PSA Peugeot Citroën a vândut 2,939 milioane vehicule, în creştere cu 4,3% comparativ cu 2013.

PSA Peugeot Citroën
PSA Peugeot Citroën a vândut 2,939 milioane vehicule, în creştere cu 4,3% comparativ cu 2013.
China devine cea mai mare piaţă de desfacere a Grupului cu 734 000 de vehicule vândute, în creştere cu 31,9%.
Creştere puternică în Europa: 1 761 000 vehicule vândute, o creştere de 8,1%.
Succes mondial al întregii game de produse PEUGEOT: globalizarea «gamei 8» şi succesul strategiei de upmarket prin contribuţia semnificativă a PEUGEOT 308 şi crossoverelor PEUGEOT 2008 şi 3008.
Performanţa produselor CITROËN: Noul CITROËN C4 Picasso devine lider european pe segmentul monovolum;  CITROËN C4 Cactus a depășit target-ul stabilit la lansare, C-Elysée s-a bucurat de un succes răsunător în China, best-seller al DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles) cu un număr de peste 100 000 unităţi vândute.
Lansarea mondială a DS ca Marcă Premium a Grupului.
Eforturile majore ale Grupului de reducere a stocurilor au dat roade, astfel că la sfârşitul lunii decembrie stocurile să fie considerabil mai scăzute decât se estimase iniţial.

Europa
Rezultatele Grupului pe o piaţă în creştere, încă fragilă
  • Vânzările Grupului au atins 1 761 000 unităţi în Europa, adică +8,1% comparativ cu 2013.
  • Creşterea Grupului în Europa s-a tradus printr-o reacţie pozitivă la modelul PEUGEOT 308, desemnată Maşina Anului 2013, cu 56 900 de unităţi vândute, precum şi cu rezultate bune înregistrate de CITROEN C4 Cactus.
  • Înmatriculările PEUGEOT au ajuns la 6,2 % respectiv 952 000 de unităţi. Modernitatea şi coerenţa gamei, calitatea înaltă a serviciilor, completată de managementul de net pricing, adoptat de către reţelele de distribuţie, au sporit atractivitatea Mărcii și au creat premisele unei creşteri robuste, profitabile. PEUGEOT creşte cu 0,3 puncte pe canalul vânzărilor către particulari, un veritabil indicator de referință.
  • CITROËN reușește, acordând o atenție sporită canalelor de distribuţie cele mai eficiente, să înregistreze o creştere pe piață de 7,2 %. Rezultatul: 689 000 înmatriculări şi o creştere a cotei de piaţă în ţările importante (Franţa, Marea Britanie, Spania şi Germania). O dinamica pozitivă care se reflectă în succesul ofensivei de produse generată de Noul C4 Picasso, lider european pe segmentul monovolum (120 000 unităţi în 2014), precum și de cele 3 lansări de succes: Noul Jumper în aprilie (31 000 unităţi), Noul C1 (41 000 unităţi) şi C4 Cactus (42 000 unităţi) în iunie.
  • DS înregistrează 85 900 de vânzări concentrându-se pe canalele foarte profitabile pentru a menține valoarea de revânzare a modelelor pe termen lung. 61 puncte de vânzare dedicate (58 DS SALON şi 3 DS STORE) sunt astăzi deschise. Anul 2014 este marcat de o ofertă tehnologică susţinută de 6 noi motorizări precum şi de o nouă semnătură luminoasă Xenon Full LED.
China şi Asia de S-E
Un nou record de vânzări în China înregistrat de cele trei mărci PEUGEOT, CITROEN şi DS: aceasta devine cea mai mare piaţă a Grupului.
  • Piaţa chineză s-a bucurat de o dezvoltare semnificativă cu o creştere de 11,5%. Vânzările grupului au atins 734 000 unităţi, crescând cota de piaţă la 4,4% faţă de 3,6% în 2013.
  • PEUGEOT înregistrează 386 565 unităţi vândute în China, atingând astfel un nou record al anului, o creștere de 43,1% a vânzărilor, cea mai puternică în topul primilor 20 de actori principali de pe piaţă.  PEUGEOT 3008 şi 2008 profită din plin de creşterea segmentului SUV, realizând o treime din vânzările Dongfeng PEUGEOT. Pe segmentul C (52 %  din piaţă VP chineză) noul PEUGEOT 408 înregistrează un debut rapid cu 30 943 vânzări în patru luni. De altfel, Marca şi-a extins reţeaua cu încă 100 de concesionari noi în 2014.
  • CITROËN se dezvoltă de asemenea mai repede decât piaţa, cu 14,3% şi înregistrează un nou record de 320 000 unități vândute.  Astfel China reprezintă 1 din 4 vânzări CITROËN din lume, confirmându-şi statutul de lider de piață al Mărcii, în faţa Franţei. Performanţa se datorează, în special, succesului repurtat de ultimele lansări: Noul CITROËN C-Elysée, best-seller al Dongfeng CITROËN cu peste 100 000 vânzări în 2014 şi CITROËN C4-L care totalizează 66 000 vânzări pe an. Lansarea din decembrie a noului SUV C3-XR, completează cu succes gama. De altfel, performanţele sunt susţinute de reţeaua  Dongfeng CITROËN, densă şi renumită, ocupând primul loc în clasamentul JD Power 2014 SSI (China Sales Satisfaction Index).
  • Oferta premium alcătuită din DS 5, DS 5LS și DS 6, 3 modele produse la Shenzhen şi lansate pe parcursul unui singur an, a făcut ca vânzările DS să explodeze în China  (26 000 vehicule). În paralel, Marca şi-a dezvoltat activ reţeaua de distribuţie cu 80 DS STORE care acoperă 60 din cele mai importante oraşe din China, ţară care reprezintă astăzi 22% din înmatriculările mondiale ale Mărcii, faţă de 2% în 2013.
Eurasia, America Latină, Orientul Mijlociu & Africa, Regiunea Asia-Pacific
În celelalte regiuni ale lumii, contextul de piaţă a fost unul dificil în 2014 (recesiunea vânzărilor auto, o rată de schimb defavorabilă). De altfel, PSA Peugeot Citroën şi-a menţinut rentabilitatea adoptând o politică de preţ riguroasă.
  • În Eurasia, Grupul s-a axat pe producţia locală a modelelor PEUGEOT 408 şi CITROEN C4 Sedan, atingând în total 8% din segmentul lor în Rusia, respectiv 6 500 şi respectiv 9 000 unități vândute.
  • În America latină, într-un context economic destul de dificil, facturările Grupului au ajuns la 200 000 de unităţi, iar Grupul îşi consolidează astfel poziţia în Argentina cu o cotă de piaţă de 15,1%. Rezultatele ultimelor lansări s-au dovedit fructuoase: PEUGEOT 208 cu 49 000 unități vândute şi CITROEN C4 Lounge cu peste 13 000 unități vândute.  CITROËN C3 rezistă destul de bine, cu un număr de 35 300 unități vândute.
  • În Orientul Mijlociu & Africa grupul îşi consolidează poziţia puternică din numeroase ţări, fiind lider în Tunisia şi în DOM (France’s Overseas Departments) şi numărul doi în Maroc. Marca PEUGEOT este numărul 2 în Algeria şi se bucură de o creştere puternică în Egipt cu 77% vânzări în plus.
  • Modelele protagoniste ale anului 2014 sunt PEUGEOT 301 şi CITROEN C-Elysée, care înregistrează un număr de 30 400 respectiv 14 800 unităţi vândute. Modelele de referință PEUGEOT 2008 şi 308 au fost de asemenea lansate în cursul anului (cu respectiv 8 400 şi respectiv 7 400 vânzări). Vânzările de VUL au crescut faţă de anul 2013.
  • În regiunea India-Pacific, vânzările au crescut graţie lansărilor de succes ale modelelor PEUGEOT 2008 (1000 comenzi în 3 luni) şi 308 (3 200 vânzări), precum şi cea a CITROEN C4 Picasso (1450 vânzări).
Opinii ale Directorilor Mărcii cu privire la rezultatele comerciale:
Maxime Picat, director general PEUGEOT :«2014 a fost pentru PEUGEOT un an încununat de succes comercial, cu un număr al vânzărilor mondiale în creştere cu 5,4 % şi o performanţă remarcabilă pe piaţa chineză,  cu o creştere de 43%. Succesul remarcabil al «globalizării gamei 8» s-a materializat printr-o cerere puternică pentru modelul 308 şi pentru  crossoverele 2008 şi 3008, ceea ce ne face să fim extrem de încrezători pentru anul 2015».

Linda Jackson, director general CITROËN : «2014 a fost un an extrem de dinamic pentru CITROËN: dublu campion mondial la WTCC, o creştere a vânzărilor de 4% şi patru lansări ce concretizează reînnoirea Mărcii. CITROËN: creativitate şi tehnologie în slujba confortului.»

Yves Bonnefont, director general DS : «În iunie 2014, am ţintit plasarea DS ca marcă premium mondială printr-o strategie pe termen lung, bazată pe extinderea gamei şi dezvoltarea internaţională progresivă. 2014 a fost un an al dezvoltării rapide a gamei DS în China prin lansarea cu succes a două noi modele».

Sursa: Georgiana Patru, Manager PR Trust Motors S.R.L.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii