Bill Auberlen (SUA) şi Dirk Werner (Germania), echipajul #25 BMW Team RLL BMW Z4 GTLM, au reuşit o victorie dramatică în categoria GTLM în cea de-a treia etapă din United SportsCar Championship (USCC), desfăşurată la Long Beach (SUA).

BMW Team RLL obtine victoria la Long Beach - Bill Auberlen si Dirk Werner au castigat din pole position
Bill Auberlen (SUA) şi Dirk Werner (Germania), echipajul #25 BMW Team RLL BMW Z4 GTLM, au reuşit o victorie dramatică în categoria GTLM în cea de-a treia etapă din United SportsCar Championship (USCC), desfăşurată la Long Beach (SUA). Cei doi au parcurs 76 de tururi pe circuitul stradal cu o lungime de 1,968 mile (3,167 km), într-o cursă ce a durat 100 de minute, şi au încheiat cu un avans de 2,9 secunde faţă de #62 Ferrari al echipajului Giancarlo Fisichella (Italia) - Pierre Kaffer (Germania).

Victoria a fost prima pentru BMW Team RLL de la succesul reuşit la Lime Rock Park (SUA), în 2013, şi a 11-a de la începerea programului în 2009. Victoria îl duce pe Auberlen pe locul al doilea în clasamentul all-time al curselor de anduranţă din America de Nord, cu 54 de succes, la doar cinci victorii de Scott Pruett (SUA).

Auberlen a început cursa din pole posibil, dar atât el, cât şi John Edwards (SUA) - aflat la comenzile maşinii #24 pe exteriorul primei linii a grilei - au fost depăşiţi de Ferrari în primul tur. Ambele modele BMW şi-au menţinut poziţia în primul interval al cursei, Auberlen fiind primul din clasa GTLM care a efectuat un pit stop în turul 31. Ventilarea slabă a rezervorului şi alimentarea lentă cu combustibil au făcut ca plecarea lui Werner să fie întârziată după ce germanul l-a înlocuit pe Auberlen în cockpit. El a coborât pe locul al cincilea, în timp ce Lucas Luhr (Germania), intrat în maşina #24 în turul următor, a beneficiat de schimbul rapid cu care echipa a obişnuit şi a preluat locul al doilea.

După o oră de cursă, Werner a reuşit să recupereze timpul pierdut la standuri şi a urcat pe poziţia a patra. În turul 45, el a mai urcat un loc, fiind la doar şase zecimi de secundă de locul secund, deţinut de #24. Werner şi-a depăşit coechipierul, după care a luat în vizor modelul Ferrari din frunte, de care îl despărţeau opt secunde. În turul 63, pilotul oficial BMW a stabilit un nou record pe tur (1:18,009), iar două tururi mai târziu reuşea să treacă de Ferrari în disputa pentru şefia cursei şi victorie.

În cele din urmă, Edwards şi Luhr au încheiat pe locul al cincilea, după ce o posibilă problemă cu frânele l-a încetinit pe Luhr în partea finală a cursei. Victoria duce BMW pe locul al doilea în clasamentul constructorilor din categoria GTLM, la cinci puncte de Chevrolet. Auberlen şi Werner se află pe aceeaşi poziţie secundă la piloţi. Edwards şi Luhr sunt pe locul al patrulea.

Bobby Rahal (Team Principal, BMW Team RLL): Este minunat să revenim pe locul rezervat învingătorilor. Ambii piloţi au făcut o treabă excelentă, Bill la început, în timp ce Dirk a fost rapid spre final şi putut să se apropie de Ferrari. Am simţit că putem câştiga această chiar dacă ştiam că ne vom confrunta cu o concurenţă puternică. Este îmbucurător că am reuşit acest succes.

Bill Auberlen (#BMW Z4 GTLM, locul 1): Aceasta este o victorie specială pentru că vine după mult timp pentru echipa noastră. Mai mult, este şi cursa mea de casă. Dirk şi cu mine am reuşit să bifăm tot ce ne-am propus pentru acest week-end. Am câştigat, am obţinut pole position şi recordul pe tur în calificări, iar Dirk a adus victoria şi un nou record pe tur în cursă. Nici că se putea mai mult de atât. Când a început cursa, gândul meu era la ritmul pe care îl aveam. Mi-am dorit o trecere bună prin acul de păr, dar (Giancarlo) Fisichella, cu Ferrari, trecuse de John Edwards şi s-a aruncat asupra mea. M-am gândit că nu este nimic de făcut. După care am reuşit să mă menţin în siajul lui şi să nu-l las să se îndepărteze. Nu am făcut erori şi am aşteptat una din partea lui. Apoi au început strategiile, el a rămas pe circuit, noi am intrat la stand, dar am avut acea mică problemă la realimentare. Am văzut cum pierdem contactul cu locul fruntaş, dar în curse nu trebuie să renunţi niciodată, iar Dirk a fost magistrat cât s-a aflat la volan.

Dirk Werner (#BMW Z4 GTLM, locul 1): Pentru mine este un sentiment deosebit nu doar să câştig cu BMW pentru prima dată din 2013, ci şi să obţin primul meu succes după o pauză de cinci ani. Am aşteptat de mult acest succes, iar astăzi este o zi mare. Toţi cei din echipă merită această victorie. Sezonul trecut a fost unul dificil, iar anul acesta, în special pe acest circuit, maşina a fost foarte bună. Cu toţii putem fi mândri.

John Edwards (#BMW Z4 GTLM, locul 5): Pentru maşina neagră a fost o zi dezamăgitoare. Din moment ce am plecat de pe prima linie a grilei, mi-aş fi dorit acelaşi rezultat şi la final. Ferrari mi-a făcut evoluţia palpitantă după ce m-a depăşit pe frânare în primul viraj. Din păcate, Lucas a avut o problemă spre final, dar pentru acest motiv avem două maşini înscrise - sunt două şanse. Felicitări echipajului #25! A fost o zi bună pentru BMW.

Lucas Luhr (#BMW Z4 GTLM, locul 5): În primul rând, este clar că ziua a fost una bună pentru BMW. BMW Z4 GTLM a câştigat o cursă în 2015, aşa că este bine şi îi felicit pe Bill şi Dirk pentru succes. Mai ales spre final, m-am chinuit şi aproape că am lovit zidul de două ori. Nu ştiu ce s-a întâmplat exact, dar vom verifica problema pentru a ne lămuri. Este ceva ce se întâmplă în curse şi categoric nu a fost ziua noastră. Pentru maşina noastră, în special pentru mine, a fost o zi ce trebuie uitată şi sper ca data viitoare să fie mai bine. Cel mai important este că un model BMW este în frunte.

A patra etapă din United SportsCar Championship va avea loc la Laguna Seca (SUA), în data de 3 mai 2015.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii