Felix Baumgartner a atins, in timpul saltului de la limita spatiului din 14 octombrie 2012, o viteza mai mare decat s-a estimat initial: Mach 1.25. Aceasta a fost doar una dintre concluziile raportului emis dupa o analiza de trei luni a datelor adunate de echipa Red Bull Stratos.

Red Bull Stratos
Felix Baumgartner a atins, in timpul saltului de la limita spatiului din 14 octombrie 2012, o viteza mai mare decat s-a estimat initial: Mach 1.25. Aceasta a fost doar una dintre concluziile raportului emis dupa o analiza de trei luni a datelor adunate de echipa Red Bull Stratos.

In urma raportului s-a constata ca viteza atinsa in timpul caderii verticale a fost mai mare, adic a 1.357,6 kmh / 843.6 mph / Mach 1.25, fata de cea estimata initial de 1.342.8 kmh/ 833.9 mph/ Mach 1.24. In urma consultarii datelor, atitudinea de la care s-a facut saltul a fost stabilita la 38.969,4 m si nu la 39.045 m asa cum a fost anuntat initial.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-a demonstrat aceasta misiune a fost ca se poate trece de bariera sunetului cu echipamentul si antrenamentul potrivite.  „Impreuna am demonstrat ca un om poate depasi viteza sunetului in cadere libera si ca poate ajunge in siguranta la sol. Aceasta a fost una din problemele principale pe care le-am avut in timpul desfasurarii proiectului si am reusit sa adunam informatii vitale pentru industria aerospatiala si medicina”, a spus Dr. Jonathan Clark, doctorul misiunii Red Bull Stratos.

Toata documentatia a fost finalizata cu ocazia Red Bull Stratos Scientific Summit,  la California Science Center pe data de 23 ianuarie 2013 dupa o analiza a unei comisii speciale formata din astronauti NASA, ofiteri din  U.S. Air Force si reprezantati ai unor cpmpanii comerciale aerospatiale precum Virgin Galactic, Northrop Grumman, SpaceX, XCOR, Sierra Nevada Corporation si altele. Tot atunci au fost prezentate si cifrele oficiale ale misiunii Red Bull Stratos.

In timpul saltului, inima lui Felix Baumgartner a ajuns la 185 de batai pe minut la iesirea din capsula, iar in timpul caderii a oscilat intre 155 si 175 bpm. In timpul urcarii inima sa a avut intre 40 si 100 bpm si 169 bpm in momentul in care a atins viteza de Mach 1.25.

„M-am simtit ca si cand as pluti in spatiu dupa care viteza mea a inceput sa creasca. Nu simti acest lucru pentru ca densitatea aerului este foarte mica. Pentru aproximativ 35 de secunde nu am simtit aerul din jurul meu pentru ca nu era nimic. Aceasta senzatie de neajutorare este deranjanta pentru un parasutist profesionist. In momentul in care ajungi la un strat mai gros de aer trebuie sa-ti pastrezi o pozitie simetrica pentru ca altfel incepi sa te rotesti, ceea ce mi s-a intamplat si mie”, a descris Felix Baumgartner inca o data saltul.

Misiunea a avut o contributie cruciala si la dezvoltarea si perfectionarea costumelor spatiale si al parasutelor. „Ar fi putut ajunge fara probleme pe luna cu acest costum si a avut o cadere verticala libera fara probleme.

RECORDURI
Brian Utley, observator oficial al comisiei de contestatii si omolare recordori al Asociatiei Nationale Aeronautice a facut publice cifrele oficiale ale misiunii Red Bull Stratos. Pentru confirmarea recordurilor mondiale mai este nevoie si de de confirmarea Federatiei Aeronautice Internationale (un proces care dureaza ceva mai mult):

Viteza maxima in cadere verticala:*   1,357.6 kmh / 843.6 mph / Mach 1.25
Estimarea anterioara: 1,342.8 kmh / 833.9 mph / Mach 1.24

Inaltimea de la care s-a efectuat saltul:   38.969,4 m / 127,852.4 ft
Estimarea anterioara: 39.045 m / 128,100 ft 

Distanta caderii verticale:*   36.402,6 m / 119,431.1 ft
Estimarea anterioara: 36.529 m / 119,846 ft

*fara niciun dispozitiv de stabilizare

Utley a constatat ca saltul lui Baumgartner a avut loc de la o inaltime mai mare cu 24% decat cea a lui Joe Kittinger din 1960 (31.333 meters). E a confirmat ca timpul petrecut in cadere libera a fost de 4 minute si 20 secunde.

Echipa Red Bull Stratos continua analizarea datelor iar rezultatele ulterioare vor fi comunicate in cadrul unor conferinte speciale. 

Sursa: Berti Panaiot, National Manager Communication
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii