Cea mai completă formulă de promovare a tinerilor piloţi şi-a desemnat câştigătorii la finalul unui an în care adolescenţii au trecut prin mai multe stagii de pregătire fizică, teoretică, dar şi curse de antrenament. Românul Mihnea Ştefan (15 ani) a fost printre protagoniştii Grand Final desfăşurată pe "Motorsport Arena Oschersleben" şi a obţinut două clasări pe podium în cele trei manşe programate, astfel că la final a ocupat locul al treilea în clasamentul general. Titlul de campion i-a revenit lui Marvin Dienst (Germania, 15 ani), cel care a câştigat a treia cursă programată în acelaşi week-end cu etapa DTM.

Mihnea Stefan
Cea mai completă formulă de promovare a tinerilor piloţi şi-a desemnat câştigătorii la finalul unui an în care adolescenţii au trecut prin mai multe stagii de pregătire fizică, teoretică, dar şi curse de antrenament. Românul Mihnea Ştefan (15 ani) a fost printre protagoniştii Grand Final desfăşurată pe "Motorsport Arena Oschersleben" şi a obţinut două clasări pe podium în cele trei manşe programate, astfel că la final a ocupat locul al treilea în clasamentul general. Titlul de campion i-a revenit lui Marvin Dienst (Germania, 15 ani), cel care a câştigat a treia cursă programată în acelaşi week-end cu etapa DTM.

Prima cursă, desfăşurată în cele mai bune condiţii meteo, a însemnat şi cea mai bună clasă a pilotului român. Pornit de pe locul al patrulea, tânărul originar din Târgovişte a reuşit să se descurce în duelurile disputate cu adversarii şi în final a ocupat poziţia a doua. "Prima cupă este întotdeauna foarte importantă, a fost un trofeu muncit cu adevărat. Dar acest lucru nu ar fi fost posibil fără o echipă puternică şi o strategie bine pusă la punct. Concurenţa este una pe măsură, piloţii sunt buni, tineri dornici de afirmare şi nu poţi comite greşeli pentru că eşti penalizat imediat", a declarat Mihnea după încheierea primei manşe.

Norocul a dat impresia că l-a părăsit pe pilotul român în cea de-a doua cursă, atunci când a întâmpinat ceva dificultăţi la start, apoi a urmat un incident cu unul dintre piloţii din Germania. Ca urmare, Mihnea a retrogradat pe locul al şaselea, dar important a fost că a punctat şi de această dată. "Nu renunţ, obiectivul rămâne acelaşi: să obţin cât mai multe puncte pentru a încerca victoria finală", a spus românul după cursa a doua.

Bătălia finală a avut loc duminică dimineaţă (16.09.2012) şi lupta pentru victorie a fost una foarte aprinsă. Cu un sistem de punctaj asemănător celui din Formula 1, în care câştigătorul primea 25 de puncte, erau cel puţin cinci piloţi, printre care şi Mihnea Ştefan, cu şanse reale la câştigarea titlului în Formula BMW Talent Cup. "Am reuşit să mă apropii de plutonul fruntaş, iar confruntarea dintre mine şi mexicanul Alfonso Celis a fost una dusă la extrem. Am decis să nu forţez, pentru a evita un abandon, şi să-mi păstrez locul până la finalul cursei. A fost încă un podium, de care sunt mândru, iar în clasamentul general al fost al treilea, la doar un punct de campion", a concluzionat pilotul român.

Jens Marquardt, BMW Motorsport Director: "Finala de la Oschersleben a însemnat încheierea unui sezon interesant pentru tinerii din Formula BMW Talent Cup. Felicitări lui Marvin Dienst pentru câştigarea titlului. Cursele din această confruntare finală ne-au arătat câte se pot întâmpla în motorsport. Primii cinci au fost separaţi de numai cinci puncte, primii doi au fost la egalitate, iar cel clasat pe poziţia a treia a fost la un singur punct în urma lor. Acest lucru demonstrează ce echilibru de valori oferă competiţia. Pentru noi, toţi sunt învingători, iar acest lucru este demonstrat de progresele pe care le-au făcut, pe pistă şi în afara ei, de-a lungul acestui an petrecut în Formula BMW Talent Cup."

Despre BMW Talent Cup
La a doua ediţie, este un campionat-şcoală care include 12 curse pe perioada unui an. Experienţa BMW Motorsport stă la baza acestui proiect care include stagii de pregătire cu piloţi cu experienţă BMW şi concurarea pe un monopost BMW deosebit de performant. BMW FB02 poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4 secunde, atinge o viteză maximă de 230 km/h propulsat de un motor de 4 cilindri şi 1,2 litri cu o putere de 140 CP, capabil de o turaţie maximă de 9250 rpm.

Clasament cursa 1: 1. Ralph Boschung (Elveţia); 2. Ioan Mihnea Ştefan (România); 3. Louis Delétraz (Elveţia).

Clasament cursa 2: 1. Louis Delétraz (Elveţia); 2. Tristan Viidas (Estonia); 3. Marvin Dienst (Germania); ... 6. Ioan Mihnea Ştefan (România).

Clasament cursa 3: 1. Marvin Dienst (Germania); 2. Alfonso Celis (Mexic); 3. Ioan Mihnea Ştefan (România).

Clasament final: 1. Marvin Dienst (Germania) 42p; 2. Tristan Viidas (Estonia) 42p; 3. Ioan Mihnea Ştefan (România) 41p.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii