Noua anvelopă MICHELIN Alpin 5 integrează două tehnologii avansate. Una vizează profilul anvelopei, respectiv blocurile de profil, acea parte a anvelopei care se află în contact cu solul. Cealaltă vizează compoziția cauciucului.

MICHELIN Alpin 5
Două tehnologii fundamentale pentru siguranță sporită în timpul iernii.
Performanţe de excepție pe suprafeţe umede și uscate, dar și pe zăpadă [1]

Noua anvelopă MICHELIN Alpin 5 integrează două tehnologii avansate. Una vizează profilul anvelopei, respectiv blocurile de profil, acea parte a anvelopei care se află în contact cu solul. Cealaltă vizează compoziția cauciucului.

  • MICHELIN Alpin 5: performanțe excelente pe toate tipurile de suprafeţe, din octombrie până în aprilie, grație noului profil care asigură performanțe în trei domenii diferite
  • Stabilitate și aderență pe zăpadă, cu rezistenţă sporită la acvaplanare
Noua anvelopă MICHELIN Alpin 5 dispune de canale adânci, un design direcțional, blocuri de profil speciale și un procent de goluri cu 17 % mai mare comparativ cu generația anterioară de anvelope. Datorită profilului direcțional cu blocuri de profil speciale și canale adânci, anvelopa este extrem de aderentă pe zăpadă. Canalele laterale evacuează apa și reduc riscul de acvaplanare.

  • Efect de „gheară” pentru tracţiune optimizată pe zăpadă
Lamelele se comportă ca niște adevărate gheare care aderă la suprafața de rulare, optimizând tracţiunea. Acest efect este cu atât mai eficient cu cât numărul lamelelor cu formă specială este mai mare. Comparativ cu anvelopa precedentă, MICHELIN Alpin 5 are cu 12 % mai multe canale, cu 16 % mai multe lamele și un procent de goluri cu 17 % mai mare.

  • Efect de „gheară” pentru manevrabilitate sporită
Noul profil cu lamele auto-blocante a fost obținut pe baza tehnologiei.
Cu cât amprenta anvelopei este mai mare, cu atât aderența acesteia crește. Anvelopele se deformează cu fiecare rotaţie a volanului. Din acest motiv, inginerii Michelin au creat o anvelopă cu un profil nou, cu lamele auto-blocante, care asigură o manevrabilitate sporită.

  • MICHELIN Alpin 5: performanțe de excepție pe suprafețe umede și uscate, dar și pe zăpadă, graţie tehologiei Innovative Tread Compound
Pentru aderență sporită pe suprafeţe umede în timpul iernii, compusul de cauciuc trebuie să conțină un procent crescut de siliciu.

Pentru prima dată, Michelin a adăugat la o anvelopă de iarnă elastomeri funcționali la compusul de cauciuc al benzii de rulare. Acestă nouă tehnologie poartă numele de Innovative Tread Compound.

Scopul acestor elastomeri funcționali este acela de a crește uniformitatea compusului de cauciuc cu un conținut mai mare de siliciu. În acest fel, constructorul de anvelope a putut îmbunătăți aderența anvelopei pe suprafețe acoperite cu zăpadă, menținând totodată o eficiență energetică sporită.

Noul compus din cauciuc se bazează pe cea de-a patra generație a tehnologiei Helio Compound. Cauciucul conține ulei de floarea soarelui, care permite anvelopei să funcționeze eficient la temperaturi scăzute.                                                                               
  • MICHELIN Alpin 5 este disponibilă în 27 de dimensiuni diferite, de la 195/65R15 până la 225/55R17
Sursa: Irina Dragan, PR Manager Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia 

[1] În medie, comparativ cu anvelopa precedentă, MICHELIN Alpin 5 (205/55 R16 91 H) frânează pe o distanță cu 5% mai scurtă pe suprafeţe umede și cu 3% mai scurtă pe suprafețe acoperite cu zăpadă. Teste externe realizate de TÜV Süd și IDIADA între noiembrie 2013 și ianuarie 2014.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii