Tocmai  aici îşi  demonstrează eficienţa  FAP, eliminând peste 99.9% dintre particule. Colectate în structura filtrului, acestea sunt arse în timpul regenerării.

FAP-ul este un sistem mecanic eficient ce colectează particulele în mod  continuu, indiferent de faza de utilizare a vehiculului, inclusiv în timpul pornirii la rece sau la cald, atât în  oraş cât şi pe autostradă, chiar şi atunci când filtrul este plin.  Pentru a garanta funcţionarea autovehiculului, filtrul se autocurăţă automat printr-un  procedeu denumit regenerare, prin care particulele colectate sunt arse.

Filtrul Activ de Particule Peugeot Citroën este cel mai eficient de pe piaţă
Spre deosebire de rivalii săi, care au optat pentru filtrele  catalitice,  PSA  Peugeot Citroën a optat pentru o soluţie FAP cu aditivare. În afara faptului că permite filtrului să se regenereze de patru ori mai repede faţă de un filtru catalitic, aditivarea oferă o eficienţă optimă  a FAP indiferent de condiţiile de şofat, inclusiv în mediul urban,  optimizând consumul de carburant.

*ADEME, „Particulele de combustie auto şi dispozitivele acestora de eliminare”, 2002

În  consecinţă, propulsoarele Diesel PSA Peugeot Citroën sunt robuste şi compatibile  cu toate tipurile de carburant diesel, inclusiv amestecuri ce conţin până la 30% biodiesel. Tehnologia de aditivare este de asemenea recunoscută ca fiind superioară  în materie de emisii de NO². Conform unui raport recent întocmit de Agenţia Franceză pentru Securitatea Sanitară a Mediului şi Muncii (AFSSET)**, atunci când rata de penetrare în cazul filtrelor de particule  aditivate  (dintre  toate autovehiculele  echipate  cu  FAP) depăşeşte aproximativ 30%, emisiile totale de NO² pentru vehiculele uşoare (cu sarcină uşoară) ar trebui reduse până în 2014.

Propulsoarele diesel-hibride PSA Peugeot Citroën reprezintă încă un pas înainte în ceea ce priveşte grija faţă  de mediu
Este important să ne reamintim că motoarele diesel oferă deja un număr mare de beneficii faţă de mediu, ţinând cont de faptul că autovehiculele echipate cu ele emit cu 15% până la 20%  mai puţin CO² pe kilometru comparativ cu un autovehicul pe benzină similar.

PSA Peugeot Citroën face astfel un pas înainte graţie tehnologiei HYbrid4, ce combină un motor diesel echipat cu FAP cu un motor electric pentru a optimiza consumul de carburant, în special în timpul condusului în mediul urban, păstrând în acelaşi timp calitatea aerului şi reducând  nivelul gazelor  de seră.  Inovaţia „made in  France” a fost lansată  în  premieră mondială în 2012 la Peugeot 3008, 508 RXH, 508 Sedan şi Citroën DS5.

Informaţii cheie:
Este Filtrul de Particule dezvoltat de PSA Peugeot Citroën eficient în orice condiţii de şofat?
FAP colectează particulele indiferent de condiţiile de condus, chiar dacă pornirea se face la rece sau la cald, la viteză, în  oraşe sau pe autostradă. Particulele colectate sunt arse treptat prin creşterea temperaturii în timpul regenerării. Acest proces se derulează automat la fiecare 500 – 1000 km, în funcţie de nivelul de emisii ale motorului.

Emit motoarele din zilele noastre mai multe particule? Sunt acestea mult mai dăunătoare sănătăţii oamenilor faţă de motoarele folosite în trecut?
Nivelurile de particule emise au fost considerabil reduse, graţie realizărilor cu adevărat semnificative din ultimii 20 ani. Înainte de 1992,  aceste  emisii nu se supuneau niciunei reglementări în Europa, iar în anii 60` şi 70`, un Peugeot 404 propulsat de un motor diesel cu cameră de ardere separată emitea, de exemplu, un  nivel al emisiilor de 1.200 mg/km. Odată cu introducerea injecţiei directe la motorizările diesel HDi, nivelul emisiilor de particule a scăzut uşor, la aproximativ 30 mg/km pentru un Peugeot 406  HDi  din 1998. Graţie capacităţii FAP-ului  de a colecta chiar şi particulele foarte mici, vehiculele moderne echipate cu această tehnologie emit mai puţin de 1mg/km, ceea ce reprezintă o reducere de 1.200 mg în 30 de ani.

** Opinia Agenţiei  Franceze pentru Securitatea  Sanitară  a Mediului  şi Muncii  (AFSSET)  privind  „impactul tehnologiilor  de regenerare a emisiilor de NO² rezultate de la vehiculele diesel şi elemente conexe privind sănătatea”, Septembrie 2009.

Care este nivelul de particule emis de FAP?
Nivelul de  particule  emis de un filtru este mult mai scăzut decât cel existent în aerul ambiental curat. De fapt, aerul care iese din filtru este mai curat decât aerul care intră în motor. Nivelul este de asemenea mult mai scăzut şi faţă de cel detectat în casele oamenilor.

Cât este de durabil un FAP?
FAP este conceput să ţină pe toată durata de viaţă  a autovehiculului. Filtrele sunt în permanenţă monitorizate de sistemul de diagnosticare de la bord, astfel că orice disfuncţie va fi semnalată de martorul motor. În funcţie de generaţia de filtre folosită, s-ar putea impune o operaţie de mentenanţă pentru a curăţa anumite reziduuri solide  rezultate din ulei. Procedura de mentenanţă se desfăşoară de obicei după 200.000 kilometri.

Ar trebui interzise autovehiculele diesel mai vechi, fără FAP, în mediul urban?
Aceasta nu este problema constructorului de automobile. Problematica reducerii poluării urbane prin crearea de Zone cu Emisii scăzute ţine de responsabilitatea guvernului şi  a autorităţilor locale.

Cu siguranţă, îndemnul de a înlocui vehiculele vechi cu cele moderne-fie ele diesel sau pe benzină-ar optimiza procesul de îmbunătăţire a calităţii aerului în zonele urbane.

Sursa: Peugeot Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii