În cel de al treilea ghid al virajelor elaborate de Dunlop, Mark Hales, Olivier Pla și Sebastien Montet oferă trei perspective diferite asupra aceleiași secțiuni de pistă de la Le Mans. Materialele video pentru ghidul Dunlop al virajelor sunt realizate de Mark Hales, reputat scriitor, journalist, antrenor și pilot.

ELMSUK023
În cel de al treilea ghid al virajelor elaborate de Dunlop, Mark Hales, Olivier Pla și Sebastien Montet oferă trei perspective diferite asupra aceleiași secțiuni de pistă de la Le Mans. Materialele video pentru ghidul Dunlop al virajelor sunt realizate de Mark Hales, reputat scriitor, journalist, antrenor și pilot. Cu aproape 200 de victorii la activ, obținute în întreaga lume, Mark este opțiunea ideală pentru realizarea unui montaj precis, detaliat și utilal tehnicilor utilizate în viraje. Olivier Pla este pilot pentru echipa G-Drive Racing și a câștigat primele două etape ale Campionatului Mondial de Anduranță. Sebastian Montet este manager Dunlop Motorsport în domeniul proiecției și dezvoltării curselor.

Opiniaunui pilot:
Olivier Pla, G Drive Racing Racing
Zona Porsche
“Este una dintre cele mai înșelătoare secțiuni ale cursei de 24 de ore de la Le Mans. E un viraj rapid, cu schimbări bruște de viteză, în care anvelopele joacă un rol esențial. E nevoie de foarte multă aderență în această secțiune, așadar aici este domeniul predilect al anvelopelor Dunlop ”

Zona Dunlop
“Este primul viraj după linia dreaptă a ieșirii de laboxe. Fânarea nu e ușoară, pentru că trebuie făcută progresiv, de aceea e nevoie de o mașină foarte stabilă. Plasarea corectă a mașinii în curba Dunlop este foarte importantă pentru momentul încetinirii. Zona de șicane este îngustă, iar tracțiunea la ieșirea din viraj este esențială, pentru că de ea depinde coborârea în Tertre Rouge.”

Mulsanne
“Intrarea în por
țiune Mulsanne este una dintre cele mai dificile la nivelul frânării din tot circuitul cursei de 24 de ore de la Le Mans. În cazul unui bolid de la clasaLMP2 se poate realiza o încetinire de la 300 km/h la 70 km/h pe o distanță de 100 de metri. Ieșirea din porțiunea Mulsanne este foarte importantă, iar aici e necesară o tracțiune foarte bună, pentru că de ea depinde străbaterea porțiunii drepte imediat umrătoare și care duce spre porțiunea de linie dreaptă Indianapolis. Secțiunea dintre Mulsanne și Arnage este cea mai întunecată parte a pistei în timpul nopții.”

Arnage
“Arnage  este o porțiune critică, cu cea mai mică aderență la frânare. E o zonă în care piloții comit adesea greșeli, în special pe timp de noapte. Simți că poți frâna târziu, dar cei câțiva centimetri în plus pot conduce la o greșeală. Este un segment foarte înșelător, mai ales pe timp de noapte, când pista este mai rece. ”


Opinia Dunlop:
Sebastien Montet, manager Dunlop Motorsport– Design și Dezvoltarea Anvelopelor de Curse (Race Design & Development):
“Curbele Dunlop pun o mare presiune laterală pe anvelope. Una dintre prioritățile anului 2014 pentru specificațiile cu privire la anvelope a fost îmbunătățirea comportamentului lateral al anvelopelor. Am realizat acest fapt, iar rezultatele vorbesc în acest sens de la sine, cu victorii în toate cele patru curse  din cadrul WEC și ELMS.Îmbunătățirea de ansamblu a aderenței în 2014, le va oferi partenerilor nostri mai multă încredere, pentru a forța limitele în aceste viraje atât de palpitante”

“Cu o aderență mai mare a noului profil pentru roata spate, trebuie să îmbunătățim și anvelopa pentru roata față. Puterea de frânare, combinată cu încărcarea laterală, a crescut, ceea ce va crește performanța în virajulDunlop. În anul 2014, anvelopele vor fi pe teren favorabil (având în vedere ciferele ce descriu aceastăcurbă) în acest viraj specific și vor stimula mașinile echipate cu anvelope Dunlop să depășească această porțiune înșelătoare și să intre fără dificultăți sub iconicul pod Dunlop.”

“În timp ce curbele Porsche și Dunlop pun anvelopele la încercare în moduri complexe, în cazul Mulsanne este vorbe de o presiune longitudinală. În primul rând e nevoie de o forță frontală pentru a susține unul dintre cele mai solicitante puncte de frânare, apoi forța trebuie scăzută, iar toată presiunea trebuie concentrată pe roțile din spate, ceea ce conduce la tracțiune bună în vederea intrării in linia dreaptă Indianopolis. Am constatat că anvelopele noastre, dezvoltate pentru anul 2014 sunt eficiente în aceste condiții, după cum indică rezultate din etapa de la Spa a WEC. Virajul #1 de la  Spa este similar acestei secțiuni, unde frânarea nu e așa puternică, dar tracțiunea este foarte importantă, de vreme ce conduce spre cea mai rapidă parte a pistei.”

“Gama de compuși dezvoltați pentru anul 2014 a fost proiectatăpentru a funcționa în cadrul unor oscilații mari de temperatură. Până anul acesta condițiile meteorologice au favorizat constatări în acest sens, cu variații de la pista rece şi dură de la Silverstone, unde noul compus a funcționat foarte bine în condiții de vreme rece, până la Imola unde nou-introdusul compus s-a comportat foarte bine pe o pistă cu temperaturi înalte. Anvelopele noastre proiectate pentru anul 2014 nu le pot oferi piloților mai multă vizibilitate pe timp de noapte, fiind mai robust în condiții de temperaturi variate. ”

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKOMM PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii