Noua gama Opel Astra
Noul sedan completează gama Astra.
Noi motoare puternice: 2.0 BiTurbo CDTI de 195 cp şi unitatea pe benzină de 2,0 l cu putere de 280 cp.
Noi sisteme de asistenţă se adaugă ofertei largi de tehnologii inovatoare disponibile.
Gamă completă: de la motorul ecoFLEX cu emisii de CO2 de 99g/km, până la versiunea OPC de înaltă performanţă.
Design mai elegant pentru modelele hatchback cu cinci uşi şi Sports Tourer.

Rüsselsheim.  Noua gamă Opel Astra porneşte la drum cu dreptul: cu noua versiune sedan, noi motoare şi sisteme de asistenţă de ultimă generaţie, la care se adaugă un design inovator, marca extinde dotările modelului său cel mai bine vândut şi titrat din segmentul compact, noua gamă devenind astfel şi mai sportivă şi mai variată. Aspectul mai elegant la exterior şi la interior subliniază aerul sportiv şi punctele forte din punct de vedere tehnic ale gamei de modele compacte. Gama Astra este acum completă, cuprinzând noua versiune sedan, modelul cu cinci uşi, Sports Tourer station wagon şi modelul GTC coupé cu trei uşi, precum şi versiunea OPC de înaltă performanţă. 

Afirmaţia conform căreia Opel oferă tehnologiile germane cu cel mai puternic impact emoţional în segmentul foarte disputat al autovehiculelor compacte este susţinută de noile motoare cu tehnologie de ultimă oră care, începând din acest moment şi în următoarele şase luni, vor extinde şi mai mult gama deja variată de capacităţi ale sistemelor de propulsie disponibile pentru modelele Astra. Noul Astra OPC cu motor pe benzină de 2,0 litri, cu turbocompresor şi sistem de injecţie directă se poate deja comanda. Acesta promite distracţie maximă la volan. Dezvoltând o putere de 206 kW/280 cp şi generând un cuplu maxim de 400 Nm, modelul Astra OPC nu este numai cel mai puternic autovehicul Astra dezvoltat până în prezent, dar cuplul de 200 Nm pe litru este unul maxim în segmentul compact. De asemenea, este cel mai rapid model Astra de până acum, dat fiind că viteza maximă a acestui coupé agil este de 250 km/h şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,0 secunde. 

Începând din toamna acestui an se va putea comanda şi cel mai rapid autovehicul Astra cu motor diesel produs vreodată: noul motor 2.0 BiTurbo CDTI ce dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu impresionant de 400 Nm este deja cunoscut, fiind disponibil anterior pe modelul Insignia, dar acum este lansată tehnologia sofisticată cu două turbocompresoare secvenţiale şi două intercoolere, disponibilă pentru prima oară la autovehiculele din gama Astra. Fiind alimentat de două turbocompresoare care funcţionează în tandem, acest motor asigură pentru versiunile Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC un nivel excelent de performanţă, împreună cu un consum redus de carburant. Aceste trei modele diferite sunt disponibile cu o gamă de motoare diesel de înaltă performanţă, fapt unic în segmentul autovehiculelor compacte.  

De asemenea, Opel anunţă îmbunătăţiri aduse motorului pe benzină de 1,4 litri cu supraalimentare, ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp. În prezent, acesta este echipat cu o funcţie de amplificare, datorită căreia autovehiculul beneficiază de un cuplu mărit cu 10%, de la 200 la 220 Nm, un procent foarte util în depăşiri, de exemplu. 

Gamă completă - de la ecoFLEX 99 g/km CO2 până la versiunea OPC de înaltă performanţă 
Noua gamă Astra oferă o varietate largă de sisteme de propulsie, ce satisfac cele mai exigente gusturi: de la cel mai eficient motor Astra din punctul de vedere al consumului de carburant (3,7 l/100 km), 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp), cu un nivel al emisiilor de CO2 de numai 99 g/km, cel mai puternic motor diesel Astra, noul BiTurbo CDTI de 195 cp și până la cel mai puternic motor Astra din istoria modelului, Astra OPC, cu o putere de 280 cp. Incluzând versiunile GPL de 1,4 litri cu supraalimentare (103 kW/140 cp) lansate la începutul anului 2012, oferta de sisteme de propulsie disponibile pentru gama de modele Astra este una dintre cele mai variate din segmentul autovehiculelor compacte. În plus, la începutul anului viitor, gama se va îmbogăţi în urma lansării noii generaţii de motoare pe benzină cu injecţie directă ECOTEC SIDI (Spark Ignition Direct Injection) cu cilindree de 1,6 litri şi supraalimentare, care asigură nu numai un consum extrem de redus, ci şi o experienţă de conducere foarte confortabilă la un nivel de putere superior, de până la 200 cp.  

Noile sisteme de asistenţă se adaugă ofertei deja ample de tehnologii inovatoare disponibile 
Alte caracteristici ce contribuie la ridicarea standardelor tehnice la un nivel chiar mai avansat se regăsesc în categoria sistemelor de asistenţă pentru şofer. Numeroase tehnologii premium care şi-au făcut debutul pe modelele Insignia şi Zafira Tourer sunt acum disponibile şi pentru noua gamă Astra, sporind nivelul de siguranţă şi de confort. Acestea includ a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Aceste sisteme emit semnale de avertizare pentru prevenirea situaţiilor critice, de exemplu atunci când gradul de atenţie al şoferului sau nivelul său de concentrare scad. 

Alte sisteme de asistenţă includ camera video pentru marşarier, sistemul avansat de asistenţă la parcare ce identifică locurile de parcare şi ajută şoferul la efectuarea manevrelor, precum şi asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral cu alarmă şi un tempomat adaptiv (ACC) cu senzori radar şi sistem automat de frânare de urgenţă în caz de coliziune (CIB), activ la viteze între 50 km/h şi 180 km/h. Tempomatul adaptiv pe bază de senzori radar ajută şoferul să menţină constantă viteza selectată, accelerând sau decelerând automat şi menţinând în acelaşi timp o distanţă de siguranţă presetată faţă de autovehiculul din faţă.  

Noile sisteme completează oferta largă de tehnologii inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regăsesc rar în oferta mărcilor concurente. Acestea includ ultima generaţie a sistemului inteligent de iluminare frontală adaptivă (AFL+), cu faruri bi-xenon şi multiple funcţii de iluminare inteligentă, inclusiv asistentul pentru faza lungă, iluminarea dinamică în curbe, iluminarea în viraje şi distribuţia variabilă a luminii, reglată automat în funcţie de condiţiile rutiere predominante, inclusiv cele meteorologice. 

Sistemul FlexRide asigură o rulare şi manevrabilitate optime, iar suspensia HiPerStrut este disponibilă pentru toate modelele GTC Astra şi Astra OPC 
Pe lângă actualele caracteristici dinamice de conducere ale modelului Astra, clienţii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de la Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum şi oferă trei moduri de funcţionare: modul Standard, modul „Tour” pentru o călătorie confortabilă şi modul „Sport” pentru un stil de conducere mai dinamic. 

Pentru o rulare şi o manevrabilitate mai sportive, modelele GTC Astra şi Astra OPC beneficiază de suspensia HiPerStrut (suspensie de înaltă performanţă) pe puntea faţă. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte aderenţa, sporeşte puterea în viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de mişcare violentă a volanului provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă, permiţându-i şoferului să se bucure din plin de performanţa modelului Astra. 

Pentru un confort sporit, toate modelele Astra sunt disponibile cu scaune ergonomice. Scaunele certificate de AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) reduc solicitările la nivelul spatelui şoferului şi pasagerului din faţă.  

Suportul pentru biciclete FlexFix, disponibil exclusiv de la Opel, este complet integrat în bara de protecţie spate, în care glisează ca un sertar, atunci când nu este folosit. Sistemul inteligent de ultimă generaţie de la bordul modelului Astra Sports Tourer vă permite să transportaţi maxim patru biciclete în acelaşi timp. Versiunea de caroserie cu cinci uşi poate transporta maxim două biciclete. 

Parbrizul panoramic, inventat şi patentat de Opel, ajunge până la mijlocul acoperişului, şoferul şi pasagerii modelelor GTC Astra şi OPC beneficiind astfel de o experienţă extraordinară din punctul de vedere al perspectivei, spaţiului şi conducerii. Spre deosebire de alte tipuri de acoperişuri panoramice, nu există nicio bară transversală care ar putea reduce vizibilitatea. 

Design nou pentru modelul Astra, cu accente mai sportive şi de lux 
Partea frontală a modelelor Astra cu 5 uşi şi Sports Tourer au un design proaspăt, care este şi mai sportiv şi luxos decât înainte. Acest fapt este valabil şi pentru noul model Astra sedan cu patru uşi. Echipa de design Opel s-a concentrat asupra părţii frontale şi a proiectat o grilă a radiatorului mai joasă şi mai pronunţată, inspirată din designul modelului GTC Astra lansat recent, prezentând o grilă tip plasă cu un design mai precis din punct de vedere tehnic. În partea superioară a grilei radiatorului modelelor cu cinci uşi, Sports Tourer şi sedan cu patru uşi a fost adăugată o bară cromată mai proeminentă, în formă de aripă, cu elemente vizuale tridimensionale. Noua bară cromată are capetele orientate în sus, este mai centrată şi creează impresia că se contopeşte cu grila. Prin adăugarea unor inserţii negre în cadrul farurilor, nivelul de echipare de bază „Essentia” şi nivelul de echipare „Enjoy” au un design al farurilor mai sportiv. Luminile diurne cu LED-uri sunt disponibile, de asemenea, cu farurile cu halogen standard. 

În partea din spate, suportul plăcuţei de înmatriculare a modelului Astra cu cinci uşi a fost reproiectat, creându-se o perspectivă vizuală mai amplă. Atât modelul cu cinci uşi, cât şi versiunea Sports Tourer au o nouă bandă cromată în bara de protecţie, chiar sub suportul plăcuţei de înmatriculare, accentuând, de asemenea, postura lată a autovehiculului.  

Noile variante diesel de înaltă performanţă cu motoare BiTurbo ale modelelor cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC au un exterior chiar mai sportiv şi incisiv, care variază în funcţie de model. Partea frontală a variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer şi modelul cu 5 uşi) subliniază performanţa înaltă şi natura mai incisivă a acestor autovehicule. Partea superioară a grilei radiatorului are o formă similară cu cea utilizată pentru modelul GTC Astra, cu toate că bara din faţă este întotdeauna în culoarea caroseriei, iar variantele sedan cu cinci uşi şi Sports Tourer BiTurbo prezintă o nouă bară în formă de aripă la nivelul grilei radiatorului. Secţiunea inferioară de admisie a aerului a fost, de asemenea, îmbunătăţită în ceea ce priveşte designul sportiv: zona în care partea centrală a grilei radiatorului se uneşte cu partea exterioară a fost proiectată în formă de înotătoare de rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai incisiv în comparaţie cu un model Astra obişnuit. La modelele BiTurbo cu cinci uşi şi Sports Tourer, toate cadrele geamurilor laterale sunt cromate, dar în cazul modelului GTC Biturbo inserţia din partea inferioară a geamului este de culoare neagră. În spate, cele două ţevi de eşapament şi forma mai proeminentă a barei de protecţie conferă modelelor BiTurbo o postură atletică.   

În habitaclu, modelele Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi sedan cu patru uşi au o atmosferă mai sportivă, mai animată şi variată datorită utilizării unor noi culori, materiale şi ornamente într-o nouă nuanţă lucioasă. În ceea ce priveşte modelele BiTurbo, tapiţeriile din material textil sau piele de culoare Negru Jet se combină cu nuanţa Roşu Magic utilizată pentru marginile scaunelor. Cusăturile şi tivurile scaunelor, inserţiile portierelor şi maneta schimbătorului de viteze de culoare Roşu Magic accentuează atmosfera sportivă din interior. Noul volan din piele cu secţiunea inferioară plată şi covoraşele speciale cu margini roşii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor BiTurbo. 

Clienţii modelului Astra se pot bucura acum de noile variante de design pentru jante. Noile jante din aliaj de 17” sunt incluse în dotarea standard a nivelului de echipare Sport, fiind disponibile opţional şi jantele noi din aliaj de 18” şi 19”, ambele cu un design elegant cu 5 spiţe duble. În plus, Astra prezintă în premieră un nou capac de roată sportiv, cu aspect de aliaj, pentru jantele multi-spiţe.  

Astra duce mai departe povestea de succes a autovehiculelor compacte Opel 
Cu noua gamă de modele Astra îmbunătăţite considerabil, Opel îşi consolidează succesul înregistrat de cel mai bine vândut autovehicul compact al său, care a câştigat numeroase premii, inclusiv prestigiosul trofeu german „Volanul de Aur” (2009) şi a primit recent cel mai bun punctaj în cadrul raportului DEKRA 2012 pentru autovehicule rulate. 

Modelele Astra reprezintă o componentă cheie a mărcii. Aproximativ o treime din toate autovehiculele Opel vândute sunt modele Astra. Opel se află acum la cea de-a zecea generaţie de autovehicule din clasa compactă şi la cea de-a patra generaţie a modelului Astra, care a atras peste 700.000 de clienţi din toată Europa. Toate acestea datorită modelului Astra cu cinci uşi lansat în toamna anului 2009, urmat de Sports Tourer un an mai târziu şi de modelul GTC Coupé cu trei uşi (spre sfârşitul anului 2011). Aceasta înseamnă că modelul Astra este al treilea cel mai bine vândut model din Europa (şi al doilea în Germania) în clasamentul vânzărilor în cel mai mare segment european de autovehicule, acoperind aproape un sfert din piaţa totală.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii