Peste 6 milioane m³ de piese ale vehiculelor fabricate în uzinele Renault şi Nissan din lume au fost expediate prin Direcţia Logistică Centrală Dacia din 2005 până în prezent.

Dacia Romania
Peste 6 milioane m³ de piese ale vehiculelor fabricate în uzinele Renault şi Nissan din lume au fost expediate prin Direcţia Logistică Centrală Dacia din 2005 până în prezent.
Peste 2,5 milioane vehicule asamblate cu piese expediate de către Direcţia Logistică Centrală Dacia prin centrul de expedíţii de piese.

Direcţia Logistică Centrală Dacia, situată pe platforma industrială de la Mioveni, asigură atât expediţia componentelor de vehicule, către uzine ale Alianţei Renault-Nissan în lume,  cât şi pe cea a vehiculelor finite pe teritoriul României şi la export, către reţeaua comercială.

În ultimii şapte ani, Dacia a expediat, prin Direcţia Logistică, peste 6 milioane m³ de piese, care au contribuit la asamblarea a 2,5 milioane vehicule în uzine ale alianţei Renault-Nissan în lume. În prezent, Direcţia Logistică Dacia expediază piese către 13 uzine care fabrică autoturisme sub sigla Dacia, Renault, Nissan sau Mahindra&Mahindra, incluzând-o şi pe cea din România, de la Mioveni.

Cum sunt expediate componentele unei maşini?
Direcţia Logistică Dacia gestionează peste 6.570 de piese unice necesare fabricării vehiculelor în diverse versiuni, pentru modelele Dacia, Renault şi Nissan. Aceste piese sunt aprovizionate de la 492 de furnizori, din care 87 sunt localizaţi în România, iar 405 se află în afara ţării. Componentele vehiculelor sunt transportate în camioane pe cale rutieră şi în containere pe cale feroviară şi maritimă. La nivelul anului trecut, Direcţia Logistică Dacia a expediat 1.200.474 m³ de piese, echivalentul a 619.405 vehicule.

Despre Direcţia Logistică Centrală Dacia:

În plus faţă de activitatea de expediere piese, Direcţia Logistică Centrală Dacia asigură legătura între cele două uzine instalate la Mioveni (Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi Şasiuri) şi Direcţia Comercială: livrarea de vehicule şi piese de schimb către reţeaua comercială din România şi din alte ţări.

Cum ajunge maşina la client?
După ce ies de pe banda de montaj, vehiculele sunt instalate în parcurile de stocare de la Mioveni. Aici sunt parcurse mai multe etape de pregătire pentru livrare şi sunt întocmite documentele de expediţie. Apoi, în funcţie de destinaţie, vehiculele sunt transportate pe cale rutieră, feroviară şi maritimă. Aproximativ 190 de salariaţi ai Direcţiei Logistice Dacia colaborează pentru expedierea vehiculelor către cei 79 de concesionari din România şi cele 71 de destinaţii la export. În anul 2011 au fost expediate 329.812 maşini, dintre care 299.222 la export. Maşinile au fost transportate în 28.563 camioane şi 565 de trenuri. Capacitatea de încărcare a unui camion este între 6 şi 10 vehicule, iar a unui tren între 200 şi 300, în funcţie de tipul de vehicul şi de ţara de destinaţie. Cea mai îndepărtată destinaţie este Noua Caledonie, pentru care transportul durează 45 de zile.

Sursa: Dacia Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii