Dunlop ocupă podiumul din 2014 la clasa LMP2 la cursa de 24 de ore de la Le Mans prin victoria celor de la Jota Sport .

Podium DUNLOP la Le Mans
Dunlop ocupă podiumul din 2014 la clasa LMP2 la cursa de 24 de ore de la Le Mans prin victoria celor de la Jota Sport .

Ieri, la orele 3pm CET, Jota Sport a trecut victorioasă linia de sosire la cea de-a 82-a ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans; piloții săi Simon Dolan, Harry Tincknell și Oliver Turvey obținând trofeele în 2014 pentru această cursălegendară. Această victorie este cea de-a patra vitorie consecutivă la clasa LMP2 la Le Mans – un nou record, precum și cel de-al treilea podium consecutiv în acest sezon de campionat. În top trei s-au clasat numai echipe care au alergat încălțate cu DUNLOP pe parcursul celor 24 de ore de cursă.

Echipele Dunlop au încheiat cursa în top trei cu trei producători diferiți de șasiuri; Zytek, Ligier și Alpine. Bolidul Ligier JS P2 și-a făcut debutul la această cursă făcând din victoria obținută aici mai mult decât o importantă realizare. Toate cele trei mașini au fost propulsate de motoare Nissan.

Jota Sport este un participant constant în Campionatul European Le Mans Series (ELMS) și are o lungă asociere și colaborare cu Dunlop, concurând în ELMS alături de liderii campionatului de la echipele TDS Racing și Signatech Alpine care au terminat cursa pe a doua și respectiv pe cea de-a treia poziție a podiumului.

Sub îndrumarea inginerilor Dunlop, echipele au luat startul cu o strategie de precauție din cauza unui strat de moloz împrăștiat pe pistă, dar în cele din urmă compușii moi, medii și tari s-au dovedit a fi capabili să reducă de două, trei și chiar până la de patru ori opririle la boxă pentru schimbul de anvelope în condiții potrivite, cu un set-up al mașinii adecvat și cu presiunea optimă în anvelope.

Raport de cursă
Thiriet by TDS Racing (Ligier) s-a calificat în pole position dar a pierdut în fața celor de la Jota Sport (Zytek) în turul de deschidere, cu cei de la 35 G-Drive Racing Ligier ieșind repede din top trei. KCMG a făcut progrese și după primele pit stop-uri s-a mutat în față. Cei de la Race Performance au deținut conducerea până cei de la Signatech’s Alpine au trecut în față, devansându-i astfel chiar și pe cei de la G-Drive care au stat în frunte de la a treia tură până spre sfârșitul cursei. În acest timp, cei de la KCMG au avut un accident care a dus la avarierea gravă a suspensiei și în final la tragerea echipei din această cursă.

Deși partea de mijloc a cursei a fost relativ lipsită de evenimente pentru cei care s-au clasat pe podium, ultimele ore ale cursei au fost departe de a fi unele line și liniștite, cu o oprire prelungită pentru cei de la G-Drive din cauza unei probleme la frâne și întoarcerea în frunte a celor de la Thiriet by TDS. O coliziune minoră ce s-a produs în timpul celei de-a șaptea ore de cursă i-a surclasat pe cei de la Jota Sport, dar echipa și-a gestionat exemplar o întoarcere lentă în plutonul fruntaș, revenind până la poziția a treia. O probelemă la suspensie apărută la mașina celor de la Thiriet by TDS i-a făcut pe cei de la G-Drive să revină în fruntea cursei.

Cu mai puțin de două ore înainte de cursă, Tristan Gommendy de la Thiriet by TDS a depășit mașina celor de la G-Drive, în timp ce pilotulJota, Harry Tincknell,trecea și el pe poziția secundă. Gommendy a stabilit cel mai bun timp pe turul de pistă sub 3min și 38sec, fiind însă imediat depășit de Nelson Panciatici de la Signatech care realizează un timp cu 0,005 secunde mai bun (3:37.787), un timp cu aproape 0,3 secunde mai rapid decât în 2013. Cei de la G-Drive au fost forțați să se oprească din cauza unei probleme la motor, speranțele lor pentru podium oprindu-se efectiv aici. În ultimele 15 minute de cursă, mașina celor de la Jota, condusă de înlocuitorul de ultim moment, pilotul Oliver Turvey, a trecut pur și simplu în față celor de la Ligier și și-a adjudecat victoria.

Jean-Felix Bazelin, General Manager Dunlop Motorsport Europa:
"Felicitări celor de la Jota Sport. Am avut o luptă foarte bună anul acesta la clasa LMP2, arătând performanță într-o competiție cu șasiuri diferite. A avea cinci mașini diferite în tr-o competiție atât de strânsă pentru o cursă de 24 de ore este ceva fantastic. Trebuie să le mulțumim echipelor că au lucrat atât de bine cu noi. Am avut parte de mult prejudiciu adus anvelopelor de pelicula de moloz de la începutul cursei, dar inginerii noștri au lucrat îndeaproape cu fiecare echipă pentru a obține cea mai bună perfromanță fără a împinge limitele prea departe. Am avut foarte mult feedback pozitiv din partea echipelor și piloților și suntem în special mândri de gama noastră de compuși pe care am pus-o la dispoziția piloților, o gamă cu fereastră largă de aplicații orientată clar spre un timp de performanță.”

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner Inkcomm PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii