De la deschiderea oficială din 18 mai 1973, sediul central BMW Group a devenit un simbol incontestabil al istoriei arhitecturale şi o trăsătură caracteristică pentru panorama din München şi imaginea corporate a companiei.

40 de ani de BMW „4 Cilindri“
De la deschiderea oficială din 18 mai 1973, sediul central BMW Group a devenit un simbol incontestabil al istoriei arhitecturale şi o trăsătură caracteristică pentru panorama din München şi imaginea corporate a companiei. În primăvara 2013, la 40 de ani de al încheierea construcţiei, un juriu de specialişti a votat complexul de clădiri - realizat de arhitectul Prof. Karl Schwanzer - printre cele mai spectaculoase 15 sedii centrale de companie. Alături de turnul de birouri - supranumit "Cei patru cilindri" -, un singur alt sediu central de companie din Germania a ajuns pe lista întocmită de portalul EMPORIS pentru date de clădiri şi proiecte de construcţii.

Turnul BMW şi complexul muzeal din vecinătate au reprezentat punctul culminant al carierei de arhitect a lui Karl Schwanzer și au stabilit şi noi puncte de reper în domeniul arhitecturii moderne de birouri la începutul anilor '70. Designul arhitectului vienez a combinat o faţadă impresionantă cu un concept de utilizare a spațiului interior inovator şi flexibil. În conformitate cu conceptul "construit pentru comunicare", cei „Patru cilindri" din München combină - într-o manieră unică - beneficiile pragmatice ale funcţiei administrative cu estetica arhitecturii.

Sediul central BMW şi complexul muzeal au primit statutul de clădire monument în 1999 şi de mulţi ani sunt considerate un reper al oraşului München. Prin BMW Welt, conceput în 2007 de renumitul arhitect Prof. Wolf D. Prix, BMW Group a oferit un nou exemplu de dezvoltare urbană pentru vizitatorii capitalei Bavariei pasionaţi de arhitectură, tehnologie, design şi inovaţie.

Conceptul clădiri avea să îl afirme pe a Karl Schwanzer ca un mare arhitect pe scena internațională. Celebra „Patru cilindri“ se remarca încă de la început printr-un concept inovativ de construcție, cu etajele suspendate de un pilon central. Forma inovativă cu secțiune de trifoi cu patru foi propunea un concept inovativ de folosire a spațiului și propunea birouri deschise, optimizate pentru linii de comunicare scurte. Aceeași Turn BMW este legat și locul de naștere al primului muzeu important dedicat mărcii, și acesta distingându-se printr-un design de avangardă.

Primul proiect important de implicare culturală este legat tot de Turnul BMW, cu seria de tablouri Roșu, Galben și Albastru, comandată celebrului pictor german Gerhard Richter. Aceste tablouri se regăsesc și acum în holul principal al clădirii.

Istoria clădirii vine și cu povestea oficială a logo-ului BMW amplasat în vârful clădirii. Dacă inițial Primăria Orașului nu a acordat acordul pentru instalarea acestuia, compania și-a asumat o amendă de 110 000 mărci germane pentru montarea lui, valorificând astfel la maxim prezența Parcului Olimpic din 1972 la numai câteva sute de metri depărtare.

În final, renovarea din 2004, păstrează fața exterioară, dar vine cu soluții noi de amenajare la interior și cu o nouă față pentru Muzeul BMW, una deosebit de spectaculoasă.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii