Din 2016, sistemele de antiblocare a roţilor la frânare (ABS) vor deveni obligatorii pentru majoritatea motocicletelor fabricate în Uniunea Europeană.

Sistemul ABS va fi obligatoriu pentru motociclete
Din 2016, sistemele de antiblocare a roţilor la frânare (ABS) vor deveni obligatorii pentru majoritatea motocicletelor fabricate în Uniunea Europeană. Uniunea Europeană a promulgat legi în acest sens, cu scopul de a reduce suplimentar numărul de accidente de circulaţie. Doar în 2011, aproximativ 5.000 de motociclişti şi-au pierdut viaţa pe şoselele Europei. „Un sistem ABS oferit ca dotare standard poate preveni peste un sfert din totalul accidentelor de motocicletă soldate cu vătămări corporale” – astfel prezintă Gerhard Steiger, preşedintele diviziei de Sisteme de control al şasiului Bosch, rezultatele unui studiu Bosch cu privire la accidentele rutiere.

Încă din 1994, Bosch produce sisteme de antiblocare a roţilor la frânare pentru motociclete şi a vândut până în prezent aproximativ 750.000 de unităţi. În 2010, Bosch a lansat o generaţie de sisteme ABS proiectate special pentru motociclete. De atunci, grupul dezvoltă în permanenţă funcţii suplimentare pentru a optimiza performanţa sistemului. În 2010, Asociaţia germană de automobile ADAC a evidenţiat contribuţia acestui sistem la sporirea siguranţei, acordându-i premiul „Îngerul Auriu” la categoria „Inovaţie şi mediu înconjurător”.

Siguranţă optimizată pentru toate clasele de motociclete
Conform noii legislaţii UE, va fi obligatorie montarea unui sistem de antiblocare a roţilor la frânare pe toate motocicletele cu o cilindree a motorului de peste 125 cc. Începând cu 1 ianuarie 2016, acest lucru se aplică tuturor motocicletelor cu aprobare tip, iar din 2017 tuturor modelelor noi. În plus, motocicletele de dimensiuni mai mici, cu o cilindree de 50 cc sau mai mare trebuie să dispună fie de un sistem ABS, fie de un sistem de frânare combinat. Acesta din urmă conectează mecanic frânele faţă şi spate, prin urmare ambele roţi sunt decelerate de fiecare dată în timpul frânării. Totuşi, această soluţie nu reglează presiunea în sistemul de frânare, roţile putându-se bloca în continuare. În urma ratificării de către Parlamentul European şi Consiliul de Miniştri, regulamentul a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi a intrat astfel în vigoare.

Bosch oferă soluţia potrivită pentru toate clasele de putere
Din 2010, Bosch produce cel mai mic şi uşor sistem de antiblocare a roţilor la frânare pentru motociclete disponibil până în prezent. Sunt disponibile mai multe variante pentru motociclete derivate din această versiune Generation 9 a sistemului de frânare Bosch. Bazându-se pe un design modular standardizat, Bosch oferă soluţii adaptate cerinţelor fiecărui producător de motociclete. Sistemul ABS 9 light reprezintă varianta de bază. Acesta asigură controlul antiblocare la frânare al roţii din faţă, fiind ideal pentru motocicletele low-cost care au un singur canal de frânare hidraulic. Acestea sunt populare pe pieţele emergente din Asia. Gama Bosch include şi sistemul ABS 9 base, ce asigură funcţia ABS pentru ambele roţi, sistemul ABS 9 plus şi sistemul ABS 9 optimizat. În cazul acestei variante de vârf, şoferul nu trebuie decât să acţioneze frâna faţă sau spate: sistemul ABS 9 optimizat activează automat cea de-a doua frână, fără să fie nevoie de reglarea manetei de frână sau a presiunii. 

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii