Într-o ceremonie organizată în această săptămână (05.06.2014) la BMW Welt, au fost livrate primele opt modele BMW i8. Evenimentul marchează astfel şi debutul pe şosele a primului automobil echipat cu faruri cu tehnologie laser.

Faruri laser
Într-o ceremonie organizată în această săptămână (05.06.2014) la BMW Welt, au fost livrate primele opt modele BMW i8. Evenimentul marchează astfel şi debutul pe şosele a primului automobil echipat cu faruri cu tehnologie laser.

Astfel, BMW i8 intră în istorie nu numai prin tehnologia de propulsie plug-in hibrid revoluţionară pentru un automobil sport şi pentru materialele folosite, dar şi ca primul automobil care duce tehnologia luminilor la un nou nivel.

La eveniment au participat Roland Krüger, Directorul de Vânzări şi Marketing BMW Group Germania, şi Dr. Helmut Schramm, Directorul de Producţie automobile electrice la Fabrica BMW Leipzig, precum şi personalităţi din Germania cum ar fi prezentatorul german Thomas Gottschalk şi actorul Thomas Kretschmann,

În timp ce versiunea de bază BMW i8 este echipată cu faruri LED integrale, farurile sunt disponibile opţional şi asigură o luminozitate dublă, cu un fascicul de până la 600m (comparativ cu 300m pentru LED). În plus, datorită noii tehnologii laser, este posibilă creşterea eficienţei energetice cu 30% în comparaţie cu luminile LED.

O formă de lumină foarte intensă şi eficientă
Pe lângă cerinţele reduse de energie, farurile laser BMW luminează şoseaua cu o putere semnificativ mai mare, dar fără a încălzi zona înconjurătoare. Diodele laser sunt de zece ori mai mici decât diodele luminoase convenţionale. Astfel, ele contribuie nu doar la reducerea spaţiului necesar pentru montare în interiorul farului, ci şi a masei. Dimensiunea suprafeţei reflectorului poate fi redusă de până la zece ori în comparaţie cu farurile LED. Acum, înălţimea reflectorului a fost redusă de la nouă centimetri (cât măsura anterior) la mai puţin de trei centimetri.

Lumina unui far laser este extrem de luminoasă, similară cu cea naturală din timpul zilei, un aspect perceput pozitiv de ochiul uman. Prin intermediul lentilelor speciale, diodele foarte performante emit un fascicul puternic în substanţa cu fosfor fluorescent din interiorul farului. Această substanţă transformă fasciculul într-o lumină foarte strălucitoare care este de zece ori mai intensă decât sursele convenţionale de lumină. Datorită proprietăţilor foarte intense şi aproape ideale ale fasciculului, diodele laser conferă o eficienţă şi mai mare întregului sistem asigurând un consum redus de energie. În plus, efectul de orbire este eliminat prin controlul electronic al fazei lungi cu ajutorul informaţiilor oferite de camera video frontală.

Vizibilitate mai bună şi siguranţă îmbunătăţită pe timp de noapte
Prin totalitatea proprietăţilor sale, farurile laser BMW reprezintă sursa ideală de lumină pentru faza principală a unui automobil. Acestea combină performanţele superioare şi siguranţa cu un nivel ridicat al eficienţei şi al dimensiunilor compacte. Raza remarcabilă de acţiune facilitează o iluminare îmbunătăţită şi o vizibilitate mai bună când se conduce noaptea. În consecinţă, farurile laser asigură o experienţă a condusului mai relaxată şi mai confortabilă şi o siguranţă îmbunătăţită în trafic.

BMW i8 este primul automobil de serie din lume care dispune de această tehnologie inovatoare a luminilor. În anii următori, şi alte modele BMW vor fi echipate cu acest sistem de lumini laser orientat spre viitor.

Numeroase premiere mondiale pentru BMW i8
Debutul BMW i8 va marca, alături de farurile cu tehnologie laser,  o serie de premiere mondiale. Tehnologia inovatoare a şasiului garantează performanţe de maşină sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri per 100 km. Pentru atingerea acestor performanţe, BMW i8 foloseşte un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de două motoare electrice, un propulsor pe benzină de 1,5 litri şi 170 kW/231 CP şi două cutii de viteză pentru o acceleraţie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în funcţie de situaţie.

Noul BMW i8 se remarcă şi prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se bazează pe o structură BMW LifeDrive, care combină un şasiu de aluminiu cu o caroserie realizată din fibră de carbon. Gama extinsă de materiale ultrauşoare, care include, de exemplu pentru lunetă, sticlă ranforsată chimic similară celei folosite la telefoanele mobile, asigură o masă totală de sub 1500 kg, remarcabilă pentru un automobil plug-in hybrid.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii