Campionatul mondial de raliuri din 2013 a debutat cu o ediţie deosebit de dificilă a raliului Monte Carlo. Evenimentul s-a desfăşurat pe durata a patru zile pe o vreme capricioasă, cu zăpadă, gheaţă, ploaie şi temperaturi scăzute, aşa cum concurenţii nu au mai întâlnit decât la mijlocul anilor '90. Din acest motiv, piloţii s-au văzut obligaţi să folosească anvelopele într-un mod cât mai competitiv cu putinţă.

Raliul Monte Carlo
Campionatul mondial de raliuri din 2013 a debutat cu o ediţie deosebit de dificilă a raliului Monte Carlo. Evenimentul s-a desfăşurat pe durata a patru zile pe o vreme capricioasă, cu zăpadă, gheaţă, ploaie şi temperaturi scăzute, aşa cum concurenţii nu au mai întâlnit decât la mijlocul anilor '90. Din acest motiv, piloţii s-au văzut obligaţi să folosească anvelopele într-un mod cât mai competitiv cu putinţă.

„Nu alegerea anvelopelor a fost dificilă, ci identificarea celei mai bune strategii, ţinând cont de faptul că am avut la dispoziţie o cantitate limitată de anvelope de un anumit tip. A fost un exerciţiu foarte complex”, a declarat Sébastien LOEB, de nouă ori campion mondial (CITROEN Total Abu Dhabi WRT/MICHELIN).

Fiecare pilot a avut la dispoziţie 20 de anvelope cu ţinte, dar zăpada şi gheaţa care au dominat evenimentul de miercuri au făcut ca versiunea cu ţinte a anvelopelor MICHELIN Pilot Alpin 4 să devină una dintre vedetele săptămânii, cel puţin din două motive.

Un motiv îl constituie performanţele oferite de aceste anvelope pe zonele acoperite cu gheaţă şi zăpadă întărită, unde cele 240 de ţinte cu care este prevăzută fiecare anvelopă au asigurat o tracţiune optimă şi un control eficient asupra maşinii, în ciuda lipsei contactului direct cu asfaltul.

Raliul Monte Carlo
Un alt motiv îl constituie strategia abordată de echipe cu privire la anvelope, aspect confirmat şi de Jost CAPITO şi Yves MATTON, directori ai VOLKSWAGEN Motorsport şi, respectiv, CITROEN Racing. „De la bun început le-am cerut piloţilor noştri să aibă grijă de anvelope atunci când rulează direct pe asfalt, astfel încât acestea să nu aibă de suferit. Am ştiut că acesta reprezintă un detaliu cheie”, a explicat CAPITO. „Condiţiile existente ne-au pus în situaţia de a găsi cea mai bună strategie întrucât nu dispuneam de suficiente anvelope pe care să le putem folosi în fiecare etapă a competiţiei”, a afirmat MATTON.

Prima rundă a Campionatului Mondial de Raliuri FIA 2013 a fost marcată de performanţele anvelopelor MICHELIN care s-au ridicat la nivelul aşteptărilor în toate situaţiile dificile şi au oferit în acelaşi timp asistenţei un spectacol de neuitat.

Rezultatul a fost salutat de Serge GRISIN, managerul departamentului de competiţii din cadrul MICHELIN: „Campionatul nu a mai debutat în acest fel de ani buni. Aş dori să îi felicit şi să le mulţumesc atât lui Sébastien LOEB, cât şi echipei CITROEN pentru victoria lor. Aş dori totodată să subliniez performanţele remarcabile ale VOLKSWAGEN Polo R WRC care a debutat în WRC în această săptămână. Performanţele partenerilor noştri se datorează şi polivalenţei anvelopelor cu ţinte MICHELIN Pilot Alpin 4 care, din cauza condiţiilor meteo extreme şi variate, au fost puse la grea încercare”.

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii