Noua Honda CR-V va fi primul automobil din lume capabil sa anticipeze intentiile participantilor la trafic prin intermediul unui sistem inovator de control automat a vitezei de croaziera intitulat Intelligent Adaptive Cruise Control.

Noul CR-V
Noua Honda CR-V va fi primul automobil din lume capabil sa anticipeze intentiile participantilor la trafic prin intermediul unui sistem inovator de control automat a vitezei de croaziera intitulat Intelligent Adaptive Cruise Control.

Bazat pe informatiile primite de la o camera video si un sistem radar, noul sistem i-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control) monitorizeaza pozitia si comportamentul masinilor situate pe benzile adiacente, dupa care aplica un algoritm pentru a anticipa posibilitatea ca ele sa schimbe banda de mers. Acest nou sistem permite masinii sa reactioneze rapid, sigur si confortabil intr-un scenariu in care sistemele traditionale cruise control isi ating limitele constructive.

In mod uzual, un sistem cruise control adaptiv mentine o distanta constanta fata de masina din fata prin aplicarea franei sau a acceleratiei in functie de viteza de deplasare a masinii monitorizate si setarile aplicate de sofer. Atunci cand o masina intra in raza de actiune a senzorilor de pe o banda laterala, de cele mai multe ori, sistemul clasic aplica franele brusc deoarece noul reper aparut schimba datele setate de sofer relativ la distanta fata de masina din fata.

Cu scopul de elimina efectele nedorite ale unui astfel de scenariu, sistemul i-ACC dezvoltat de Honda monitorizeaza in mod constant nu doar masina din fata ci si cele din lateral, aplicand un algoritm complex de predictie capabil sa reactioneaze cu pana la cinci secunde inainte de aparitia unei masini pe banda de deplasare.

Acest timp “tampon” permite masinii sa scada gradual viteza de deplasare si astfel sa elimine reactiile bruste ce ar putea deranja pasagerii. In momentul in care se aplica frana initiala un mesaj este afisat in zona cadranelor de bord pentru a informa soferul de ce masina isi micsoreaza viteza de deplasare. De la acest punct, sistemul va aplica o forta de franare suplimentara pentru a adapta viteza de deplasare cu scopul de a mentine o distanta sigura.

Sistemul i-ACC este un rezultat al colaborarii intre Centrele de Dezvoltare si Cercetare Honda din Europa si Japonia si a fost dezvoltat special pentru piata europeana. Cercetarea care a stat la baza algoritmului complex de predictie a avut loc pe drumurile europene.

“i-ACC este un pas important in directia dezvoltarii unei noi generatii de sisteme de asistenta capabile sa anticipeze comportamentul participantilor la trafic”, declara Dr. Schmuedderich, responsabil pentru dezvoltarea sistemului i-ACC in cadrul Institutului European de Cercetare Honda GmbH.

Noua Honda CR-V, primul model Honda care va beneficia de aportul sistemului i-ACC va fi disponibila pe piata din Romania incepand cu luna aprilie a anului in curs.

Sursa: Bogdan Stan, Area Sales Coordinator HONDA TRADING ROMANIA 
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii