Michelin si Porsche 918 Spyder - 9 cifre, 1 record, 8 mesaje cheie

Michelin si Porsche 918 Spyder
9 cifre
1 anvelopă, MICHELIN Pilot Sport Cup 2, omologată la nivel mondial.

1 furnizor global de anvelope pentru Porsche 918 Spyder: Michelin.

2 dimensiuni: 265/35-ZR20 pentru osie față și 325/30-ZR21 pentru osie spate.

3.672 (918 x 4) de anvelope Michelin de înaltă performanţă pentru echiparea acestei supermașini, care va fi fabricată în 918 unităţi.

887 de cai putere. Motor cu ardere internă de 608 de cai putere și două motoare electrice de 115 și 95 kW.

340 km/oră. Viteza maximă a mașinii.

3,3 litri/100 km. Consumul de carburant al acestui model sport premium.

79 CO2/km. Nivelul emisiilor de carbon, graţie sistemului hibrid de transmisie.

1.280 Nm. Cuplul transmis de anvelopele Michelin la sol, la accelerare.

1 record
6,57 minute. Recordul de tur de pistă înregistrat de Porsche 918 Spyder, echipat cu anvelope MICHELIN Pilot Sport Cup 2, pe circuitul de la Nürburgring, un total de 20,832 km sau 417 secunde de „aderență superioară.”

8 mesaje cheie referitoare la tehnologiile integrate în anvelopa de înaltă performanţă MICHELIN Pilot Sport Cup 2

Producţia noului Porsche 918 Spyder va începe la 18 septembrie 2013. Michelin este furnizor unic pentru această supermașină hibrid, a cărei producţie va include 918 unităţi.

Un program riguros de dezvoltare
50 de evaluări realizate în cadrul procesului de omologare.
150 de ore de teste pe 5 circuite din Europa: Centrul tehnologic MICHELIN din Ladoux, Franța, circuitul Nürburgring (Nordschleife) din Germania, circuitul Nardo din Italia, circuitul Idiada din Spania și circuitul Contidrom din Germania.
4.000 km parcurși pe circuitul Nürburgring.
550 anvelope prototip testate - 200 anvelope speciale - 400 anvelope pre-serie.

Michelin si Porsche 918 Spyder
Un parteneriat care durează de mai bine de un secol
1 constructor de anvelope ales de Porsche.
10 ani de la debutul colaborării dintre Porsche și Michelin pentru dezvoltarea unor anvelope speciale pentru supermașini. Parteneriatul a început în 2003 cu Carrera GT, deși constructorul francez de anvelope și constructorul german de maşini colaborau încă din 1961 pentru toate modelele din gamă.

O realizare majoră: performanţe superioare în trei domenii aparent ireconciliabile
Performanţă pe suprafeţe uscate (în special pe pistă), eficienţă energetică și siguranţă pe suprafeţe umede, acestea au fost cerinţele Porsche referitoare la anvelopele pentru 918 Spyder. Pe scurt, performanţele impuse anvelopelor Michelin reflectă perfect caracteristicile acestei supermașini care dispune de un sistem de transmisie dublu, termic și electric, și care combină caracterul sportiv și consumul redus de carburant.

Noile anvelope MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dezvoltate pentru Porsche 918 Spyder oferă performanţe superioare în ceea ce priveşte condusul sportiv și eficienţa energetică, ceea ce se traduce printr-o rezistenţă mai mică la rulare și o siguranţă crescută pe suprafeţe umede.

La viteze mari și pe circuit, anvelopa MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oferă stabilitate (echilibru faţă/spate), sportivitate (timp de răspuns și supleţe), și aderență (pentru viteză), graţie unui compus de cauciuc conceput special pentru temperaturi ridicate (pentru performanţe notabile la fiecare kilometru parcurs).

Pentru optimizarea siguranţei, manevrabilitatea anvelopei pe suprafeţe umede a fost revizuită. Astfel, noua anvelopă MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oferă stabilitate, echilibru și aderență pe suprafeţe umede, precum și rezistenţă optimizată la acvaplanare, atât laterală (în viraje), cât și longitudinală (cauzată de cuplul motorului).

Tehnologii incluse în anvelopa MICHELIN Pilot Sport Cup 2:

Michelin si Porsche 918 Spyder
Compusul de cauciuc din banda de rulare
Fabricat cu tehnologia utilizată în producţia anvelopelor de curse, compusul din banda de rulare a anvelopei MICHELIN Pilot Sport Cup 2 integrează tehnologia Bi-Compound, care presupune utilizarea unor compuşi diferiţi de cauciuc la interiorul și la exteriorul benzii de rulare. La exterior, cauciucul are la bază un elastomer cu masa moleculară crescută, a cărui duritate a fost adaptată pentru a oferi o aderență de excepţie pe suprafeţe uscate în viraje, mai ales în virajele strânse, în timp ce la interior, cauciucul are la bază un elastomer mai rigid, care asigură o manevrabilitate excepţională.

Centura din fibre de aramidă
Cea mai importantă caracteristică a centurii din aramidă, o fibră cu densitate crescută, este rezistenţa sa la rupere. Puternică şi uşoară în acelaşi timp, centura anvelopei este de cinci ori mai rezistentă decât oţelul, la aceeaşi greutate. Datorită tensiunii variabile, centura strânge mai mult banda de rulare şi mai puţin flancurile. Astfel, practic, anvelopa este susţinută într-o structură rigidă. Prin urmare, anvelopa îşi menţine forma, iar amprenta sa la sol rămâne constantă, chiar și la viteze foarte mari.

Track Variable Contact Patch 3.0®
Această inovaţie reprezintă o adaptare a tehnologiei Variable Contact Patch 2.0, integrată în anvelopa MICHELIN Pilot Super Sport. Tehnologia Variable Contact Patch 3.0® asigură o distribuţie mai uniformă a presiunii, cantitatea de cauciuc aflată în contact cu solul rămânând aceeaşi la rularea în linie dreaptă, dar și în viraje.

Talonul optimizat
Zona talonului este mai lată cu 10 % comparativ cu cea a unei anvelope sport obişnuite. În plus, este ranforsată cu un compus de cauciuc cu modul de elasticitate ridicat care creşte rigiditatea laterală a anvelopei și îi asigură o ţinută de drum precisă.

Flancurile cu aspect catifelat
Grație unui proces special de fabricaţie și experienţei sale unice, Michelin a dezvoltat o nouă tehnologie, MICHELIN Velvet Technology®. Pe baza unei microgeometrii care absoarbe lumina, această soluţie a permis crearea unui contrast între diferitele nuanţe de negru de pe flancul exterior, oferindu-i astfel acestuia un aspect de „catifea”.

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii