Hyundai Motorsport a terminat ziua de vineri din Raliul Argentinei cu doua masini in top sapte. Ziua a fost cea mai lunga din programul raliului si una plina de incidente pe probele speciale extrem de dificile din Argentina.

Neuville
Hyundai Motorsport a terminat ziua de vineri din Raliul Argentinei, una extrem de dificila si imprevizibila, cu doua masini in top 7.
Dani Sordo se afla pe locul 4 la general intr-o zi in care s-a confruntat cu probleme la directie pe primele doua probe, dar a si castigat speciala a sasea.
Thierry Neuville a revenit, dupa ce a pierdut timp din cauza unei pene, si a terminat ziua pe locul 7, in timp ce Hayden Paddon va lua startul conform regulamentului Rally 2 dupa ce a fost nevoit sa abandoneze la jumatatea zilei.

Hyundai Motorsport a terminat ziua de vineri din Raliul Argentinei cu doua masini in top sapte. Ziua a fost cea mai lunga din programul raliului si una plina de incidente pe probele speciale extrem de dificile din Argentina.

Toate cele trei echipaje au avut joi un inceput bun pe super speciala din Villa Carlos Paz, dar situatia s-a schimbat pe probele dificile de macadam de vineri. Echipajele Hyundai Motorsport s-au confruntat cu diverse probleme in cea mai lunga zi a raliului, in care speciala Agua de Oro-Ascochinga, cu o lungime de 51,9 km, a fost parcursa de doua ori.

Spaniolul Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a fost cel mai bine clasat pilot al echipei Hyundai Shell World Rally dupa ziua de vineri. Dani Sordo si Marc Martí, copilotul sau, au avut probleme la directie pe probele de dimineata si au pierdut timp, dar chiar si asa au ramas in top sase dupa prima bucla. La cea de-a doua trecere, Sordo a recuperat din timpul pierdut si a incheiat ziua pe locul patru la general, dupa ce s-a impus pe super speciala din Villa Carlos Paz.

“In primul rand ma bucur ca am avut asa o sustinere fantastica aici. Suporterii sunt fabulosi si ne motiveaza din plin. A fost o zi dificila pentru multi piloti, asa ca putem fi multumiti totusi ca am terminat pe patru. Sunt incantat ca am castigat si o proba. Am inceput ziua bine, dar servodirectia a cedat dupa 15 km pe speciala lunga si a trebuit sa continuam astfel. A fost greu sa tinem masina pe drum si asta ne-a costat timp. Dupa amiaza am recuperat si chiar daca a trebuit sa fim atenti la uzura pneurilor, am reusit sa urcam in clasament. Ne mai asteapta inca doua zile, trebuie sa ramanem concentrati si sper sa facem progrese sambata pentru ca imi doresc sa terminam pe podium aici”, a spus Dani Sordo.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC), locul 3 in clasamentul general dupa primele trei etape din WRC, a avut si el un inceput bun, dar pana de cauciuc de la jumatatea probei de 51,9 km l-a costat peste patru minute. Belgianul impreuna cu copilotul sau, Nicolas Gilsoul, nu au renuntat insa la lupta si au terminat ziua pe locul sapte in Raliul Argentinei.

“Dupa-amiaza am avut un parcurs mult mai bun fata de dimineata, cand am pierdut timp pretios din cauza unei pene. Primele doua speciale de dimineata au fost foarte dificile pentru toata lumea. Dupa pana de pe prima proba de vineri, pe speciala a doua l-am ajuns din urma pe Andreas Mikkelsen dar am pierdut timp din cauza prafului. A trebuit sa-l imping putin pentru a putea trece, dar contactul a fost mai tare decat am anticipat. Totul a fost insa ok si am reusit sa ajungem in parcul de service. La cea de-a doua trecere pe probe am avut un ritm bun si vom incerca sa continuam la fel si sambata”, a spus Neuville.

Hayden Paddon, pilotul echipei Hyundai Mobis World Rally, a avut un inceput dificil in Argentina. Neozeelandezul, ce-l are copilot pe John Kennard, a avut probleme mecanice inca de pe prima proba a zilei si nu a mai putut continua. Totul a fost rezolvat insa in parcul de service si cei doi pot continua raliul conform regulamentului Rally 2.

“A fost o dimineata dificila. Dupa doar trei kilometri parcursi am avut o problema la cutia de viteze care a generat alte defectiuni. Am incercat sa ajungem in parcul de service, dar aici echipa a constatat ca nu poate rezolva problemele si am fost nevoit sa ne oprim. Stiam ca va fi un raliul dificil, dar este chiar mai dur decat ne-am asteptat. Se intampla astfel de lucruri, dar echipa a reusit sa rezolve toate problemele si putem merge mai departe in Rally 2. Obiectivul nostru este sa acumulam cat mai multa experienta”, a spus si Hayden Paddon.  

La cea de-a doua participare in Raliul Argentinei, echipa Hyundai Motorsport a facut progrese importante. Dupa ziua de vineri, doua modele Hyundai i20 WRC sunt in top sapte, o performanta mult mai buna decat cea de anul trecut, cand ambele masini au abandonat din prima zi.

“Probele de vineri au fost foarte dure si multi piloti au avut probleme. In special prima trecere pe speciala Agua de Oro-Ascochinga a fost problematica. Am fost nevoiti sa avem o abordare prudenta pentru a fi siguri ca terminam proba. Chiar daca au aparut multe probleme, echipajele noastre au gestionat bine situatia. La fel ca si rivalii nostri, am avut probleme mecanice la masinile pilotate de  Hayden si Dani. Din pacate, masina lui Hayden nu a putut fi reparata la jumatatea zilei, dar el va lua startul sambata. Dani a avut un ritm bun si a terminat pe patru la general, obiectivul sau fiind un loc pe podium. A reusit sa castige ultima proba si cred ca poate sa-si imbunatateasca pozitia. Thierry a facut pana de dimineata, dar si el a revenit la cea de-a doua trecere pe probe. Stiam ca este un raliu dur, si am incercat sa ne pregatim pentru acest lucru, dar asa cum s-a vazut si vineri, Raliul Argentinei este plin de surprize. Mai avem doua zile, asa ca vom vedea ce urmeaza”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Sambata sunt programate 4 probe speciale, cu o lungime de 130 km, dupa ce San Marcos-Characato a fost scurtata la 42,50 km (56 km initial).

Clasament general dupa ziua de vineri din Raliul Argentinei
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) 1:44:47.8
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:08.4
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:23.5
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:54.2
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:59.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +3:27.4
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +5:06.2
K. Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +6:01.8
A. Al-Kuwari / M. Clarke (Ford Fiesta RRC) +6:46.3
Y. Protasov / P. Cherepin (Ford Fiesta RRC) +8:43.3
   …
   26. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +22:41.8

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii