Flotele se pot echipa de acum cu noua gamă de anvelope de la Goodyear, eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, și pot economisi până la €256.000 pe an[1].

FUELMAX economii
Flotele se pot echipa de acum cu noua gamă de anvelope de la Goodyear, eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, și pot economisi până la €256.000 pe an[1].

Goodyear anunță că începând de acum noua sa linie de anvelope de camion, eficientă în ceea ce privește consumul de carburant, este disponibilă pe piață, și că, în gama oferită se numără și prima anvelopă destinată punții de direcție ce urmează să fie clasificată cu rating A conform noii etichete UE pentru anvelope pentru eficiența consumului de carburant.

Flotele europene pot beneficia acum de cea mai recentă gamă de anvelope de la Goodyear, disponibilă în toate țările europene[2], începând cu luna ianuarie 2014. În cadrul celor trei familii FUELMAX – anvelopele pentru axa de direcție FUELMAX S, anvelopele pentru axa de tracțiune FUELMAX D și anvelopele pentru semi-remorci FUELMAX T–, atât gamele de anvelope pentru axa de direcție, cât și cele pentru semi-remorci, oferă anvelope care au fost incluse în clasa A a eficienței consumului de carburant.

Economiile financiare și de mediu oferite de anvelopele FUELMAX sunt considerabile. Un operator cu o flotă de 50 de camioane poate economisi până la 256.000 de euro folosind anvelopele FUELMAX, în locul anvelopelor de dimensiuni similare, dar care au fost incluse, conform etichetării europene, în categoria D, privind eficiența consumului de carburant. Aceasta reprezintă o economie de 5.120 de euro, plus o reducere a emisiilor de  COde 8.975 kg annual, pentru un camion.[3]

“Anvelopele Goodyear FUELMAX vor economisi, într-adevăr, bani, datorită consumului redus de carburant pe care îl oferă”, a declarat Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires EMEA, Goodyear Dunlop Tires Europa. “Mai există și alte beneficii, nu în ultimul rând kilometrajul ridicat și versatilitatea în termeni de performanță pe vreme de iarnă a anvelopelor pentru puntea de tracțiune. Ca o încununare a acestor performanțe, noua linie reprezintă dovada capacității noastre în domeniul inovării. Suntem mândri să introducem pe piață prima anvelopă pentru axa de direcție încadrată în clasa A, conform noii scheme de etichetare europene. Nu e prima dată când introducem prima anvelopă cu rating A: în anul 2010, am lansat prima anvelopă cu etichetarea A destinată semi-remorcilor. Aceasta era Marathon LHT II, predecesoarea anvelopei FUELMAX T.

Lansarea liniei FUELMAX a fost anunțată în luna septembrie 2013, ca gamă ce oferă cea mai bună rezistență la rulare pentru orice anvelopă Goodyear de camion, pentru aplicațiile pe șosea, cu o performanță de ansamblu echilibrată. Cu o rezistență la rulare îmbunătățită cu până la 10%, comparată cu cea a predecesoarelor lor[4], ele economisesc bani pentru consumul de carburant și reduc emisiile de CO2; mai mult decât atât, ele asigură un kilometraj mai mare cu până la 15%[5], oferind concomitent o mai mare versatilitate și o putere sporită de tracțiune. Etichetarea europeană pentru anvelopele FUELMAX cofirmă înaltele lor performanțe. Acestea sunt ilustrate de încadrarea lor în clasa A la capitolul eficiența consumului de carburant pentru anvelopa destinată punții de direcție 385/55R22.5 FUELMAX S și pentru anvelopa destinată semi-remorcilor 435/50R19.5 FUELMAX T și etichetarea predominant  în clasa B pentru celelalte tipuri de anvelope[6].

Testarea în teren a anvelopelor FUELMAX
Testele de teren pentru noile anvelope au fost efectuate ca parte integrantă a programului de dezvoltare, una din companiile implicate în acest proces fiind Transports Pedretti din Franța.

 “Am acoperit o distanță de aproximativ 150.000 de kilometri cu anvelopele FUELMAX pe o durata de un an și în toate anotimpurile. Pe parcursul acestei perioade, am înregistrat un consum de 33 de litri de carburant pe o distanță de 100 de kilometri. În comparație cu celelalte anvelope folosite în prezent, economiile sunt de 1.600 de euro pe an pentru un singur vehicul”[7],  a declarat Cédric Pedretti, proprietarul Transports Pedretti.

Adaptabilitatea la vreme de iarnă și noile tehnologii
Anvelopele FUELMAX pentru puntea de tracțiune îndeplinesc toate condițiile de iarnă necesare unei anvelope și poartă simbolul munte și fulg de nea (3PMSF), precum și marcajul M+S. Aceasta înseamnă ca au o capacitate optimă pentru toate anotimpurile.

Noile tehnologii joacă un rol important în atingerea unor performanțe înalte oferite de aceste anvelope. Technologia FUELMAX include IntelliMax Groove Technology, care se manifestă prin FUELMAX S. Aceasta optimizează rezistența la rulare datorită unei  benzi de rulare “ascunsă” în anvelopă. Pe măsură ce banda de rulare se uzează, noi caneluri sunt expuse pentru a ajuta la menținerea rezistenței la rualre a anvelopei.

Reșaparea și prelungirea vieții anvelopei
Tot în luna septembrie au fost lansate și versiunile reșapate TreadMax pentru anvelopele FUELMAX D și T.  Acestea sunt disponibile de atunci și sunt proiectate în conformitate cu cele mai noi tehnologii Goodyear aplicate carcaselor, folosind aceleași benzi de rulare și material ca și noile anvelope, astfel încât performața lor este similară. Ca și în cazul tuturor anvelopelor Goodyear pentru vehicule comerciale, anvelopele FUELMAX sunt atât recanelabile, cât și reșapabile.

Goodyear KMAX: Geamănul economic al anvelopei FUELMAX
Lansată în același timp cu FUELMAX și disponibilă de la aceeași dată, gama Goodyear KMAX, după cum indică numele său, este dedicată creșterii kilometrajului în aplicațiile de pe șosea. KMAX maximizează potențialul de creșterea al kilometrajului și puterea de tracțiune pe parcursul unui an întreg, fără a compromite alte zone  importante de performanță.

Gama KMAX incude anvelopa KMAX S pentru axa de direcție, anvelopa KMAX D pentru puntea de tracțiune și anvelopa KMAX T pentru semi-remorcă. Această gamă asigură un kilometraj mai bun cu 35% în raport cu anvelopele pentru transport de marfă regional, Goodyear Regional Haul[8], și păstrează același nivel de eficiență al consumului de carburant. Această nouă linie are o capacitate optimă pentru un an întreg datorită anvelopelor conforme cu exigențele pentru vreme de iarnă și care poartă nu numai marcajul M+S, dar și simbolul “Alpin” sau munte și „fulg de nea”. Mai multe informații despre linia KMAX pot fi gasite pe site-ul www.goodyear.eu/truck.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner QLT Group Division


[1] Pentru o flotă de 50 de camioane.
[2] Cu excepția Turciei și a Rusiei, unde gama de anvelope va fi introdusă mai târziu.
[3] Estimare bazată pe  un vehicul 4X2 tipic de 40 de tone și o combinație triaxială a trailerului, un kilometraj annual de 100.000km, un consum de 32,3 l/100km și un preț al motorinei de 1,50 euro/l. Goodyear FUELMAX S de dimensiunea 385/55R22.5; FUELMAX D de dimensiunea 315/70R22.5 și FUELMAX T de dimensiunea 435/50R19.5 care au eticheta europeană pentru eficiența consumului de carburant de respective A, B și A au Au fost comparate cu anvelope de dimensiuni similare, din categoria D. Cifrele sunt rotunjite și depind de condițiile de lucru și alte condițiii precum starea drumurilor și comportamentul șoferilor. Rezultatele sunt informative și nu obligă Goodyear cu nimic.
[4] În comparație cu LHS II+ and LHD II+. Testele realizate în colaborare cu diferite flote europene, supervizate de Goodyear pentru dimensiunea 315/70R22.5 în perioada iulie 2011- iunie 2013, indică faptul că  FUELMAX S și FUELMAX D au o rezistență la rulare îmbunătățită cu un procent de 6%, respectiv 10% in comparație cu  anvelopele  Goodyear LHS II+ and LHD II+.
[5] În comparație cu LHS II și LHD II. Testele realizate în colaborare cu diferite flote europene, supervizate de Goodyear pentru dimensiunea 315/70R22.5 în perioada iulie 2011- iunie 2013, indică faptul că FUELMAX S și FUELMAX D au un kilometraj îmbunătățit cu 15%, respectiv 10% în comparație cu anvelopele Goodyear LHS II și LHD II.
[6] Categoriile  etichetei europene variază în funcție de dimensiunile anvelopei. Pentru mai multe informații vizitați  www.goodyear.eu/truck.
[7] În comparație cu Goodyear LHS II+ și LHD II.
[8] În comparație cu anvelopele Goodyear RHS II și RHD II+. Testele realizate în colaborare cu diferite flote europene, supervizate de Goodyear pentru dimensiunea 315/80R22.5 în perioada iulie 2011- iunie 2013, indică faptul că KMAX S și KMAX D au un kilometraj îmbunătățit cu până la 35 %, respectiv 10% în comparație cu anvelopele Goodyear RHS II și RHD I +I.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii