BMW Z4 GT3 a obţinut prima clasare pe podium în cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania): Maxime Martin (Belgia) a adus maşina #25 BMW Sports Trophy Team Marc VDS pe locul al doilea. Alături de Martin, Yelmer Buurman (Olanda), Andrea Piccini (Italia) şi Richard Göransson (Suedia) au fost ceilalţi piloţi care au urcat în cockpitul maşinii de-a lungul unei curse plină de evenimente.

2013 Nurburgring 24h
BMW Z4 GT3 a obţinut prima clasare pe podium în cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania): Maxime Martin (Belgia) a adus maşina #25 BMW Sports Trophy Team Marc VDS pe locul al doilea. Alături de Martin, Yelmer Buurman (Olanda), Andrea Piccini (Italia) şi Richard Göransson (Suedia) au fost ceilalţi piloţi care au urcat în cockpitul maşinii de-a lungul unei curse plină de evenimente.

După 88 de tururi ale circuitului lung de 25,378 kilometri, maşina clasată pe locul al doilea a avut o întârziere de 2:39,781 faţă de învingători - Mercedes-Benz cu cvartetul format din Bernd Schneider (Germania), Jeroen Bleekemolen (Olanda), Sean Edwards (Marea Britanie) şi Nicki Thiim (Danemarca). Ca urmare a acestui rezultat, BMW Sports Trophy Team Marc VDS a ratat cu puţin obţinerea celei de-a 20-a victorii pentru BMW în clasica de anduranţă. Cu 19 succese în palmares de la înfiinţarea întrecerii în 1970, BMW rămâne cel mai de succes constructor pe circuitul din Masivul Eifel. După locul al patrulea reuşit anul trecut, acest rezultat subliniază cât de bine se simte BMW Sports Trophy Team Marc VDS pe ceea ce este considerat cel mai dificil circuit din lume.

Alături de echipajul team managerului Bas Leinders (Belgia), BMW Team Schubert a încheiat cursa cu una dintre maşini în Top 10. Claudia Hürtgen (Germania), Dirk Adorf (Germania), Jens Klingmann (DE) şi pilotul DTM Martin Tomczyk (DE) nu s-au lăsat descurajaţi de numeroasele probleme minore şi de incidentul în care a fost implicată a doua maşină a echipei. #20 BMW Z4 GT3 a încheiat cursa pe locul al şaselea. Un moment "Code 60" - semnalizare cu steag galben - în turul 6 a creat o coadă mare, care se termina chiar după o zonă cu vizibilitate redusă. Uwe Alzen (Germania), aflat în cockpitul #19, nu a reuşit să evite ultima maşină din coadă, care s-a nimerit să fie chiar cel de-al doilea BMW Z4 GT3 al echipei, cu Hürtgen la volan. Din fericite, a evitat un impact în plin. Totuşi, coliziunea a făcut ca Alzen şi coechipierii săi Dirk Müller (Germania) şi Augusto Farfus (Brazilia) - sosit la Nürburgring, împreună cu Tomczyk, direct de la etapa DTM de la Brands Hatch (Marea Britanie) - să fie obligaţi să abandoneze cursa.

Un accident a împiedicat şi cea de-a doua maşină BMW Sports Trophy Team Marc VDS - pilotată de Leinders, Henri Moser (Elveţia) şi Markus Palttala (Finlanda) - să termine ceea ce părea, pe baza timpilor de pilotaj, cea mai scurtă cursă de 24 de ore de la Nürburgring din istoria întrecerii. Cel de-al cincilea BMW Z4 GT3 din pluton - cu Henry Walkenhorst (Germania), Ralf Oeverhaus (Germania), Maximilian Partl (Germania) şi Wolf Silvester (Germania) în cockpit - a încheiat pe locul al 17-lea. Fanii motorsportului prezenţi în "Infernul Verde" au asistat la o cursă plină de evenimente, în care condiţiile meteo au jucat un rol important. Întrecerea a debutat la ora locală 17.00 pe un circuit uscat. Apoi, conform previziunilor, a început ploaia. Aceasta, împreună cu ceaţa deasă pe anumite porţiuni ale circuitului, a creat condiţii deosebit de dificile. În consecinţă, imediat după ora 23.00, organizatorii au suspendat a 41-a ediţie a cursei de 24 de ore. Pauza forţată care a urmat a durat peste nouă ore. Abia la ora locală 8.20 s-a putut relua cursa.

Pe lângă echipele cu susţinere de uzină, numeroase modele BMW private au încântat fanii prezenţi pe marginea legendarului circuit. Echipele BMW au ocupat locul întâi în clasele D1T+D3T, SP10 GT4, SP 4+SP 5, SP 6, V4, V5 şi V6. Astfel, totalul victoriilor la clasă reuşite de BMW în cursa de 24 de ore a ajuns la 162.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Această ediţie a cursei de 24 de ore de la Nürburgring a fost extrem de palpitantă - şi a avut parte de un tronson final absolut senzaţional din partea lui Maxime Martin, care a reuşit să depăşească doi rivali pe circuit în ultimele tururi. Iniţial, cursa noastră a fost umbrită de nefericita coliziune între cele două maşini BMW Team Schubert, apoi a urmat pauza forţată de vreme pe timpul nopţii - în final, bucuria locului al doilea reuşit de BMW Sports Trophy Team Marc VDS. De-a lungul acestor 24 de ore, legendara buclă Nordschleife ne-a demonstrat încă o dată de ce circuitul este atât de special şi de dificil. Sunt fericit pentru echipa lui Bas Leinders şi pentru cei patru piloţi #25 BMW Z4 GT3. În 2012, BMW Sports Trophy Team Marc VDS a ratat cu puţin o clasare pe podium în «Infernul Verde», iar acum sunt în Top 3. Echipajul a făcut o cursă perfectă, aşa că merită acest loc secund. Impresionant a fost şi modul în care maşina #20 BMW Team Schubert a reuşit să revină. Echipa nu s-a lăsat impresionată de imensul ghinion avut la începutul cursei şi a luptat din greu pentru clasarea pe locul al şaselea. Totodată, vreau să le mulţumesc şi numeroaselor echipe BMW private şi fanilor de pe Ring, care au depăşit condiţiile meteo mizerabile şi au oferit o cursă fantastică şi o atmosferă unică. Felicitări echipei Mercedes pentru victoria în clasamentul general."

Clasamentul final
1. #9 Black Falcon / Mercedes-Benz SLS AMG GT3................88 tururi / 24h05:27,650
Bernd Schneider, Jeroen Bleekemolen, Sean Edwards, Nicki Thiim
2. #25 BMW Sports Trophy Team Marc VDS / BMW Z4...........88 tururi / +2:39.781
Maxime Martin, Andrea Piccini, Yelmer Buurman, Richard Göransson
3. #22 ROWE Racing / Mercedes-Benz SLS AMG GT3..............87 tururi / + 1 tur
Klaus Graf, Thomas Jäger, Jan Seyffarth, Nico Bastian
4. #23 ROWE Racing / Mercedes-Benz SLS AMG GT3..............87 tururi / + 1 tur
Lance David Arnold, Alexander Roloff, Jan Seyffarth, Thomas Jäger
5. #1 G-Drive Racing by Phoenix / Audi R8 LMS ultra...............87 tururi / + 1 tur
Mike Rockenfeller, Marcel Fässler, Frank Stippler, Markus Winkelhock
6. #20 BMW Team Schubert / BMW Z4 GT3................................87 tururi / + 1 tur
Dirk Adorf, Claudia Hürtgen, Jens Klingmann, Martin Tomczyk
7. #18 Manthey Racing / Porsche 911 GT3 RSR.........................87 tururi / +1 tur
Marc Lieb, Romain Dumas, Lucas Luhr, Timo Bernhard
8. #4 Phoenix Racing / Audi R8 LMS ultra ...................................86 tururi / +2 tururi
Michael Ammermüller, Frank Stippler, Ferdinand Stuck, Johannes Stuck
9. #3 G-Drive Racing by Phoenix / Audi R8 LMS ultra................86 tururi / +2 tururi
Frank Biela, Christer Joens, Luca Ludwig, Roman Rusinov
10. #7 Aston Martin Racing / Aston Martin Vantage GT3 ...........86 tururi / +2 tururi
Darren Turner, Stefan Mücke, Allan Simonsen, Pedro Lamy

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii