Inspectoratul Tehnic TÜV SÜD confirmă: ciclul de viaţă al BMW i3 are un potenţial de a emite gaze de seră mai mic cu aproximativ 30-50% faţă de automobilele convenţionale comparabile.

Certificat ISO Impact de Mediu
Inspectoratul Tehnic TÜV SÜD confirmă: ciclul de viaţă al BMW i3 are un potenţial de a emite gaze de seră mai mic cu aproximativ 30-50% faţă de automobilele convenţionale comparabile.

BMW i3 demarează în forţă - cu plăcerea condusului specifică mărcii şi o amprentă de mediu minimă, acum confirmată oficial. O dată cu lansarea pe piață primul model electric produs în serie de BMW Group din partea inspectorilor independenţi a primit certificatul ISO 14040/14044 pentru amprenta asupra mediului pe tot ciclul de viață al produsului, în timpul producţiei, utilizării şi reciclării ulterioare. Declaraţia de Validare pentru BMW i3, acordată pentru amprenta de mediu a produsului de către Inspectoratul Tehnic TÜV SÜD, confirmă metodele şi rezultatele analizelor relevante. Prin comparaţie cu automobilele convenţionale de aceleaşi dimensiuni şi performanţe, potenţialul BMW i3 de a produce gaze de seră este redus cu valori cuprinse între 30% şi peste 50%.

Certificatul, în conformitate cu standardul ISO, nu este doar o garanţie a calităţii BMW i3, ci confirmă şi abordarea completă a noului brand BMW i pentru a asigura o dezvoltare durabilă. "Pentru prima dată în istoria BMW Group, ne-am impus pentru un automobil nou conceput obiective sustenabile pentru întreg ciclul de viață, încă din faza strategică iniţială", a explicat Ulrich Kranz, vicepreşedinte executiv BMW i. "Inspecţia a analizat ciclul de viaţă, de la extracţia materiilor brute şi producţie, a trecut prin etapele de utilizare şi reciclare, astfel încât să ia în calcul toate aspectele de mediu. Faptul că această abordare şi rezultatele sale au fost verificate de o agenţie neutră demonstrează că am adoptat un parcurs de pionierat", a comentat Kranz.

Procedura de certificare realizată de TÜV SÜD Management Service GmbH a inclus o analiză detaliată a datelor utilizate pentru studierea amprentei asupra mediului implementată la BMW i3, a procesului de producţie şi a rezultatelor din analize bazate pe criterii bine definite.

În concluzii, experţii au declarat că toate cerinţele standardului ISO 14040/44 au fost îndeplinite când s-a realizat analiza amprentei de mediu şi că toate metodele utilizate au fost în conformitate cu cele mai avansate standarde de inginerie. Acurateţea datelor introduse şi informaţiile de mediu au fost şi ele confirmate. Acest rezultat confirmă că amprenta de mediu a BMW i3 îndeplineşte şi cele mai stricte standarde internaţionale.

În mod natural, propulsia electrică oferă cel mai mare avantaj din perspectiva impactului asupra mediului. Eficienţa motorului este semnificativ mai mare decât cea a motoarelor pe benzină sau diesel. Dacă este luată în calcul generarea energiei electrice furnizată de acumulatorul de înaltă tensiune, există posibilităţi suplimentare pentru optimizarea protecţiei mediului înconjurător. Cota ridicată a materialelor reciclate şi a proceselor de producţie eficiente din punct de vedere energetic a redus şi mai mult impactul pe care BMW i3 îl are asupra mediului. Potenţialul efect de seră este redus cu aproximativ 30% prin utilizarea energiei din mixul energetic EU 25, care ia în calcul toată generarea de curent electric din Uniunea Europeană. În momentul în care BMW i3 este propulsat cu energie generată din surse regenerabile - de exemplu, energie solară sau eoliană -, valoarea este îmbunătăţită la peste 50%.

Reducerea efectului de seră sau a amprentei CO2 documentată în amprenta de mediu a BMW i3 s-a datorat şi unui număr consistent de măsuri individuale care nu au mai fost niciodată implementate la un așa nivel pentru un automobil de serie, după cum explică Ulrich Kranz: " Fiecare componentă şi fiecare etapă individuală a procesului au fost analizate cu acurateţe din perspectiva sustenabilităţii. Acest parcurs ne-a condus spre o multitudine de soluţii inovatoare şi de pionierat". Această abordare va fi transferată şi la alte game de modele în dorinţa de a intensifica suplimentar angajamentul strategic pe termen lung pe care BMW Group îl are faţă de dezvoltarea durabilă - ecologică, economică sau socială.

Inovaţiile realizate la BMW i3 cuprind arhitectura LifeDrive unică - celulă a pasagerilor produsă din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi şasiu din aluminiu pentru montarea motorului, şasiului, acumulatorului şi structurilor de rezistenţă.

Pielea argăsită cu extract natural din frunze de măslin, lemnul prelucrat ecologic din pepiniere europene certificate şi utilizarea vastă a fibrelor naturale în panoul de instrumente şi panourile uşilor contribuie la o amprentă de mediu minimă. 25% din masa fiecărui plastic utilizat în interior şi a termoplasticului de la exterior provine din materiale reciclate sau materii prime regenerabile.

Cota foarte mare de materii prime ce pot fi reciclate şi de procese de producţie eficiente energetic joacă un rol important în aplicaţiile de aluminiu şi CFRP pentru optimizarea amprentei de mediu. Majoritatea componentelor de aliaj uşor de la BMW i3 este realizată din aşa-numitul aluminiu secundar. Acesta nu este obţinut din minereu de aluminiu, ci din resturi de producţie topite şi poate fi obținut folosind cu până la 95% mai puţină energie. Mai mult, aluminiul primar folosit este produs prin utilizarea energiei generate din resurse regenerabile, pentru a minimiza impactul asupra mediului.

BMW Group utilizează experienţa unică pe care o deţine în domeniul producţiei CFRP la scară industrială pentru fabricarea modulului Life. Obiectivul este adoptarea unei abordări multidisciplinare pentru a crea procese de producţie sustenabile. Aproximativ 10% din CFRP utilizat la celula pasagerilor este realizat din materiale reciclate. De exemplu, resturile din fabricarea componentelor CFRP pot fi returnate în fazele de producţie printr-un proces dezvoltat special pentru automobilele BMW i. Acesta reduce utilizarea de materii prime din partea uzinei de fibră de carbon aflată la Moses Lake (SUA), furnizorul pentru materia primă pentru toate componentele BMW i3 realizate din CFRP. Energia necesară pentru producţia fibrei de carbon este produsă integral de hidrocentrale locale, în timp ce electricitatea pentru fabricarea automobilelor BMW i la uzina din Leipzig provine doar din surse eoliene.

Aceasta este prima dată când turbinele eoliene au fost folosite la uzina unui constructor auto din Germania în furnizarea directă a electricităţii pentru producţie.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii