Marca BMW i este sinonimă cu conceptele vizionare de mobilitate şi o nouă definiţie a conceptului de automobil premium care pune un accent puternic pe dezvoltarea durabilă.

BMW i8 sasiu
Marca BMW i este sinonimă cu conceptele vizionare de mobilitate şi o nouă definiţie a conceptului de automobil premium care pune un accent puternic pe dezvoltarea durabilă. După premiera mondială a primului model electric al mărcii - BMW i3, următorul pas al BMW Group va fi extinderea cu un model sport, BMW i8. Acest model hibrid plug-in este cea mai avansată maşină sport a momentului, care extinde filosofia de bază a dezvoltării durabile BMW i spre un nou segment auto.

BMW i8 aduce plăcerea condusului tradiţională pentru BMW într-o formă revoluţionară. Aceasta este reflectată de designul emoţional și combinația specială între performanţele dinamice de mașină sport şi consumul de model de clasă mică. Caroserie uşoară şi optimizată aerodinamic, tehnologie de propulsie electrică BMW eDrive, motor turbo compact pe benzină de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi gestiune inteligentă a energiei - prin combinarea acestora BMW i8 marchează o nouă etapă în evoluţia strategiei Efficient Dynamics. Abordarea revoluţionară realizează un echilibru fără precedent între performanţe şi consumul de combustibil. Datorită celulei pasagerilor din fibră de carbon CFRP, BMW i8 are o masă deosebit de mică pentru un automobil hibrid plug-in.

Arhitectura LifeDrive caracteristică BMW i furnizează cea mai bună bază posibilă pentru design ultrauşor. Componentele principale sunt modulul Drive din aluminiu - încorporează motorul cu ardere internă şi electromotorul, acumulatorul, electronica de putere şi componentele şasiului, alături de funcţiile structurale şi de protecţie în caz de accident - şi modulul Life - cuprinde, în principal, celula CFRP a pasagerilor (2+2 locuri). Datorită acestei arhitecturi, BMW i8 dispune de un centru de greutate foarte jos şi un raport aproape perfect (50:50) al distribuţiei maselor pe cele două punţi – doi factori care asigură agilitatea modelului.

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 este specific acestui model. Dezvoltat şi produs de BMW Group, ansamblul marchează pasul următor în evoluţia programului Efficient Dynamics. Motorul compact pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, este combinat cu un sistem de propulsie electrică şi un acumulator litiu-ion care poate fi reîncărcat la o sursă casnică de curent. Motorul pe benzină, care dezvoltă 170 kW/231 CP, îşi transferă puterea spre puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP acţionează puntea faţă. Această configuraţie oferă o autonomie în regim exclusiv electric de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h. Când sunt utilizate ambele sisteme, automobilul beneficiază de tracţiune integrală, cu accelerări puternice şi gestionare dinamică a cuplului la abordarea sportivă a virajelor. Cel mai puternic motor dintre cele două acţionează puntea spate. Calculate prin utilizarea ciclului de testare EU pentru automobile hibrid plug-in, consumul mediu de combustibil al BMW - la lansare - va fi mai mic de 2,5 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu va depăşi 59 g/km.

Echilibru optim între performanţe şi consum: BMW i8 este o evoluţie interesantă a strategiei Efficient Dynamics.
A trecut mai mult de un deceniu de când BMW Group a lansat strategia de dezvoltare a automobilelor Efficient Dynamics, al cărei obiectiv a fost îmbunătăţirea semnificativă a performanţelor şi a eficienţei noilor modele BMW Group. Efficient Dynamics combină progresele în tehnologiile existente cu dezvoltarea unor concepte noi şi revoluţionare de propulsie. Soluţiile Efficient Dynamics includ concepte eficiente de design ultrauşor şi aerodinamică, sisteme foarte performante de propulsie bazate pe tehnologia TwinPower Turbo şi BMW eDrive, dar şi gestiune inteligentă a tuturor fluxurilor de energie din interiorul automobilului. Tehnologia nouă şi revoluţionară care acum este introdusă pe modelele mărcii BMW i se va regăsi ulterior și pe celelalte modele BMW Group.

BMW i8
BMW i stabileşte standardele şi pentru obiectivul de emisii CO2 zero în trafic urban. Activitatea de cercetare şi dezvoltare depusă din 2007 în cadrul "project i" a pus bazele pentru soluţii revoluţionare de mobilitate influenţate puternic de schimbările de mediu, economice şi sociale de pe întregul mapamond. BMW Group urmăreşte o abordare integrată, întruchipată de noua marcă BMW i, al cărei obiectiv este realizarea echilibrului necesar între nevoile individuale de transport şi cerinţele globale de mobilitate din viitor. BMW i pune accentul pe mobilitatea integral electrică sau cu hibrizi plug-in. Designul revoluţionar, construcţiile ultrauşoare inteligente, plăcerea condusului specifică BMW în combinaţie cu emisii zero, gestiunea inteligentă a energiei şi procesele de producţie cu folosirea eficientă a resurselor și energiei, toate sunt combinate într-un pachet premium inovator.

Arhitectura LifeDrive cu şasiu din aluminiu pentru sistemul de propulsie şi celulă CFRP a pasagerilor: masă redusă, rezistenţă optimizată, o experiență mai bună de condus.
Arhitectura LifeDrive, dezvoltată special pentru automobilele BMW i, oferă platforma ideală pentru a răspunde provocărilor aduse de masa sistemelor electrice şi, în acelaşi timp, pentru realizarea unui stil distinctiv al modelelor BMW i. Cu o lungime de 4.689 mm, o lăţime de 1.942 mm şi o înălţime de 1.293 mm, BMW i8 are proporţiile unei maşini sport tipice. Personalitatea dinamică este subliniată şi de capota lungă, linia alungită a plafonului, consolele scurte şi ampatamentul de 2.800 mm, totul împachetat într-un design cu 2+2 locuri.

BMW i8 combină un coeficient aerodinamic (Cd) de 0,26 cu echilibrul aerodinamic remarcabil. Adaptat corespunzător, fluxul de aer din jurul tuturor componentelor caroseriei permite un raport excelent între portanţă şi rezistenţă, având ca rezultat dinamica şi stabilitatea deosebite.

Design ultrauşor inteligent - de la conceptul general până la cele mai mici detalii.
Prin combinaţia dintre modulul Drive din aluminiu şi celula CFRP a pasagerilor (modulul Life), BMW i8 este un exemplu elocvent al designului ultrauşor inteligent - unul dintre principiile directoare ale strategiei Efficient Dynamics. Utilizarea unui material high-tech foarte uşor precum CFRP, care oferă performanţe deosebite şi în caz de accident, permite o reducere a masei cu 50% faţă de oţel şi cu aproape 30 de procente comparativ cu aluminiu, în condiţiile în care rezistenţa este aceeaşi sau chiar mai mare. Aceste economii compensează masa motorului electric şi a acumulatorului de înaltă tensiune, astfel că masa proprie a BMW i8 este mai mică de 1.490 de kilograme. Arhitectura LifeDrive aduce beneficii şi în ceea ce priveşte distribuţia maselor. Pachetul de baterii este amplasat jos în mijlocul automobilului, efectul fiind un centrul de greutate dispus jos şi central. Niciun alt model actual din portofoliul BMW Group nu are centrul de greutate amplasat atât de jos.

Electromotorul compact, transmisia şi electronica de putere sunt amplasate în apropierea punţii faţă, propulsată electric. Motorul turbo pe benzină, amplasat împreună cu transmisia în partea din spate a BMW i8, îşi transferă puterea pe cel mai scurt traseu posibil, adică roţile spate. Ca o amprentă finală a acestei distribuţii excelente a maselor, acumulatorul litiu-ion este dispus central în automobil, uşor în faţă comparativ cu mijlocul maşinii. Ca siguranţă în caz de accident, acesta este locul ideal pentru baterie care este integrată într-o carcasă din aluminiu.

Uşile au o structură CFRP interioară, iar exteriorul este din aluminiu. Astfel, masa uşilor este redusă cu 50% comparativ cu designul convenţional. Pielea scaunelor, de calitate superioară şi tăbăcită natural, evidenţiază filosofia "next premium" de dezvoltare durabilă a BMW i.

BMW i8 Suportul din magneziu al panoului de instrumente reduce masa pe două fronturi - pe de-o parte, prin designul inteligent care duce la o scădere cu aproape 30% a masei în comparaţie cu BMW Seria 6. În plus, rigiditatea structurală ridicată furnizează un efect de întărire care permite reducerea numărului de componente, astfel încât masa scade cu încă 10%. Tehnologia inovatoare a plasticului, utilizată la conductele de aer condiţionat, aduce o scădere cu 60% faţă de componentele convenţionale, îmbunătăţind totodată şi acustica datorită proprietăţilor de absorbţie a sunetului.

Datorită faptului că electronica de putere şi electromotorul sunt conectate direct, cantitatea de cabluri necesare este redusă, în timp ce utilizarea parţială a firelor de aluminiu aduce o nouă scădere a masei. Designul ultrauşor este şi o caracteristică a sistemelor de şasiu BMW i8 - printre care roţile, unde jantele standard (20 de ţoli, din aluminiu forjat) combină designul aerodinamic cu reduceri de masă. Aplicarea riguroasă a strategiei de design ultrauşor se extinde şi la şuruburile şi buloanele din aluminiu, care sunt mai uşoare cu aproximativ 45% faţă de componentele corespunzătoare din oţel, dar care au aceeaşi rezistenţă şi funcţionalitate.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistenţă foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor şi portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietăţile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluţii este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparaţie cu sticla laminată convenţional.

Pentru plăcerea condusului şi eficienţă maxime: motor BMW TwinPower Turbo şi electromotor dezvoltat de BMW Group.
Sistemul hibrid plug-in de la BMW i8, care cuprinde motorul BMW TwinPower Turbo combinat cu tehnologia BMW eDrive, oferă tot ce este mai bun din cele două universuri: potenţial deosebit pentru eficienţă îmbunătăţită şi caracteristici sportive de condus. BMW Group a dezvoltat intern atât motorul cu ardere internă şi electromotorul, cât şi electronica de putere şi acumulatorul. Astfel se garantează un nivel ridicat al produselor şi calităţii pentru toate aceste componente, pe baza experienței pe care BMW Group le deţine în domeniul cercetării şi dezvoltării sistemelor de propulsie.

Caracterul revoluţionar al BMW i8 este accentuat de o altă inovaţie: utilizarea unui nou motor cu ardere internă care va avea premiera odată cu acest model. BMW i8 este primul model BMW de serie care va fi propulsat de un motor pe benzină, cu trei cilindri. Agregatul cu turbocompresor este echipat cu cea mai nouă generaţie a tehnologiei BMW TwinPower Turbo. Este extrem de compact şi dezvoltă o putere maximă de 170 kW/231 CP. Puterea specifică rezultată - 113 kW/154 CP per litru de cilindree - este la acelaşi nivel cu cea a motoarelor ce echipează maşinile sport de înaltă performanţă şi este cel mai bun raport obținut de un propulsor produs de BMW Group.

Caracteristicile specifice ale noului motor cu trei cilindri derivă din cele ale propulsoarelor BMW cu şase cilindri dispuşi în linie, cu care se află în strânsă legătură şi care sunt recunoscute pentru furnizarea excelentă a puterii, pentru capacitatea de a urca în turaţii şi pentru rafinament. Tehnologia BMW TwinPower Turbo a motorului cu trei cilindri cuprinde un sistem de supraalimentare şi injecţie directă pe benzină cu injectoare de mare precizie poziţionate între supape, alături de control al admisiei de aer VALVETRONIC care îmbunătăţeşte eficienţa şi reacţia datorită gestiunii continuu variabile a cursei supapelor. Propulsorul este echilibrat suplimentar printr-un ax de echilibrare, în timp ce amortizorul multiplu integrat în transmisia automată asigură o funcţionare foarte cursivă şi rafinată la turaţii reduse. Tehnologia BMW TwinPower Turbo şi frecarea internă redusă îmbunătăţesc atât consumul, cât şi caracteristicile de cuplu. Reacţia acceleraţiei este bruscă, iar motorul cu trei cilindri ajunge rapid la cuplul maxim de 320 Nm.

A doua sursă de putere de la BMW i8 este un electromotor sincron hibrid, dezvoltat şi construit de BMW Group special pentru BMW i. Electromotorul dezvoltă o putere maximă de 96 kW/131 CP şi produce un cuplu maxim de aproximativ 250 Nm chiar de la demaraj. Specific unui motor electric, puterea de reacţie este disponibilă instantaneu la pornire şi continuă pe toate intervalele de sarcină. Livrarea lineară a puterii, care se extinde până la limita superioară a intervalului de turaţii, se datorează principiului special de design al motorului, exclusiv pentru BMW i. Tehnologia BMW eDrive rafinează şi îmbunătăţeşte principiul motorului sincron printr-un aranjament special şi dimensiunile componentelor producătoare de cuplu. Rezultatul este un efect de auto-magnetizare astfel încât câmpul electromagnetic generat la aplicarea curentului rămâne stabil chiar şi la turaţii mari.

Pe lângă faptul că oferă un impuls de putere pentru a susţine motorul pe benzină în timpul accelerării, electromotorul are capacitatea de a propulsa singur automobilul. În acest caz, viteza maximă este de 120 km/h. În regim de rulare integral electric - fără emisii şi aproape fără zgomot -, BMW i8 are o autonomie maximă de până la 35 de kilometri. Motorul primeşte curentul de la acumulatorul litiu-ion, care este montat central sub podeaua automobilului. Versiunea de acumulator specifică modelului a fost dezvoltată şi produsă de BMW Group. Are un sistem de răcire cu lichid şi poate fi reîncărcat de la o sursă casnică de curent, la un panoul (Wallbox) BMW i sau la o staţie publică de alimentare. Reîncărcarea completă durează mai puţin de trei ore la sursa casnică şi mai puţin de două ore la BMW i Wallbox.

Când livrare de putere o permite, acumulatorul este reîncărcat de electromotor. Demarorul-generator de înaltă tensiune, responsabil de pornirea motorului, poate fi utilizat şi ca generator pentru încărcarea bateriei, puterea necesară fiind furnizată de motorul BMW TwinPower Turbo. De asemenea, acumulatorul poate fi alimentat cu ajutorul electromotorului la utilizarea frânei de motor. Datorită acestor procese diferite se evită descărcarea bateriei BMW i8 şi se păstrează constantă posibilitatea rulării cu energie electrică. Autonomia în regim exclusiv electric este suficientă pentru a parcurge majoritatea traseelor urbane. În același timp, în afara oraşului BMW i8 oferă performanţe sportive impresionante, dar este şi foarte eficient datorită susţinerii motorului pe benzină de către electromotor.

Driving Experience Control şi buton eDrive: o alegere între eficienţă şi caracteristici de performanţă - la atingerea unui buton.
Puntea spate a BMW i8 este propulsată de motorul pe benzină prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte. Roţile faţă sunt acţionate de electromotor printr-o transmisie automată integrată cu două etape. Puterea maximă combinată de 266 kW/362 CP şi cuplul maxim total de 570 Nm furnizează performanţe de tracţiune integrală care sunt deopotrivă dinamice şi eficiente. Gestiunea inteligentă a sistemului de propulsie BMW i8 asigură o coordonare perfectă a celor două surse de putere. Datorită variaţiei puterii între motorul cu ardere internă şi cel electric, conducătorul beneficiază în orice moment de temperamentul sportiv al BMW i8, în acelaşi timp fiind maximizată eficienţa energetică a sistemului general. Utilizând cele două surse de putere, timpul de sprint (0-100 km/h) este estimat că va coborî sub 4,5 secunde. Accelerarea liniară este menţinută chiar şi la viteze ridicate din moment ce interacţiunea celor două surse de putere absoarbe eficient orice întrerupere a fluxului de putere la schimbarea vitezelor. BMW i8 atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) care poate fi atinsă şi menţinută când automobilul este propulsat exclusiv de motorul pe benzină. Repartiţia variabilă a puterii între punțile faţă şi spate, în funcţie de schimbarea condiţiilor de condus, permite o abordare foarte dinamică a virajelor. La intrarea în viraj, puntea spate beneficiază de mai multă putere pentru a se îmbunătăţi precizia virării. Pentru o accelerare energică la ieşirea din viraj, controlerul sistemului de propulsie revine la repartiţia de bază imediat ce unghiul de bracare devine mai mic. De asemenea, BMW i8 oferă conducătorului posibilitatea de a ajusta reglajul transmisiei şi al suspensiei pentru a adapta experienţa condusului în funcţie de preferinţele personale. Pe lângă selectorul electronic al vitezelor pentru transmisia automată, conducătorul poate folosi şi butonul Driving Experience Control - o dotare familiară a celor mai recente modele BMW - sau, exclusiv la BMW i8, butonul eDrive.

Utilizând schimbătorul de viteze, conducătorul poate opta pentru poziţia D (selecţia automată a treptelor) sau poate comuta în modul SPORT. Modul SPORT oferă selecţie manuală secvenţială a vitezelor şi, în acelaşi timp, activează un reglaj foarte sportiv al transmisiei şi suspensiei. În modul SPORT reacţia acceleraţiei este mai rapidă şi este maximizat impulsul de putere de la electromotor. Şi pentru ca bateria să fie încărcată complet, modul SPORT activează şi generarea maximă de energie la utilizarea frânei de motor sau la frânare: pentru aceasta, funcţia de generator a electromotorului trece la o setare mai puternică. Totodată, timpii de schimbare a vitezelor sunt scurtaţi, iar pentru Dynamic Damper Control (dotare standard) este ales un reglaj mai sportiv. Tot în acest mod, tabloul de bord programabil furnizează informaţii conexe condusului, alături de afişarea turometrului.

Butonul Driving Experience Control de pe consola centrală oferă două setări. La pornire este activat modul COMFORT, care oferă un echilibru între performanţe sportive şi eficienţă, cu acces nerestricţionat la toate funcţiile de confort. Alternativ, la atingerea unui buton, este activat modul ECO PRO, care - la BMW i8 ca şi la alte modele - susţine un stil de condus orientat spre eficienţă. Controlerul sistemului de propulsie coordonează cooperarea între motorul pe benzină şi electromotor pentru economie maximă de combustibil. La frâna de motor, sistemul de gestiune inteligentă a energiei decide automat, în raport de situaţia de condus şi starea maşinii, dacă să genereze energie la frânare sau să ruleze la liber cu dezactivarea sistemului de propulsie. În acelaşi timp, modul ECO PRO programează şi funcţiile electrice de confort - aerul condiţionat, încălzirea scaunelor şi oglinzile retrovizoare încălzite - să opereze cu consum minim de curent - însă fără a compromite siguranţa. Autonomia reală a BMW i8, cu rezervorul plin şi acumulatorul complet încărcat, este de peste 500 de kilometri în modul COMFORT. În modul ECO PRO, aceasta poate fi extinsă cu până la 20%.

Modul ECO PRO al BMW i8 poate fi utilizat şi pe timpul operării în regim exclusiv electric. Atunci, maşina este propulsată doar de electromotor. Doar dacă nivelul acumulatorului coboară sub o anumită valoare sau la o acţionare bruscă a acceleraţiei (kickdown), motorul cu ardere internă este activat automat.

Modul de condus selectat la un anumit moment este indicat conducătorului printr-o culoare distinctă şi printr-un set diferit de informaţii, afişate pe tabloul de bord programabil. Aspectul tridimensional al afişajului se adaugă la imaginea futuristă a automobilului ca ansamblu.

Tehnologie de calitate a şasiului, DSC şi Dynamic Damper Control ca dotări standard.
Tehnologia superioară a şasiului şi suspensiei de la BMW i8 se bazează pe puntea faţă cu dublu braţ de control şi pe o punte cu cinci braţe de legătură, ale căror componente din aluminiu şi geometrie sunt configurate speciale pentru reduceri inteligente ale masei. Servodirecţia electromecanică oferă uşurinţă în manevrare în oraş şi precizia direcţiei la viteză mare specifică maşinilor sport. Standard este oferit şi Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizării): amortizoarele operate electronic îşi schimbă caracteristicile în funcţie de modul de condus ales pentru a furniza dinamica dorită.

Sistemul DSC (Dynamic Stability Control) include ABS, Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), Brake Assist, Brake Standby, Start-Off Assistant, Fading Compensation şi funcţie Brake Drying. Activat prin apăsarea unui buton, sistemul Dynamic Traction Control (DTC) ridică nivelul de intervenție DSC, pentru a permite un derapaj controlat al roţilor propulsoare pentru o pornire uşoară pe zăpadă sau suprafeţe alunecoase sau pentru abordare mai dinamică a virajelor.

Specificaţii tehnice. BMW i8.

Caroserie
Număr de uşi / locuri........................................................................................2 / 4
Lungime/lăţime/înălţime (la gol)...........................mm..............4.689 / 1.942 / 1.293
Ampatament.......................................................mm......................................2.800
Masă, la gol (DIN)................................................kg....................................< 1.490
Coeficient aerodinamic................................ ......Cd.........................................0,26

Sistem de propulsie
Tehnologia motorului cu ardere internă........tehnologie BMW TwinPower Turbo: turbocompresor,
................................................................injecţie directă pe benzină High Precision,
............................................gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC
Configuraţie/număr cilindri/supape........................................................în linie / 3 / 4
Capacitate efectivă ........................cm3 ........................................................1.499
Putere.............................................kW/CP................................................170 / 231
Cuplu...............................................Nm.............................................................320
Tehnologia electromotorului....tehnologie BMW eDrive: electromotor hibrid sincron
............................................cu electronică de putere, modul integrat de încărcare
.......................................................................şi mod generator pentru recuperare
Putere.............................................kW/CP..................................................96 / 131
Cuplu................................................Nm............................................................250
Puterea sistemului..........................kW/CP................................................266 / 362
Cuplu...............................................Nm.............................................................570

Acumulator de înaltă tensiune
Tehnologie de stocare...................................................................................litiu-ion

Dinamica de condus
Concept propulsie.......................................tracţiune integrală specifică unui hibrid,
.............................................. motorul cu ardere internă propulsează puntea spate,
.......................................................................electromotorul acţionează puntea faţă
Anvelope faţă...........................................................................................195/50 R20
.......................................................spate.................................................215/45 R20
Jante...............................................faţă .........................................7J x 20, aliaj uşor
.......................................................spate.....................................7.5J x 20, aliaj uşor

Transmisie
Tip de transmisie pentru motorul cu ardere internă ...........automată, cu şase trepte
Tip de transmisie pentru electromotor................................automată, în două etape

Performanţe
Acceleraţie 0-100 km/h....................................s...........................................</= 4,5
80-120 km/h.....................................................s..............................................< 4,5
Viteză maximă ..............................................km/h.............................................250
Viteză maximă, regim electric........................km/h.............................................120
Autonomie.......................................................km............................................> 500
Autonomie în regim electric.............................km......................................aprox. 35

Consum în ciclul de testare EU
Mixt ..............................................................l/100 km....................................</= 2,5
CO2 ..............................................................g/km .........................................</= 59
Toate datele tehnice sunt provizorii.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii