Cu ocazia EUROCITIES 2014 de la München (5-8 noiembrie), la care au luat parte peste 500 de delegaţi ai oraşelor europene pentru a discuta proiecte inovatoare de infrastructură, BMW Group a prezentat un sistem foarte eficient de iluminat public care activează şi ca staţie de încărcare pentru automobile electrice.

Statii de incarcare a masinilor electrice integrate pe stalpii de iluminat stradal
Cu ocazia EUROCITIES 2014 de la München (5-8 noiembrie), la care au luat parte peste 500 de delegaţi ai oraşelor europene pentru a discuta proiecte inovatoare de infrastructură, BMW Group a prezentat un sistem foarte eficient de iluminat public care activează şi ca staţie de încărcare pentru automobile electrice. Acest sistem inovator este rezultatul unui proiect-pilot denumit "Light and Charge" (Luminează şi Încarcă). Primele două sisteme prototip, instalate la BMW Welt, au devenit operaţionale pe 5 noiembrie, dată de la care au fost şi inaugurate oficial. "Light and Charge" este o combinaţie revoluţionară de iluminat stradal cu LED şi staţie de realimentare pentru automobile electrice. Staţia de încărcare este integrată în reţeaua BMW i ChargeNow, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot beneficia de confortabila modalitate de plată pe factură lunară. Acest proiect este un exemplu al modului în care BMW Group utilizează experienţa sa tehnologică atât pentru dezvoltarea automobilelor electrice, cât şi pentru extinderea angajamentului faţă de electromobilitate.

"Light and Charge este o soluţie simplă şi inovatoare al cărei obiectiv este integrarea perfectă a unei reţele de încărcare, ce funcţionează cursiv, în peisajul urban", a declarat Peter Schwarzenbauer, membru în Consiliul Director BMW AG, vorbind la inaugurarea oficială a primelor două sisteme integrate iluminat stradal/staţii de încărcare. "Cardul BMW i ChargeNow oferă deja acces la cea mai mare reţea de staţii de reîncărcare din lume şi ne face mare plăcere ca, în cooperare cu partenerii noştri, să extindem mai mult această reţea cu ajutorul proiectului Light and Charge. În final, o infrastructură perfectă de reîncărcare este esenţială dacă ne dorim să vedem tot mai multe automobile electrice pe şosele oraşelor noastre în viitor."

Cu designul LED modular, iluminatul stradal Light and Charge este mai eficient din punct de vedere al energiei decât iluminatul stradal convenţional. Poate fi montat oriunde, iar designul modular poate fi adaptat pentru diferite locaţii. Până la patru modele LED pot fi utilizate pentru a furniza iluminat pe timp de noapte pe principalele drumuri, în timp ce unul sau două module sunt suficiente pentru a oferi o iluminare pe străzi laterale sau în zone rezidenţiale. Aşa cum este în cazul farurilor automobilelor, tehnologia LED permite o distribuţie mai bine orientată a luminii, cu pierderi mai mici.

Prin dezvoltarea sistemului Light and Charge, BMW Group şi-a dovedit angajamentul faţă de implementarea unei infrastructuri perfecte de staţii de încărcare pentru automobile electrice. Soluţia persupune dezvoltarea, în cooperare cu municipalitatea din München, infrastucturii actuale de iluminat stradal deţinută de autorităţile publice, ceea ce va creşte semnificativ numărul de staţii publice de încărcare. Proiectul-pilot urmează a fi lansat la München în primăvara anului 2015. Staţiile de încărcare a automobilelor electrice pot fi montate în orice loc unde sunt disponibile locuri de parcare adecvate, prin simpla înlocuite a stâlpilor de iluminat convenţional cu sisteme Light and Charge.

Cablurile de încărcare a automobilelor electrice se ataşează la un conector standard de pe stâlpul de iluminat Light and Charge. Panoul integrat de control permite conducătorilor să pornească încărcarea prin simpla apăsare a unui buton. Energia electrică utilizată este facturată prin intermediul reţelei BMW i ChargeNow - un sistem deja familiar utilizatorilor numeroaselor staţii publice de încărcare ce sunt incluse în această reţea. La nivel mondial, reţeaua ChargeNow oferă deja clienţilor BMW i aproximativ 18.000 de staţii de reîncărcare. În Europa, conceptul încărcării indiferent de furnizor poate fi optimizat suplimentar cu ajutorul platformei de "e-roaming" Hubject. Sistemele Light and Charge prezentate şi utilizate la München au fost concepute de la început pentru a fi integrate în reţeaua ChargeNow şi în platforma Hubject. Aceasta va permite ca aceste staţii suplimentare de încărcare să fie utilizate de cât mai mulţi conducători, indiferent de modelul de automobil sau de furnizorul de energie electrică.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii