Echipa Hyundai Shell World Rally si-a atins un numar important de obiective in Raliul Sardiniei, pe masura ce continua dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru cele mai dificile provocari din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Hayden Paddon - Raliul Sardiniei
Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Sardiniei, etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, cu doua masini Hyundai i20 WRC.
Raliul a fost o sursa de informatii pretioase pe baza carora tanara echipa continua sa acumuleze experienta, profitand la maximum de platforma oferita de Campionatul Mondial de Raliuri
Thierry Neuville si Hayden Paddon au ajutat echipa in dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru ca acesta sa faca fata exigentelor ultimelor probe pe macadam din Raliul Sardiniei.

Echipa Hyundai Shell World Rally si-a atins un numar important de obiective in Raliul Sardiniei, pe masura ce continua dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru cele mai dificile provocari din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

In ciuda numeroaselor probleme de vineri, cand una dintre cele trei masini inscrise de echipa in Raliul Sardiniei a fost nevoita sa abandoneze, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), debutant in cadrul echipei, au adunat informatii pretioase pentru dezvoltarea viitoare a modelului Hyundai i20 WRC.

Neuville a continuat in acelasi ritm de sambata, dezavantajat de faptul ca a fost unul dintre primii piloti la start, pentru a continua cu dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pe o suprafata dura si foarte alunecoasa. Experienta acumulata aici a fost foarte utila pentru echipa, mai ales in ceea ce priveste setarea suspensiilor, experienta benefica pentru urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri programata in Polonia.  

“Am profitat la maximum de timpul petrecut in Sardinia si am muncit la dezvoltarea masinii in conditii extrem de solicitante. Faptul ca am fost printre primii la start a insemnat sa curatam drumul pentru cei din spate, dar cred ca impreuna cu Nicolas am facut o treaba foarte buna in aceste conditii. Am inteles acum si care sunt punctele tari si cele slabe tinand cont de caracteristicile etapei din Sardinia. Desigur, suntem dezamagiti dupa incidentele de vineri care ne-au impiedicat sa luptam pentru o pozitie mai buna in clasament. Echipa a facut o treaba excelenta si asteptam acum cu nerabdare etapa din Polonia unde vom continua munca de dezvoltare a masinii”, a spus Neuville.

Neozeelandezul Hayden Paddon a terminat cu succes prima sa etapa in cadrul Hyundai Shell WRT, acumuland experienta vitala pe fiecare proba speciala. Paddon, 27 de ani, a avut o abordare matura la primul sau start in Raliul Sardiniei si s-a acomodat foarte rapid cu echipa. A avut o mica problema la motor, dupa trecerea printr-un vad de apa, dar echipa a rezolvat totul peste noapte si Paddon a luat startul in ultima zi conform regulii Rally 2, fara a rata oportunitatea de a parcurge kilometri utili pe ultimele patru probe ale raliului.

“Mecanicii au facut o treaba extraordinara azi noapte, cand au reparat masina, iar eu am putut lua startul in ultima zi a raliului. La fel ca sambata, am fost printre primii la start si a trebuit sa evoluam pe o suprafata alunecoasa. Pe prima bucla de dimineata am fost nevoiti sa menajam pneurile si asta s-a vazut in timpii finali, dar am avut mult mai multa incredere in masina. Stiam ca primul raliu va fi unul foarte dificil pentru ca nu am mai concurat in Sardinia niciodata, dar progresul facut este unul semnificativ. Nu am mers la limita si ne-am concentrat sa terminam fiecare proba pentru a acumula cat mai multa experienta atat eu, cat si echipa. Sigur, sunt lucruri pe care le puteam facem mai bine, dar nu este pentru ultima oara cand voi concura pentru echipa si voi putea folosi informatiile adunate aici pentru a obtine un rezultat si mai bun in raliul urmator”, a spus Paddon.

Echipa Hyundai Shell World Rally a luat startul pana acum in sase etape din Campionatul Mondial de Raliuri de la revenirea sa in aceasta competitie. Obiectivul principal al echipei in sezonul 2014 este de a acumula experienta intr-un mediu extrem de competitiv pentru a dezvolta performantele modelului Hyundai i20 WRC in functie de particularitatile fiecarei etape si fiecarei probe speciale. Saptamana viitoare Hyundai va aniversa un an de la inaugurarea oficiala a uzinei Hyundai Motorsport din Alzenau, Germania, iar progresul facut in ultimele 12 luni de echipa este insa uimitor.

“A fost un raliu dificil in Sardinia, dar unul foarte productiv pentru noi. Nu ne luptam anul acesta pentru victorii pe probele speciale, ci pentru a dezvolta modelul Hyundai i20 WRC cu fiecare raliu. Desigur, este bine atunci cand suntem competitivi asa cum s-a vazut in primele probe din acest weekend. Raliul Sardiniei a fost o etapa foarte dificila, desfasurata la temperaturi ridicate pe o suprafata dura. Echipa a facut o treaba fantastica, muncind din greu, si plecam de aici foarte motivati pentru urmatoarea etapa din Polonia. Thierry si Hayden au fost profesionisti si am folosit ultimele probe speciale ale raliului pentru a acumula si mai multe informatii despre masina. Este pacat ca nu am reusit sa terminam raliul cu toate cele trei masini, dar este important ca am adunat date utile pe care le vom analiza in continuare si ne vom pregati in consecinta pentru Raliul Poloniei”,  a spus Michel Nandan, directorul echipei. 

Clasament general dupa ziua a 3-a:

1. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:02:37.8
2. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:23.1
3. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:32.8
4. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:39.3
5. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:41.8
6. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:05.3
7. H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7:15.8
8. R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) 12:19.0
9. L. Bertelli / M. Dotta (Ford Fiesta RRC Super 2000) +15:22.1
10. K. Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +16:49.3
11. S. Chardonnet / T. De La Haye (Citroën DS3 R5) +17:33.7
12. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +18:04.3
16. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +27:24.9

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii