Reuşind să inspire prin fiecare centimetru al caroseriei un aer de vehicul pentru competiţii automobilistice, noul concept provo, pregătit de Kia cu ocazia Salonului Internaţional Auto de la Geneva, reuşeşte un mix perfect între tehnologia ultra-modernă şi un aspect îndrăzneţ, agil, într-o interpretare proprie originală, totul luând formă într-un automobil fascinant ce se încadrează în segmentul B al pieţei.

Kia provo
Reuşind să inspire prin fiecare centimetru al caroseriei un aer de vehicul pentru competiţii automobilistice, noul concept provo, pregătit de Kia cu ocazia Salonului Internaţional Auto de la Geneva, reuşeşte un mix perfect între tehnologia ultra-modernă şi un aspect îndrăzneţ, agil, într-o interpretare proprie originală, totul luând formă într-un automobil fascinant ce se încadrează în segmentul B al pieţei.

Silueta joasă, rafinată, dar în acelaşi timp musculoasă a hatchback-ului cu aspect de coupé ascunde un sistem de propulsie de tip smart-hybrid, care este alcătuit dintr-un motor termic cu aprindere prin scânteie supraalimentat şi un motor electric cu sistem inteligent de regenerare a energiei. Aşa se face că acest concept cu o puternică înclinaţie către latura distractivă a noţiunii de automobil dezvăluie parte din intenţiile pe care Kia le are în ceea ce priveşte planurile de extindere în segmentul B de piaţă.

Cu elemente ce-i trădează apartenenţa la nouă familie de vehicule Kia, gabaritul compact al lui provo are o lungime de 3,88 m, o înălţime de 1,77 m şi o înălţime de doar 1,35 m. Grila frontală este o reinterpretare a ideii de bot de tigru, pe care Peter Schreyer a implementat-o în ultimele modele lansate, iar noile blocuri optice au un aspect îndrăzneţ, şi au în componenţa mai mult de 850 de LED-uri de mici dimensiuni.

Contactul cu solul se face prin intermediul unor jante impresionante de 19 inch, echipate cu anvelope performante cu dimensiunea 225/40 R19. Aspectul agresiv al jantelor fabricate din aliaj de aluminiu este completat de tuşa sportivă asigurată de sistemul de prindere cu o singură piuliţa centrală, preluat din lumea curselor auto, şi de nuanţa de portocaliu folosită la vopsirea acestuia. Dacă la toate dimensiunile pe care le-am prezentat până acum mai adăugăm un ampatament de 2,53 m, ne aşteptam ca în materie de manevrabilitate şi comportament dinamic provo să se prezinte excelent.

Raportându-se la aspect, Gregory Guillaume, designer şef în cadrul centrului de design Kia de la Frankfurt, descrie noul provo ca fiind „un automobil musculos, dar cu emoţie, menit să livreze o plăcere pură şi performanţe dinamice în ton pentru şoferul entuziasmat, care-şi petrece mare parte din timp în mediul urban, dar care profită de orice ocazie pentru a ieşi la un drum lung, cât mai virajat.” Dar noul concept nu este doar un exerciţiu de design al companiei. Soluţiile constructive adoptate dovedesc atenţia acordată dezvoltării tehnologice.

Kia provo
Sub capotă, noul provo ascunde un motor pe benzină Turbo GDI de 1,6 litri care produce 204 CP, iar transmisia este de tip „smart-4WD-hybrid”. Mai exact, puntea spate găzduieşte un motor electric de tracţiune, care poate suplimenta, la nevoie, cuplul motor furnizat de unitatea termică punţii faţă. Acesta poate asigura un surplus de până la 45 CP, fie în cazul în care se urmăreşte o accelerare rapidă, fie în cazul drumurilor virajate, când şi roţile spate pot deveni motrice.

În situaţia în care nu este nevoie de o viteză mare de deplasare, cum ar fi în cazul aglomerărilor urbane, sau în centrul marilor oraşe unde sunt impuse norme severe de poluare, provo, poate rula exclusiv electric, bazându-se pe motorul de care aminteam. Sistemul de regenerare a energiei este activat în momentul în care automobilul frânează, în situaţiile normale de deplasare. Transmisia conceptului este de tip DCT, cu şapte rapoarte, fiind pentru prima dată când Kia dezvolta o asemenea cutie de viteze.

Planşa de bord este alcătuită dintr-un singur panou fabricat din fibră de carbon. Acesta nu se prelungeşte către podeaua habitaclului, în mod deliberat, pentru a lăsa în acea zonă un spaţiu cât mai mare. Pedalele şi suportul de sprijin pentru picior sunt fabricate din aluminiu polişat. Zona ceasurilor de bord este înlocuită de un display pe care sunt generate două cadrane ce înlocuiesc versiunile analogice de ceasuri. Între acestea sunt afişate diverse informaţii suplimentare, dar mulţumită faptului că este un ecran, poate fi folosit pentru a afişa o sumedenie de alte informaţii, în diferite variante grafice. Pe tunelul central este aplicată o plăcuţă pe care se găsesc butonul de pornire/oprire al automobilului, selectorul transmisiei DCT şi comenzile interfeţei multimedia. 

Deşi momentan nu există un orizont vizibil pentru o posibilă intrare în producţie a conceptului provo, debutul pe piaţă a noii Kia pro_cee’d GT, ce se va produce în vara 2013, subliniază destul de clar dorinţa companiei de a oferi produse atractive, dinamice, care vor naşte dorinţă, şi care vor livra performanţe la un nivel foarte accesibil entuziaştilor domeniului auto. Iar provo ar putea fi exact acest tip de automobil.

Sursa: Kia Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii