Deschizător de drumuri, aventurier pentru întreaga familie și un autovehicul tocmai bun pentru tractarea poverilor mari – noul model ŠKODA Octavia Scout este un automobil polivalent și puternic, atât pe asfalt, cât și în off-road.

Skoda Octavia Scout
Capacitate de tractare cu 25 de procente mai mare: noua Octavia Scout poate tracta până la două tone.
Perfect pentru teren accidentat: cel mai avansat sistem de tracțiune integrală, gardă la sol mărită, valori de vârf pentru unghiul de atac și un pachet de drumuri grele.
Puternic: motoare mai puternice și consum de carburant redus cu până la 20 de procente.
Atractiv: un design robust şi atractiv, atât pe asfalt cât și pe teren dificil.

Deschizător de drumuri, aventurier pentru întreaga familie și un autovehicul tocmai bun pentru tractarea poverilor mari – noul model ŠKODA Octavia Scout este un automobil polivalent și puternic, atât pe asfalt, cât și în off-road. Tehnologia de ultimă oră a tracțiunii integrale, care utilizează un cuplaj Haldex-5, motoarele de înaltă performanță, garda la sol mărită, unghiul de atac îmbunătățit și pachetul pentru drumuri grele asigură posibilități nelimitate, chiar și pe teren accidentat. Capacitatea de tractare a crescut cu 25 de procente, ajungând acum la două tone. În ciuda creșterii puterii, consumul de carburant și emisiile noii ŠKODA Octavia Scout au fost reduse cu până la 20 de procente în comparație cu modelul precedent.

Noul model ŠKODA Octavia Scout, care va fi disponibilă în showroom-uri începând cu această toamnă, este un real aventurier pentru familie și timpul liber. Așa cum v-ați aștepta din partea mărcii ŠKODA, cel mai recent model oferă „puțin mai multă mașină”, în toate aspectele. În plus față de nivelul avansat de funcționalitate, numeroasele dotări 'Simply Clever', precum și cea mai recentă tehnologie pentru siguranță și confort, noua Octavia Scout impune de asemenea noi standarde pentru capacitatea de tractare, abilități de urcare în rampă și deplasare pe teren accidentat.

“Noua Octavia Scout demonstrează că este la fel de confortabil să te deplasezi pe asfalt, ca şi în off-road. Automobilul se remarcă prin imaginea sa robustă, puternică și atractivă. Noua ŠKODA Scout combină perfect forma cu funcția”, declară Dr. Frank Welsch, Membru în Consiliul de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare.

Capacitatea de tractare a crescut cu 25 procente, ajungând la două tone
Noua ŠKODA Octavia Scout este acum, mai mult decât oricând, un autovehicul excelent pentru tractarea poverilor mari. Poate remorca până la 2 tone – o capacitate de tractare cu 25 de procente mai mare decât înainte. Indiferent că tractați o rulotă, o remorcă pentru cai sau o barcă: capacitatea de tractare mai mare asigură maximum de flexibilitate în situațiile cotidiene.

Capacitatea îmbunătățită de urcare a pantelor este, de asemenea, excelentă. Grație unghiurilor de atac și degajare mărite, care sunt acum de 16,7 grade în față și 13,8 grade în spate, acest deschizător de drumuri, din Republica Cehă, poate aborda fără dificultate zone mai dificile și cu înclinație mai mare.

Diferențialul Blocabil Electronic (EDL), disponibil în dotarea standard, asigură demaraje confortabile la viteze mici. EDL acționează pe ambele punți, față și spate, și acționează ca un blocaj între roți. Noua Octavia Scout dispune standard și de sistemul de Control Electronic al Stabilității (ESC). Modul ESC în două trepte poate fi adaptat pentru a corespunde diferitelor condiții de mers, prin simpla apăsare a unui buton. Aceasta permite șoferului să pornească sau să oprească sistemul de control al tracțiunii, în funcție de nevoi.

Tracțiune integrală de ultimă generație, care are la bază cuplajul Haldex-5
Noua tracțiune integrală standard a modelului Octavia Scout asigură caracteristici dinamice optime, siguranță activă de vârf și un consum redus de carburant, utilizând cea mai nouă tehnologie pentru tracțiunea integrală, care are la bază cuplajul Haldex-5. Distribuția de putere între cele patru roți depinde întotdeauna de condițiile de mers. În timpul decelerării, sau în condițiile unei sarcini reduse, cea mai mare parte a puterii ajunge la puntea față, ceea ce economisește carburant. Imediat ce este nevoie de mai mult cuplu, sau dacă roțile au nevoie de mai multă tracțiune, roțile din spate sunt activate lin, în câteva milisecunde. Pierderea tracțiunii este practic imposibilă. În comparație cu un cuplaj Haldex-4, care a fost utilizat înainte la Octavia Scout, noua tehnologie este cu 1,4 kg mai ușoară.

Pentru utilizarea în off-road, noua Octavia Scout dispune de o gardă la sol mai mare. În comparație cu modelul Octavia standard, creşterea este de 31 de milimetri, la un total de 171 de milimetri. În plus, pachetul pentru drumuri grele, cu scuturi de protecție suplimentare sub caroserie, reprezintă acum o dotare standard. Acestea protejează partea de sub mașină împotriva deteriorării mecanice și previn pătrunderea murdăriei în compartimentul motor. Componentele din partea inferioară a caroseriei, precum și conductele de frână și de carburant sunt, de asemenea, protejate cu elemente din plastic.

Imaginea uimitoare a modelului Octavia Scout este perechea perfectă pentru tehnologia sa off-road. Jantele din aliaj de 17 inch și anvelopele 225/50 R17 sunt dotări standard. Barele rezistente din față și din spate, cu protecții din plastic negru și aplicaţii argintii cu design off-road subliniază robusteţea automobilului. Din profil, Scout atrage atenţia cu bandouri din plastic negru, care acoperă pragurile și pasajele roților. De asemenea există benzi laterale de protecție din plastic negru și oglinzi cu aspect de aluminiu. Barele de pe plafon sunt disponibile și cu un finisaj cu efect de aluminiu. Iar interiorul dispune de o serie de caracteristici create special pentru Scout.

Trei motoare puternice care au un consum redus cu până la 20 de procente
Noile motoare ale modelului Octavia Scout sunt mai puternice, precum și cu 20 la sută mai ecologice. Sunt disponibile trei motoare, unul pe benzină și două diesel. Economiile de carburant rezultă din reducerea cu 29 kg a masei, îmbunătățirile aduse tehnologiei de tracțiune integrală, precum și utilizarea motoarelor eficiente Green tec, cu sistem Start-Stop și funcţie de recuperare a energiei de frânare, în dotarea standard. Toate cele trei motoare corespund cerințelor normei de poluare EU6, care va intra în vigoare în septembrie 2014.

Motorul diesel de vârf pentru ŠKODA Octavia Scout este un 2.0 TDI/135 kW (184 CP), care beneficiază de atractiva combinație cu transmisia automată cu șase trepte de viteză (DSG) și tracțiunea integrală. Este prima dată când această combinație este disponibilă pentru un automobil ŠKODA. Motorul 2.0 TDI/110 kW (150 CP) este disponibil doar cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză. Propulsorul 1.8 TSI/132 kW (180 CP) pe benzină, care poate echipa modelul Octavia Scout, este disponibil împreună cu o transmisie DSG automată, cu șase trepte de viteză.

Din 2007, Octavia Scout este parte integrantă din gama de modele ŠKODA. Între 2007 și sfârșitul anului 2013, ŠKODA a livrat circa 53.600 unități Octavia Scout către clienții din întreaga lume. Aceasta reprezintă aproape opt procente din totalul modelelor Octavia Combi, livrate în această perioadă.

Noua Octavia Scout are la bază experiența extraordinară a mărcii ŠKODA în proiectarea de automobile adecvate pentru utilizarea în off-road. Producătorul de automobile din Republica Cehă oferă acum șase modele cu un design off-road special: Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, precum și Yeti Outdoor și Superb cu pachet Outdoor.

Sursa : Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii