Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Finlandei, etapa a opta din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu doua modele Hyundai i20 WRC clasate in primele 8 pozitii.

Hanninen
Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Finlandei cu doua masini, dupa cele 3 probe speciale programate duminica dimineata.
Juho Hänninen a urcat in top sase, dupa un adevarat tur de forta pe probele de duminica, finlandezul fiind la a doua clasare consecutiva pe aceasta pozitie in editia din 2014 a Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Din cauza unor probleme la servodirectie, Hayden Paddon a fost incetinit pe ultimele trei probe, dar cu profesionalism a reusit sa termine raliul in primele 8 locuri.

Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Finlandei, etapa a opta din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu doua modele Hyundai i20 WRC clasate in primele 8 pozitii.

Cu trei probe speciale programate duminica, inclusiv Power Stage pentru care se acorda puncte suplimentare, avand o lungime totala de 36,6 km, ultima zi din Raliul Finlandei a constituit o noua provocare pentru cei doi piloti ai echipei Hyundai Shell World Rally implicati in lupta pentru a sasea pozitie in clasament. Printre cele trei probe de astazi s-a numarat si speciala Myhinpää, o proba foarte spectaculoasa si rapida cu o lungime de 23,02 km, care a solicitat la maximum pilotii.

Eroii locali, Juho Hänninen si Tomi Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC) au continuat in acelasi ritm de sambata si au incheiat raliul cu o performanta buna in fata propriilor suporteri. Cei doi au terminat speciala Myhinpää, cea mai lunga a zilei, cu cel de-al patrulea timp si au urcat pe locul sase la general, pozitie pe care au si terminat raliul. Pentru cei doi finlandezi este a doua clasare consecutiva pe aceasta pozitie in mondialul de raliuri din 2014.  

“A fost un raliu foarte frumos si sunt multumit ca am terminat pe locul sase dupa ce am luptat din greu pe tot parcursul acestui weekend. Am avut unele probleme vineri dimineata care ne-au retrogradat in clasament, dar atat sambata, cat si duminica am fost foarte competitiv cu modelul Hyundai i20 WRC. Am avut o evolutie foarte buna pe probele de duminica si obiectivul nostru a fost sa terminam acest raliu. Ca echipa, cred ca am lucrat excelent si a fost o placere pentru mine si Tomi sa luam startul pentru Hyundai Shell WRT in ultimele trei curse”, a spus Juho Hänninen.

Pentru neozeelandezii Hayden Paddon si John Kennard, acesta a fost cel mai disputat raliu de pana acum la volanul modelului Hyundai i20 WRC. Din pacate, problemele aparute la sistemul de directie i-au costat doua locuri in ierarhia generala si cei doi au terminat Raliul Finlandei pe pozitia a opta in clasamentul general. Echipajul a fost insa foarte multumit de evolutia din acest weekend in cea de-a treia cursa pentru echipa Hyundai Shell World Rally.  Hayden Paddon si John Kennard si-au atins obiectivul si au terminat unul dintre cele mai dificile raliuri din calendarul competitional adunand informatii utile pentru dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC.

“Nu a fost chiar finalul pe care ni l-am fi dorit, dar cred ca am facut o treaba foarte buna in acest weekend. Am avut o problema la servodirectie inca de pe prima proba de duminica si nu a fost deloc placut sa parcurgem astfel probele speciale foarte rapide din Finlanda. A fost foarte solicitant pentru brate sa pilotez in aceste conditii si era evident ca vom pierde timp. Nu am renuntat insa nicio secunda la lupta si, fara sa ne asumam riscuri inutile, am terminat acest raliu. Am invatat foarte multe lucruri la aceasta etapa si m-am simtit excelent la volanul modelului Hyundai i20 WRC. Fara indoiala, acesta este cel mai bun raliu al nostru de pana acum. Increderea noastra a crescut de la o proba la alta si am demonstrat tuturor de ce suntem capabili. Stiu ca putem evolua si mai mult pe viitor. Tocmai de aceea abia astept sa luam startul, la jumatatea lunii septembrie, pe macadamul din Australia”, a spus Paddon.

Raliul Finlandei a fost, asa cum era de asteptat, unul dintre cele mai dificile teste pentru echipa Hyundai Shell World Rally in sezonul de debut din WRC. Echipa a avut evolutii bune, cu timpi competitivi pe probele foarte rapide, ceea ce confirma progresele facute in dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC.

“Ultima zi din Finlanda a decurs bine pentru Juho si mai putin bine pentru Hayden. Suntem multumiti de evolutia lui Juho pe ultimele trei probe, in special pe penultima, cea mai lunga a zilei. Dupa problemele de vineri dimineata, Juho si-a reintrat in ritm si a muncit mult pentru a ajunge in final in primii sase. Din pacate, Hayden a avut probleme cu servodirectia inca de dimineata si nu a putut sa-si apere pozitia a sasea. A avut insa o evolutie matura, foarte profesionista si dedicata. Suntem multumiti de progresele pe care le-a facut in cele trei etape in care a concurat pentru noi si asteptam cu interes revenirea sa in echipa pentru Raliul Australiei. A fost un weekend cu multe elemente pozitive si suntem multumiti de progresele pe care le-am facut atat din punct de vedere operational, cat si tehnic. Desigur, nu ne vom opri si suntem optimisti in ceea ce priveste participarea noastra in Raliul Germaniei, care este practic etapa noastra de casa”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.

Echipa Hyundai Shell World Rally va lua startul in Raliul Germaniei cu trei echipaje: Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul in masina cu numarul 7; Dani Sordo si Marc Martí in masina cu numarul 8, iar Bryan Bouffier si Xavier Panseri vor lua startul la prima lor etapa din WRC alaturi de echipa, in modelul Hyundai i20 WRC cu numarul 20.

Rezultate Raliul Finlandei 2014*
-       J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:57:23.2
-       S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +3.6
-       K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +50.6
-       A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:52.5
-       M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2:49.7
-       J. Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +4:29.0
-       E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5:25.8
-       H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +6:17.8
-       H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +12:07.0
-       K. Kruuda / M. Jarveoja (Ford Fiesta S2000) +14:44.7

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
S. Ogier 187 p / J.M. Latvala 143 / A. Mikkelsen 95 / M. Østberg 66 / M. Hirvonen 62 / K. Meeke 54 / T. Neuville 46 / E. Evans 42 / M. Prokop 31 / H. Solberg 26 / J. Hänninen 20 / B. Bouffier 18 / R. Kubica 12 / O. Tanak 10 / B. Guerra 8 / H. Paddon 8 / C. Atkinson 6 / J. Melicharek 4 / P. Tidemand 4 / N. Al-Attyiah 3 / M. Gamba 2 / C. Breen 2  / J. Protasov 2 / L. Bertelli 2 / J. Ketomaa 1 / K. Al Qassimi 1 / K. Kruuda 1

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 305 p / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 130 / M-Sport World Rally Team 106 / Volkswagen Motorsport II 94 / Hyundai Motorsport 88/ Jipocar Czech National Team 34 / RK M-Sport World Rally Team 21 / Hyundai Motorsport N 12

* Rezultatele sunt provizorii pana la confirmarea lor oficiala de catre FIA

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii