Nou-nouţul Opel Mokka şi-a cucerit clienţii potenţiali. Modelul este pregătit pentru a fi pus în vânzare, astfel că din întreaga Europă s-au primit peste 40.000 de comenzi pentru acest SUV (octombrie 2012).

Opel Mokka
Primul model al unui producător german lansat pe piaţa autovehiculelor SUV sub-compacte.
Opel aduce în acest segment tehnologii precum iluminarea adaptivă şi camera video frontală.
Tracţiunea integrală eficientă şi inteligentă se adaptează automat la condiţiile de drum.
Design îndrăzneţ, extrem de flexibil şi agil, cu un consum redus de carburant.
Şasiu „fabricat în Germania” pentru nevoile şoferilor europeni.
S-au înregistrat deja peste 40.000 de comenzi; preţul porneşte de la 18.999 de euro în Germania.

Rüsselsheim.  Nou-nouţul Opel Mokka şi-a cucerit clienţii potenţiali. Modelul este pregătit pentru a fi pus în vânzare, astfel că din întreaga Europă s-au primit peste 40.000 de comenzi pentru acest SUV (octombrie 2012). Cererea a fost deosebit de mare în Germania, Marea Britanie, Italia şi Rusia. Modelul Mokka a putut fi comandat din luna iunie, Opel fiind primul producător german care a pătruns în segmentul autovehiculelor sport-utilitare subcompacte (segmentul B de autovehicule SUV), care se află într-o creştere vertiginoasă. Varianta de bază cu motor ecoFLEX de 1,6 litri, cu o putere de 85 kw/115 cp poate fi comandată la un preţ începând cu 18.990 euro (preţ recomandat pentru Germania, TVA inclus). În plus, în gama de sisteme de propulsie a modelului Mokka sunt incluse unitatea pe benzină cu turbocompresor, cu o putere de 103 kW/140 cp şi varianta diesel de 1,7 litri, cu o putere de 96 kW/130 cp.

„Acum că avem modelul Mokka, putem spune că am deschis un nou capitol în ofensiva noastră de produs. Faptul că am primit multe comenzi arată că modelul Mokka a mers la ţintă. Atât tehnologiile sale, cât şi designul dinamic şi îndrăzneţ sunt pe gustul clienţilor noştri. Acesta stabileşte noi standarde în segmentul său”, a declarat Alfred E. Rieck, Vicepreşedinte Vânzări, Marketing şi Servicii Post-Vânzare Opel.

În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fără probleme cinci persoane într-o poziţie confortabilă. Acesta respectă, de asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atrăgător cu tehnologiile inovatoare şi funcţiile destinate segmentelor superioare, făcându-le accesibile unei categorii mai mari de cumpărători. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce pentru prima dată pe piaţa autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice, precum şi iluminarea frontală adaptivă (AFL+) şi suportul pentru biciclete integrat FlexFix. Echipamentele standard care îmbunătățesc confortul şi siguranţa pentru toate versiunile Mokka includ Controlul electronic al stabilității (ESC), Controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă, modelul Mokka poate fi echipat cu tracţiune integrală inteligentă (AWD). Tracţiunea integrală AWD, dotare opţională, recunoaşte automat momentul în care este necesară tracţiunea pe toate roţile şi se asigură că aceasta este furnizată la un nivel maxim, atunci când este nevoie.

Tracţiune pe puntea faţă şi integrală: conducere dinamică pentru stilurile de viaţă active
Opel Mokka îmbină caracterul funcţional și o poziţie de ședere confortabilă şi înaltă cu pasiunea pentru aventură. Unul dintre obiectivele principale în procesul de dezvoltare a Mokka l-a reprezentat şasiul, care a fost proiectat în Germania. Şasiul Mokka a fost adaptat special la nevoile cotidiene ale clienţilor europeni, fiind adecvat şi pentru utilizare pe teren accidentat.

Sasiu Opel Mokka
Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă, Mokka poate fi echipat şi cu tracţiune integrală (AWD), pentru o forță de tracţiune sporită şi o manevrabilitate îmbunătăţită. Tracţiunea integrală este eficientă, inteligentă şi accesibilă. Componentele principale ale sistemului AWD sunt diferenţialul pe puntea faţă, arborele cardanic, tracţiunea pe puntea spate cu posibilitate de activare a tracţiunii integrale şi modulul de comandă, precum şi ambreiajul multidisc electromagnetic. În plus, senzorii furnizează în mod constant date către modulele de comandă. Atunci când carosabilul este uscat, roţile din faţă preiau tracţiunea autovehiculului, aşadar consumul de carburant este menţinut la un nivel redus. În funcţie de starea carosabilului, configuraţia variază de la tracţiune 100% pe puntea faţă la o distribuţie maximă a cuplului de 50% pe puntea faţă şi spate, de exemplu atunci când carosabilul este acoperit cu o peliculă groasă de apă. Atunci când este nevoie, dispozitivul electronic de transfer al cuplului (TTD) trimite în mod automat şi uniform cuplul către roţile din spate. Sistemul AWD îmbunătăţeşte caracteristicile de manevrabilitate deja agile ale Mokka. Acest fapt este sesizabil în special atunci când autovehiculul trebuie să pornească rapid de pe loc sau să intre în viraje la viteze ridicate. Sistemul se activează automat într-o fracţiune de secundă, de îndată ce roţile patinează din cauza scăderii forţei de tracţiune. De asemenea, detectează situaţiile când nu este nevoie de tracţiune integrală. Sistemul oferă o manevrabilitate sporită în curbe şi asigură o forţă de tracţiune maximă în aceste situaţii. Sistemul AWD, inclusiv toate componentele sale, are o greutate de 65 de kilograme, astfel încât autovehiculul poate rămâne eficient şi ecologic.

Şasiul Mokka asigură o călătorie confortabilă şi o manevrabilitate excelentă, chiar şi pe carosabil dificil. Pentru aceasta, inginerii Opel au îmbunătăţit suspensia MacPherson pe puntea faţă, cu eficienţă dovedită. Au fost integrate arcuri pentru sarcina laterală, pentru a echilibra forţele laterale. Pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea şi performanţa pe carosabil, precum şi pentru a reduce nivelurile de zgomot şi vibraţii, au fost integrate, de asemenea, elemente de montare ale suspensiei cu două căi, bare stabilizatoare rigide şi bucşe cu dublă legătură. Pentru suspensia spate, echipa de ingineri Opel a utilizat o bară de torsiune cu profil tubular în formă de U în faţa roţilor.

În plus, pentru ca şoferii să profite la maxim de şasiul autovehiculului, inginerii Opel au optat pentru sistemul de servodirecţie (EPS) de ultimă oră, dotare standard pentru toate autovehiculele comercializate în Europa, care asigură o asistenţă sensibilă la viteză cu reacţii foarte rapide.

Opel 1.4 Turbo
Două motoare pe benzină şi unul diesel: agilitate şi eficienţă 
Puterea este furnizată de trei motoare eficiente. Toate transmisiile manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzină cuprinde un motor cu aspiraţie naturală de 1,6 litri şi o putere de 85 kW/115 cp, care generează un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100 kilometri şi un nivel al emisiilor de COde 153 g/km şi un motor turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp şi generează un cuplu de 200 Nm. Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil iniţial cu aceeaşi transmisie manuală, însă pe viitor va fi lansată şi varianta cu transmisie automată. Modelul Mokka cu tracţiune integrală, motor cu turbocompresor şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză atinge o viteză maximă de 190 km/h. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde. Consumul de carburant în regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de COde 149 g/km.

Clienţii care preferă motoarele diesel pot comanda modelul Mokka cu o unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvoltă o putere de 96 kW/130 cp şi generează un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil în combinaţie cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe puntea faţă sau integrală sau cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe puntea faţă. Cu tracţiune integrală şi o cutie de viteze manuală, unitatea diesel nu consumă decât 4,5 litri de carburant în regim mixt la fiecare 100 de kilometri. Această valoare corespunde unui nivel al emisiilor de COde 120 g/km. Modelul prevăzut cu motor 1.7 CDTI este, prin urmare, unul dintre cele mai economice autovehicule din segmentul său. Valorile referitoare la performanţă sunt grăitoare: cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi o tracţiune pe puntea faţă, modelul Mokka atinge o viteză maximă de 187 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 10,5 secunde.

Sisteme-cheie de asistenţă la conducere ce conferă siguranţă şi confort
Opel MokkaOdată cu lansarea noului autovehicul SUV, Mokka, Opel introduce pentru prima oară numeroasele sale sisteme unice de asistenţă pentru şofer, cu tehnologie germană, în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un număr mai mare de clienţi beneficiază de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranţă şi confort. Acestea includ Programul electronic de stabilitate (ESP®Plus) sofisticat cu sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC) pentru o conducere mai confortabilă pe suprafeţe înclinate. Controlul tracţiunii, care este standard pentru toate variantele Mokka, funcţionează ca un diferenţial autoblocabil. Acesta previne patinarea roţilor şi sprijină sistemul de tracţiune integrală al modelului Mokka, cu algoritmi speciali pentru îmbunătăţirea manevrabilităţii autovehiculului. Un alt sistem-cheie de asistenţă pentru şofer disponibil pentru modelul Mokka este iluminarea frontală adaptivă (AFL+), care se bazează pe cea de-a treia generaţie de faruri bi-xenon. Acest sistem îşi adaptează intensitatea şi raza de acţiune pentru a asigura cea mai bună iluminare posibilă pe drumuri urbane şi rurale, precum şi pe autostrăzi. Funcţiile sale includ iluminare pentru condiţiile meteo nefavorabile, faza lungă cu rază de acţiune extinsă, iluminare statică în viraje, iluminare dinamică în viraje, lumini de zi cu tehnologie LED şi asistentul pentru faza lungă. Acesta din urmă dezactivează automat faza lungă pentru a evita orbirea şoferilor care se deplasează în spate sau din sens opus.

Cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye asigură baza pentru avertizarea privind o coliziune frontală (FCA), recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi avertizarea privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA) atenţionează şoferul printr-un semnal sonor puternic, precum şi printr-un semnal vizual în cazul în care o coliziune cu autovehiculul din faţă este iminentă. Pe lângă Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie, care atenţionează şoferii atunci când părăsesc banda într-o manieră necontrolată, inginerii au dezvoltat, de asemenea, Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Noua cameră video frontală recunoaşte, pe lângă indicatoarele rutiere rotunde, şi indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrăzilor sau zonelor de joacă stradale, precum şi orice alte restricţii legate de viteză. Camera poate recunoaşte, de asemenea, indicatoarele LED dinamice. În cazul acesta, camera contribuie la prevenirea încălcărilor legislaţiei rutiere sau a accidentelor cauzate de oboseală. Senzorii de parcare, amplasaţi în faţă şi în spate, facilitează acum parcarea.

Opel Mokka
Protejează sănătatea spatelui şi asigură confort: scaunele AGR ergonomice şi suportul pentru biciclete FlexFix
Modelul Opel Mokka poate fi echipat cu scaune ergonomice, care au fost certificate de experţii independenţi în sănătatea spatelui din cadrul AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Scaunul pentru şofer reglabil în opt direcţii este primul scaun certificat de AGR din segmentul B de autovehicule SUV. Scaunul a trebuit să îndeplinească zece criterii, printre care existenţa unui suport lombar reglabil în patru direcţii, iar forma spătarului trebuie să se adapteze perfect la curbura naturală a coloanei vertebrale. În plus, scaunele ergonomice oferă multe modalităţi de reglare suplimentare, precum înclinare, suport lombar suplimentar şi extensie pentru zona coapselor. Tetierele sunt reglabile în patru direcţii.

Capacitatea de încărcare a modelului Mokka poate fi sporită cu ajutorul celei de-a doua generaţii a suportului pentru biciclete FlexFix. Sistemul avansat de depozitare, disponibil opţional şi furnizat exclusiv de Opel, este integrat în bara de protecţie spate a autovehiculului, fiind în permanenţă la bord. Atunci când este montată la bordul Mokka, versiunea standard a sistemului FlexFix are scopul de a transporta o bicicletă de până la 30 kg. Datorită unui adaptor cu fixare cu cleme, pot fi transportate încă două biciclete, ceea ce sporeşte capacitatea totală de încărcare la 60 de kilograme. Chiar şi atunci când este încărcat la capacitate maximă, sistemul FlexFix poate fi înclinat, astfel încât hayonul autovehiculului să poată fi deschis cu uşurinţă, pentru un acces rapid la portbagajul Mokka. În plus, bancheta din spate a Mokka poate fi rabatată fracţionat în raport de 60-40, creându-se astfel o podea plană de încărcare suplimentară. Datorită tuturor acestor elemente, Mokka este soluţia perfectă pentru persoanele cu stiluri de viaţă active şi standarde ridicate.

Design avangardist de SUV combinat cu funcţionalitate rafinată 
Noul Opel SUV reflectă punctele forte tradiţionale ale mărcii: dinamică la conducere, flexibilitate în viaţa de zi cu zi şi design ce stârneşte emoţii puternice. Datorită Mokka, filozofia de design a mărcii Opel de a îmbina „măiestria sculpturală cu precizia germană” găseşte o nouă expresie într-un SUV compact. Modelul Opel Mokka afişează o atitudine îndrăzneață cu trăsături elegante şi sculptate, menținându-și în același timp caracterul sportiv prin liniile atletice şi puternice ale caroseriei. Grila frontală pronunţată, armătura barelor de protecţie şi pasajele roţilor sunt accentuate de „tăişul” lateral caracteristic mărcii Opel care se extinde în sus, spre partea din spate a caroseriei. Caracterul sportiv şi atletic al modelului Mokka este întărit și de garda la sol mai ridicată a acestuia, care îl face adecvat pentru conducerea pe drumuri acoperite de pietriş, precum şi de ecartamentul său de 1.540 mm.

Interiorul noului Mokka este, de asemenea, tipic pentru marca Opel. Elementele de design sculpturale se remarcă prin forma de aripă a panoului de instrumente, specifică mărcii Opel, şi suprafeţele portierelor sculptate cu măiestrie. Valorile caracteristice mărcii Opel, precum flexibilitatea şi funcţionalitatea orientată către utilizator sunt, de asemenea, vizibile la interior: de la cele două torpedouri din panoul de instrumente, consola centrală cu compartiment de depozitare închis şi până la buzunarele inferioare adânci integrate în portierele faţă şi spate. Cu un volum de încărcare de maxim 1.372 litri şi până la 19 spaţii de depozitare, nevoile de funcţionalitate ale unei familii au fost îndeplinite.

Cu aceste calităţi, modelul Opel Mokka satisface toate cerinţele vieţii cotidiene şi este adecvat şi pentru activităţile din week-end. Fiind un model SUV subcompact, acesta este în elementul său atât în spaţiul urban, cât şi în afara lui. Conform cercetărilor, clienţii tipici pentru modelul Mokka sunt persoane între două vârste şi au un stil de viaţă foarte activ, în care recreerea joacă un rol extrem de important. Din acest motiv, modelul Mokka, cu numeroasele sale accesorii opţionale şi tehnologii Opel exclusiviste, precum camera video frontală Opel Eye sau suportul pentru biciclete FlexFix, este perfect pentru cei care îşi doresc un echilibru între programul încărcat şi activităţile de recreere. Cu aspectul de SUV deschizător de drumuri, modelul Opel Mokka este extrem de atrăgător pentru noii clienţi.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii