Testele de coliziune dovedesc că noua cabină Volvo FH este mai rezistentă şi mai sigură decât oricare altă cabină Volvo construită până acum. Iar dacă autocamionul s-ar rostogoli, există o ieşire de urgenţă la îndemână. Dar, nu a fost îmbunătăţită doar siguranţa şoferului.

Volvo FH
Testele de coliziune dovedesc că noua cabină Volvo FH este mai rezistentă şi mai sigură decât oricare altă cabină Volvo construită până acum. Iar dacă autocamionul s-ar rostogoli, există o ieşire de urgenţă la îndemână. Dar, nu a fost îmbunătăţită doar siguranţa şoferului.

Mii de teste de coliziune simulate şi aproximativ 100 teste de impact reale au permis inginerilor Volvo Trucks să dezvolte o cabină mai sigură.

„Am utilizat o tehnologie nouă, materiale noi şi tot ce am învăţat de la cea mai recentă cabină a noastră. Am folosit toate acestea pentru a construi un autocamion şi mai sigur. Rezultatul este cel mai sigur Volvo din lume”, spune Carl Johan Almqvist, director pentru siguranţa traficului şi a produselor la Volvo Trucks.

De exemplu, pentru traversele cu rol în absorbţia şocului şi pentru portiere au fost folosite materiale de înaltă rezistenţă precum oţelul duplex. Pentru realizarea panourilor cabinei a fost folosit cel mai dur oţel disponibil în prezent: oţel boric ultra rezistent, termorigid, profilat prin presare.

 „Prin folosirea acestor noi tipuri de oţel, putem să creăm o cabină mai rezistentă fără a-i creşte greutatea. Astfel, îmbunătăţim siguranţa fără a compromite sarcina utilă”, spune Robert Ritzén, director al departamentului materiale pentru noua cabină.

Panouri de oţel personalizate      
Rezistenţa şi funcţionalitatea au beneficiat totodată de avantajele noilor tehnologii, inclusiv sudura cu laser. Această metodă face posibilă îmbinarea a două panouri plate, înainte de profilare.

„Prin urmare, putem stabili grosimea şi calitatea fiecărui panou. Prin acest tip de panou, putem optimiza structura şi putem integra soluţiile unice de siguranţă Volvo în cabină”, spune Robert Ritzén.

Câteva modificări în structura cabinei au îmbunătăţit semnificativ siguranţa. Cabina este acum mai mare, deoarece stâlpii faţă sunt mai drepţi, creând mai mult spaţiu în cabină pentru şofer. De asemenea, structura portierei şi a podelei a fost modificată pentru a oferi cea mai bună protecţie posibilă în cazul unei coliziuni. Parbrizul este montat prin lipire.

„Până acum parbrizul a fost folosit şi ca ieşire de urgenţă. Acum, trapa din plafon joacă acest rol”, spune Carl Johan Almqvist. 

Patul: o chestiune de siguranţă
Un autocamion sigur poate fi şi folosit în siguranţă. NOUL VOLVO FH are geamuri mai mari şi un panou de bord mai clar. Câmpul vizual a fost lărgit considerabil.

„Ce este cel mai important din punctul de vedere al siguranţei traficului este faptul că şoferul are un câmp vizual bun şi îşi poate menţine privirea pe şosea. O privire rapidă pe panoul de bord ar trebui să fie suficientă pentru a vă oferi informaţiile de care aveţi nevoie”, spune Carl Johan Almqvist.

Sistemele active precum Asistenţa pentru păstrarea benzii de rulare (LKS), Asistenţa la schimbarea benzii de rulare (LCS) şi Sistemul de avertizare şofer ( DAS ) contribuie de asemenea la condusul în siguranţă.

Un şofer odihnit şi relaxat este totodată un şofer mai sigur.
„Faptul că un pat confortabil constituie un avantaj pentru siguranţa traficului nu este, probabil, primul lucru la care v-aţi gândi. Dar un şofer care se bucură de un somn bun şi care se simte odihnit şi atent pe parcursul întregii zile de lucru va cauza mai puţine accidente”, spune Carl Johan Almqvist. 

Mai sigur pentru şoferii de autoturisme
Sistemul de protecţie anti-împănare faţă, FUPS , a fost conceput pentru a împiedica un autoturism să intre sub autocamion în cazul unui impact frontal. Sistemul de protecţie al noului Volvo FH reprezintă un pas important înainte din punct de vedere al siguranţei.

„Volvo oferă sistemul de protecţie anti-împănare, ce absoarbe energia de impact, ca dotare standard. Am reuşit să îmbunătăţim şi să ranforsăm sistemul – toate acestea fără a-i creşte greutatea”, spune Carl Johan Almqvist. 

Protecţie împotriva infractorilor
Noul Volvo FH mai răspunde încă unui aspect al siguranţei:
„Autocamionul dispune acum de câteva funcţii noi care protejează şoferul de intrări prin efracţie. Printre altele, puteţi activa luminile de perimetru ale autocamionului prin intermediul telecomenzii integrate în cheie sau puteţi alunga hoţii care se ascund în apropiere prin acţionarea claxonului”, spune Carl Johan Almqvist. 

Ce implică crearea unui Volvo FH mai sigur
Câteva modificări care îmbunătăţesc siguranţa noului Volvo FH:
• Materiale noi, mai rezistente, de exemplu, oţel boric ultra rezistent
• Tehnologii noi precum sudura cu laser
• Structură nouă a cabinei
• Vizibilitate îmbunătăţită
• Sistemele de siguranţă activă precum Asistenţă pentru păstrarea benzii de rulare, Asistenţă la schimbarea benzii de rulare, Pilot automat adaptiv şi Sistem de avertizare şofer (DAS).

Sursa: Volvo Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Interesanta descriere pentru Volvo; un articol plin de informatii utile si sfaturi care cad bine, chiar cand nu te astepti.

    RăspundețiȘtergere