Echipa Hyundai Shell World Rally a avut o evolutie pozitiva in prima zi a Raliului Spaniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), toate cele trei echipaje reusind sa ajunga in parcul de service la finalul zilei, principalul obiectiv stabilit pentru aceasta etapa.

Neuville
Pilotii echipei Hyundai Shell World Rally au fost in top pe primele probe speciale din Raliul Spaniei.
Toate cele trei echipaje au avut un ritm foarte bun, dar au pierdut pozitii din cauza conditiilor dificile.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a terminat ziua pe locul sapte. Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) au castigat cate o proba dar au avut probleme pe specialele a saptea, respectiv a patra.

Echipa Hyundai Shell World Rally a avut o evolutie pozitiva in prima zi a Raliului Spaniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), toate cele trei echipaje reusind sa ajunga in parcul de service la finalul zilei, principalul obiectiv stabilit pentru aceasta etapa.  

Etapa din Spania, programata in acest weekend, este o provocare unica pentru echipaje, fiind singurul raliu mixt din calendar. Vineri, in prima zi, au fost programate patru speciale pe macadam si doua pe suprafata mixta, o combinatie intre macadam si asfalt. Raliul a inceput de joi seara cu o super speciala, desfasurata la Barcelona in fata a 20.000 de spectatori, si a continuat vineri cu alte sase probe speciale, trei distincte care au fost parcurse de cate doua ori, cu o lungime totala de 138,54 km.

Echipajele Hyundai Shell World Rally Team si-au demonstrat potentialul, fiind permanent printre cele mai rapide. Echipa a castigat doua probe speciale si se afla la conducerea raliului dimineata, dar din pacate toate cele trei echipaje au avut probleme pe parcursul zilei, ceea ce le-a influentat pozitiile din clasamentul general.

Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot  Marc Martí) a terminat prima zi din cursa de casa pe pozitia a saptea. Spaniolul a avut o dimineata dificila, dar schimbarile aduse modelului Hyundai i20 WRC in parcul de service l-au ajutat sa creasca ritmul la cea de-a doua trecere pe probele de vineri. Sordo ramane astfel in cursa pentru un rezultat de top in fata proprilor suporteri.

“Este fantastic ca pot participa la acest raliu in fata unui numar atat de mare de suporteri. Super speciala din Barcelona a fost un moment unic. Vineri a fost o zi lunga si dificila pentru noi. De dimineata nu am avut suficienta tractiune si a fost si foarte mult praf. Masina parea sa nu aiba aderenta si stabilitate, dar mecanicii au facut cateva schimbari in parcul de service si m-am simtit mai bine dupa amiaza. Am crescut ritmul la cea de-a doua trecere pe probe, chiar daca nu am avut conditii ideale, si cred ca pentru sambata suntem pe drumul cel bun”, a spus Dani Sordo.  

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a avut o evolutie excelenta vineri si s-a aflat la conducerea raliului o mare parte a zilei. Belgianul a preluat conducerea dupa PS3 (Pesells 1 26.59km) si a fost cel mai rapid si pe PS6 , dar a fost nevoit sa schimbe o roata pe speciala urmatoare (PS7 Terra Alta 2, 35.68km) si a pierdut peste doua minute. In final, Neuville a retrogradat de pe pozitia secunda pana pe opt.

“Sunt foarte multe lucruri pozitive cu care ramanem dupa probele de astazi. Am demonstrat cat suntem de competitivi in aceste conditii dificile. Am castigat o proba si am fost o buna parte din timp implicati in lupta pentru prima pozitie. Lipsa de vizibilitate a fost principalul adversar pe probele de dimineata. A fost foarte dificil. Pe ultima proba am fost distras de praful din masina, am abordat un viraj prea larg, am lovit un obstacol cu partea din spate a masinii si am fost nevoit sa opresc pentru a schimba roata. Am pierdut timp si pozitii in clasament insa am dat totul astazi, am mers la limita si cred ca am demonstrat ce putem. Maine este o noua zi si vom merge iarasi la limita”, a spus Thierry Neuville.

Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) a revenit alaturi de Hyundai Shell WRT dupa etapa din Australia si si-a intrat rapid in ritm la volanul modelului Hyundai i20 WRC. Neozeelandezul a fost cel mai rapid pe PS3, aceasta fiind prima victorie pe o proba speciala in WRC, dar din pacate pe urmatoarea proba a facut de doua ori pana si a pierdut peste cinci minute. Paddon a avut un ritm excelent si la cea de-a doua trecere pe probe si a reusit sa recupereze pozitii importante pentru ca la finalul zilei sa ajunga pe 14 in clasamentul general.

“Ma bucur ca am revenit in echipa pentru acest raliu. Nu a fost o zi prea rea. Am avut probleme din cauza prafului care ne-a facut viata mai grea, dar ritmul nostru a fost unul bun pe tot parcursul zilei. Sunt bucuros ca am reusit sa castig prima proba speciala. Nu ma asteptam, dar este o senzatie placuta sa mai bifezi un obiectiv de pe lista. Din pacate cele doua pene ne-au costat timp, dar cel mai important este ca am reusit sa ajungem in parcul de service, ceea ce a reprezentat prioritatea noastra. Sambata este o noua zi si mai avem multe de invatat alaturi de echipa”, a spus si Paddon.

Obiectivul echipei Hyundai Shell World Rally in penultima etapa a sezonului este sa ajunga la sosire cu toate cele trei echipaje inscrise. “A fost o zi pozitiva in ansamblu, desi am avut unele probleme. Cred totusi ca ne-am demonstrat potentialul. Toate cele trei echipaje au avut un ritm bun si sunt inca in cursa la finalul zilei, ceea ce a constituit obiectivul nostru principal. Pilotii au fortat mult astazi, in conditii foarte dificile, si sunt multumit ca am castigat doua probe, Thierry fiind aproape de prima pozitie pe tot parcursul zilei. Din pacate, am pierdut apoi cateva locuri in clasament, dar nu acesta este obiectivul nostru acum. Am invatat multe astazi, performantele modelului Hyundai i20 WRC sunt incurajatoare si vom vedea ce mai putem obtine in urmatoarele doua zile”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Rezultate Raliul Spaniei – ziua 1
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:29:04.0
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +36.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +37.2
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) 37.3
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +41.4
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +57.0
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:24.9
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:18.2
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +2:29.5
N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC) +4:50.4
...
14.  H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +6:41.1

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii