Echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut cel de-al doilea podium din sezonul 2014 in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa ce Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a terminat pe locul 3 in Raliul Poloniei.

Haninnen
Echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut cel de-al doilea podium din sezonul de debut in WRC prin Thierry Neuville care a terminat pe locul 3 in Raliul Poloniei.
In premiera, echipa a terminat un raliu cu toate cele trei masini, atat Juho Hanninen, cat si Hayden Paddon ajungand in puncte la final.
Toate cele trei modele Hyundai i20 WRC s-au clasat in top 8 la general, echipa reusind sa mai castige inca doua probe speciale in primul sau sezon din WRC.

Echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut cel de-al doilea podium din sezonul 2014 in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa ce Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a terminat pe locul 3 in Raliul Poloniei.

Munca de pana acum a echipei Hyundai Shell World Rally a fost rasplatita in etapa a saptea a sezonului, toate cele trei masini ajungand la sosire. Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) s-au clasat in top 8, completand astfel evolutia buna a echipei in Raliul Poloniei.

Ritmul celor trei echipaje a fost unul foarte competitiv, demonstrand potentialul modelului Hyundai i20 WRC in lupta pentru podium. Neuville a castigat sambata o proba speciala, cea de-a doua trecere pe Stare Juchy (14,41 km), iar Hänninen a fost cel mai rapid pe PS2 (Kruklanki 17.24km). Paddon, aflat la doar a doua sa cursa ca pilot al Hyundai Shell World Rally a terminat speciala a patra de vineri (Wieliczki 12,89 km) la doar 0,7 secunde fata de primul clasat.

Neuville a avut o evolutie buna in Raliul Poloniei si a revenit in lupta pentru un loc pe podium, dupa ce la finalul zilei de vineri a avut o defectiune la sistemul de franare. Echipa a rezolvat problema aparuta la masina belgianului, care a revenit mai determinat pe probele de sambata si a urcat de pe locul zece pana pe pozitia a treia in clasamentul general.

“A fost un sfarsit de saptamana pozitiv pentru noi si sunt foarte multumit ca am terminat pe podium. Sa revii de pe pozitia a zecea, unde ne aflam vineri, si sa termini pe trei este o realizare excelenta. Etapa din Polonia este una dificila si trebuie sa ai o mare incredere in tine si in masina pentru ca doar asa poti fi rapid pe aceste probe. Intreaga echipa a facut o treaba excelenta in acest weekend. Am lucrat bine impreuna si am abordat raliul cu calm si foarte concentrati. Este un rezultat bun si faptul ca am reusit sa terminam etapa cu toate cele trei masini, pentru prima oara in acest sezon, este excelent”, a spus Neuville.

Hänninen a avut si el o evolutie impresionanta in Polonia, castigand o speciala in prima zi si fiind in mod frecvent intre cei care au impus ritmul in aceasta etapa. O problema la directie, pe probele de sambata, l-a impiedicat sa se lupte pentru un loc pe podium, dar clasarea in primele sase locuri este cel mai bun rezultat din acest sezon pentru el.

“Sunt incantat de raliu si a fost un weekend bun pentru toata echipa. Nu am facut nicio greseala pe parcursul celor patru zile si am avut rezultate foarte bune pe unele probe. Am fost multumit cu setarile masinii si totul a functionat perfect. Sambata am avut unele probleme, dar din fericire Thierry a reusit sa castige pozitia a treia pentru echipa. Duminica dimineata am pierdut putin timp, dar am abordat totul prudent dupa ce mi-am asigurat pozitia a sasea. A fost un eveniment de la care plecam cu multe informatii utile si care imi da o incredere si mai mare in viitor”, a spus Hänninen.

Paddon a terminat cel de-al doilea raliu consecutiv pentru echipa si a obtinut o clasare in primii opt cu modelul Hyundai i20 WRC. Neozeelandezul a avut cel de-al doilea timp pe speciala a patra si si-a atins obiectivul, acela de a castiga incredere in masina in conditii dificile.

“A fost un raliu bun in care am facut progrese, am invatat multe lucruri si m-am simtit bine. Sunt foarte multumit ca am terminat pe locul opt si ca am contribuit la succesul echipei care a terminat pentru prima oara un raliu cu toate cele trei masini. Toata echipa a facut o treaba excelenta si eu personal sunt multumit cu progresul pe care l-am facut fata de etapa din Sardinia. Unele dintre probe s-au potrivit mai mult cu stilul meu de pilotaj si cred ca am demonstrat de ce sunt capabil atunci cand am incredere sa merg la limita. Mai sunt unele lucruri la care trebuie sa lucrez, dar, tinand cont ca aceasta este doar a doua cursa a mea pentru echipa, sunt multumit. Acum trebuie sa ne concentram si sa ne pregatim cat mai bine pentru etapa din Finlanda”, a spus si Paddon.

“Putem fi foarte mandri de ceea ce am obtinut in acest raliu. Obiectivul a fost sa terminam cu toate cele trei masini si sa avem timpi competitivi pe probe, ceea ce am si reusit. Toate cele trei echipaje au avut o evolutie foarte buna si au demonstrat potentialul modelului Hyundai i20 WRC atunci cand toate lucrurile functioneaza bine. Am castigat doua probe speciale in Polonia si ne-am clasat pentru a doua oara pe podium, in doar a saptea etapa de cand suntem in WRC, ceea ce este foarte incurajator tinand cont de lipsa de experienta a echipei. As vrea sa le multumesc tuturor membrilor echipei, atat celor care au fost in Polonia, cat si celor de la uzina din Alzenau, pentru contributia la acest succes. Am adunat multa experienta intr-un raliu dificil si in conditii meteo schimbatoare si de abia astept sa luam startul in Finlanda, etapa pentru care ii vom aduce modelului Hyundai i20 WRC cateva imbunatatiri si sper ca acestea vor reprezenta inca un pas inainte pentru tanara noastra echipa”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Raliul Poloniei – rezultate dupa ziua a 4-a
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:34:02.0
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:07.7
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +2:13.5
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2:32.4
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:33.1
J. Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC)  +2:49.9
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +4:27.9
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +4:32.1
H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +4:59.0
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:11.3

Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – clasament general piloti
S. Ogier 166 puncte / J.M. Latvala 116 / A. Mikkelsen 83 / M. Østberg 66 / M. Hirvonen 52 / T. Neuville 46 / K. Meeke 38 / E. Evans 36 / M. Prokop 31 / H. Solberg 24 / B. Bouffier 18 / R. Kubica 12 / J. Hänninen 12 / O. Tanak 10 / B. Guerra 8 / C. Atkinson 6 / J. Melicharek 4 / P. Tidemand 4 / H. Paddon 4 / N. Al-Attyiah 3 / M. Gamba 2 / C. Breen 2 / J. Protasov 2 / L. Bertelli 2 / J. Ketomaa 1 / K. Al Qassimi 1

Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – clasament general constructori
Volkswagen Motorsport 262 puncte / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 115 / M-Sport World Rally Team 90 / Volkswagen Motorsport II 82 / Hyundai Motorsport 80 / Jipocar Czech National Team 34 / RK M-Sport World Rally Team 19 / Hyundai Motorsport N 8

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii