Bosch îşi extinde gama deja cuprinzătoare de bujii incandescente cu cele proiectate special pentru autovehiculele produse în Japonia şi Coreea. Zece tipuri noi de bujii – pentru autovehiculele diesel produse de Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Suzuki şi Toyota – au fost puse recent la dispoziţia service-urilor auto şi a distribuitorilor.

Bujii incandescente Bosch
Bosch îşi extinde gama deja cuprinzătoare de bujii incandescente cu cele proiectate special pentru autovehiculele produse în Japonia şi Coreea. Zece tipuri noi de bujii – pentru autovehiculele diesel produse de Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Suzuki şi Toyota – au fost puse recent la dispoziţia service-urilor auto şi a distribuitorilor. Acestea includ bujiile incandescente Bosch Duraterm cu încălzire rapidă, foarte performante, ce se caracterizează prin timpi reduşi de încălzire. Bujiile ating temperaturi de peste 1000°C în mai puţin de trei secunde. Cu acestea, motoarele diesel pot porni aproape la fel de rapid ca motoarele cu aprindere prin scânteie. Bosch produce toate bujiile incandescente conform standardelor aplicabile echipamentelor originale, într-o reţea internaţională de producţie. Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor service-urilor auto, noile bujii incandescente sunt deja introduse în software-ul Bosch Esitronic, destinat service-urilor auto, precum şi în catalogul electronic de produse (TecDoc).

Bujiile incandescente trebuie să facă faţă unor solicitări extreme 

Bujiile incandescente Duraterm cu încălzire rapidă sunt bujii incandescente moderne, de joasă tensiune, cu element acoperit şi funcţionează la o tensiune nominală de 4,4 sau 5 volţi. Timpul de încălzire extrem de scurt îmbunătăţeşte performanţele motorului în sezonul rece şi fiabilitatea acestuia la pornire, chiar şi la temperaturi ambientale de sub −25°C. De asemenea, bujiile incandescente sunt supuse zilnic unor solicitări extreme. Mai ales tubul exterior incandescent trebuie să poată face faţă schimbărilor rapide de temperatură, vibraţiilor puternice, precum şi coroziunii provocate de gazele agresive şi de particulele de ulei rezultate în timpul procesului de ardere. Bosch utilizează un aliaj special pentru tuburile incandescente, proiectat pentru a face faţă tuturor acestor solicitări.

Bujiile incandescente trebuie verificate la intervale de 80.000 – 100.000 de km 
Temperaturile şi timpii de aprindere ai bujiilor incandescente trebuie calibraţi cu precizie conform tipului motorului şi condiţiilor de funcţionare, pentru a asigura respectarea reglementărilor referitoare la nivelul de emisii. Compania Bosch, specializată în tehnologia diesel, a continuat să dezvolte tehnologii dedicate bujiilor incandescente în strânsă colaborare cu producătorii de autovehicule. Bujiile incandescente cu încălzire rapidă Duraterm îndeplinesc toate condiţiile impuse de motoarele diesel moderne. În plus, sistemele de bujii incandescente de joasă tensiune Bosch au funcţia de auto-diagnoză şi afişează mesajele de eroare referitoare la sistemul bujiilor incandescente şi la bujiile incandescente, prin sistemul de autodiagnoză la bord (EOBD). Acest lucru le permite service-urilor auto să verifice funcţionarea sistemului cu ajutorul unui tester pentru diagnoza ECU, precum cele din gama Bosch KTS.

Deoarece bujiile incandescente sunt piese de uzură, Bosch recomandă înlocuirea acestora la intervale de 80.000 – 100.000 de km. Este preferabil pentru clienţi ca service-ul auto să înlocuiască toate bujiile incandescente în acelaşi timp. De regulă, nivelul ridicat de zgomot produs de motor atunci când acesta este rece, indică faptul că bujiile incandescente au ajuns la sfârşitul duratei de viaţă. Alte semnale care arată că bujiile ar trebui înlocuite includ următoarele: motorul funcţionează neuniform, chiar şi atunci când este încălzit complet, performanţele sunt deficitare sau consumul de carburant este ridicat. 

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii