Pentru ca exista mituri despre orice produs existent pe piata, nu se putea ca tocmai, anvelopele, un subiect atat de controversat de cand exista cele de vara si cele de iarna, sa ramana fara o lista de mituri, mai mult sau mai putin fondate, dar de cele mai multe ori false.

BMW Seria 4 Cabriolet
Pentru ca exista mituri despre orice produs existent pe piata, nu se putea ca tocmai, anvelopele, un subiect atat de controversat de cand exista cele de vara si cele de iarna, sa ramana fara o lista de mituri, mai mult sau mai putin fondate, dar de cele mai multe ori false. In cele ce urmeaza vom prezenta o lista a celor mai des intalnite mituri si pentru a elimina orice fel de indoiala ce pluteste asupra lor, le vom explica, astfel incat fiecare posesor de autoturism sa fie corect informat si sa nu mai dea crezare zvonurilor.

Anvelopele all-season sunt bune pentru orice anotimp. Fals! Acest model de anvelope sunt intre cele de vara si cele de iarna ceea ce inseamna ca nu vor fi ideale nici pentru asfalt incins si nici pentru asfalt inghetat. Anvelopele all-season nu intrunesc toate caracterisiticile tehnice (aderenta, stabilitate la viraje, durata de viata, rezistenta, franare) nici ale unor anvelope de vara nici a unora pentru iarna ceea ce inseamna ca, daca va veti echipa masina cu ele veti face un compromis in privinta sigurantei la drum.

Varsta anvelopelor nu conteaza. Fals! Chiar daca nu sunt tocite, anvelopele se pot deteriora si in alte moduri incat sa nu mai fie bune pentru circulatie. Materialele din care sunt facute, chiar si netocite ci doar depozitate gresit sau pastrate mult prea mult timp, isi pierd proprietatile si se deterioreaza, devenind casante si fisurandu-se deci chiar si roata de rezerva, daca nu este utilizata o perioada mare de timp se va deteriora si va trebui inlocuita.

Anvelopele noi trebuie puse pe fata. Fals! Daca va cumparati doar doua anvelope ele vor trebui sa fie pus pe spate caci de acolo porneste derapajul. Montand anvelopele noi pe spate veti obtine o mai buna stabilitate a masinii si un risc scazut de pierdere a controlului masinii.

Anvelopele de iarna sunt necesare numai daca este zapada. Fals! Anvelopele de iarna sunt necesare oricand temperaturile scad sub 7 grade deoarece chiar si uscat, pe asfaltul rece cele de vara isi pierd aderenta iar capacitatea de franare scade.

O anvelopa reparata cu spray nu mai are nevoie de nimic altceva. Fals! Puteti repara cu spray anvelopele numai temporar, daca s-au deteriorat intr-o zona in care nu aveti la indemana un specialist. Pentru ca reparatia cu spray nu este una de durata, se recomanda cu prima ocazie sa apelati la un service specializat care sa repare anvelopa intr-un mod profesionist.

Daca anvelopele sunt bune, masina merge perfect. Fals! Sunt ele anvelopele responsabile de o mare parte a sigurantei in mers insa daca masina are alte probleme tehnice, anvelopele nu va mai pot asigura drumuri fara incidente. Daca masinii ii lipseste echilibrarea rotilor sau geometria, degeaba aveti un set nou si calitativ de anvelope. Nu numai ca le veti strica prematur dar va expuneti unor riscuri dramatice.

Anvelopele de vara nu sunt la fel de bune precum cele de iarna. Fals! Fiecare tip de anvelopa este destinata specific unor conditii meteo. Cele pentru vara sunt perfecte pentru a conduce cand asfaltul este incins iar cele de iarna pentru a conduce atunci cand asfaltul este rece si inzapezit. In mod evident, daca veti incerca sa utilizati anvelope de vara, iarna sau invers, ele isi vor evidentia numai defectele.

Pentru a parcurge orice drum in siguranta Best Tires recomanda tuturor participantilor la trafic adaptarea masinii la conditiile meteo si schimbarea anvelopelor in functie de sezon.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii