Dupa Raliul Portugaliei, desfasurat la finalul lunii mai, echipa Hyundai Motorsport este pregatita pentru etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, programata in Sardinia.

Hyundai i20 WRC
Dupa Raliul Portugaliei, desfasurat la finalul lunii mai, echipa Hyundai Motorsport este pregatita pentru etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, programata in Sardinia.

Thierry Neuville si Dani Sordo vor concura in Italia cu modelele Hyundai i20 WRC cu numerele 7, respectiv 8, in timp ce Hayden Paddon va lua startul in culorile echipei Hyundai Mobis World Rally cu numarul 20, la un an de la debutul pentru Hyundai Motorsport, care a avut loc tot in Raliul Sardiniei.

Echipa Hyundai Motorsport a testat pentru aceasta etapa in Portugalia la jumatatea lunii aprilie, in aceeasi perioada in care s-a pregatit si pentru Raliul Portugaliei. In Sardinia, Hayden Paddon va folosi versiunea modelului Hyundai i20 WRC dotata cu schimbator de viteze cu padele pe volan, acest sistem fiind deja implementat pe masinile pilotate de Neuville si Dani Sordo.

Etapa italiana a avut initial cartierul general in Sanremo, avand titulatura de Raliul Florilor (Rallye dei Fiori) la prima sa editie in 1928. Raliul a fost inclus in calendarul WRC inca de la editia inaugurala, in 1973, iar in 2004 etapa a fost mutata in Sardinia, devenind celebra pentru peisajul divers.

Specialele rapide, dar inguste, cu pomi si bolovani pe margine, nu lasa loc de greseli pentru piloti.Echipele vor avea la dispozitie pneuri de compozitie hard si soft, iar alegerea potrivita va juca un rol extrem de important in ceea ce priveste performantele de pe speciale. Temperaturile din iunie, caredepasesc30°C in timpul zilei, reprezinta un disconfort suplimentar pentru echipaj si o solicitare mai mare pentru motor si transmisie.

Ne-am pregatit intens pentru acest raliu, iar echipa noastra vine aici foarte motivata dupa etapa din Portugalia, unde Dani si Hayden au incheiat in top opt. Am invatat multe anul trecut in Sardinia, unde am obtinut prima dubla pe o proba speciala, si sper sa putem demonstra progresul pe care l-am facut in aceasta perioada. Modelul Hyundai i20 WRC are pana acum noua victorii pe probele speciale si sunt increzator ca putem sa ne luptam cu principalii favoriti din campionat.”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

Thierry Neuville, care a avut un inceput de anbun, dar si cu multe provocari, va incerca sa obtina rezultate favorabile in partea a doua a sezonului. In Portugalia, selectarea pneurilor nu a fost cea mai inspirata, dar Neuville este pregatit sa se lupte pentru un loc in top cinci, dupa ce anul trecut a intampinat probleme cu masina.

Anul trecut am avut un debut bun, dar au aparut unele probleme cand ne aflam chiar pe prima pozitie in raliu. Am avut o pozitie buna la start care ne-a ajutat sa obtinem aceste performante si am demonstrat ca suntem o echipa competitiva. Sunt sigur ca si anul acesta va fi un raliu foarte interesant. Este o etapa dificila si ai nevoie de cateva participari anterioare pentru a fi eficient pe specialele inguste si rapide. Lipsa de experienta inseamna lipsa de incredere si este dificil sa intri in ritm pe probele foarte alunecoase din cauza prafului. Ma simt insa pregatit si imi doresc sa obtinem un rezultat cat mai bun”, a mentionat Thierry Neuville.

Dani Sordo se afla, inaintea acestei etape, pe locul sapte in clasamentul general, chiar in fata colegului sau de echipa. Pentru Dani Sordo, aceasta va fi prima participare in Raliul Sardiniei alaturi de echipa Hyundai Motorsport, iar obiectivul sau este sa acumuleze cat mai multe puncte pentru echipa.

Sardinia este un raliu special si foarte dificil, probele fiind alunecoase si inguste. Este si foarte cald, iar suprafata probelor se schimba foarte mult de la o trecere la alta. Etapa din Sardinia seamana putin cu cea din Portugalia. Obiectivul meu este sa acumulez cat mai multe puncte pentru a ajuta echipa si pentru a urca in clasamentul pilotilor, dar cel mai important este sa finalizez acest raliu”, a adaugat Dani Sordo.

Pentru Hayden Paddon,editia din acest an marcheaza aniversarea unui an petrecut alaturi de echipa Hyundai Motorsport.

Sunt incantat de evolutia mea. S-au schimbat multe in acest an si cel mai important este ca am impreuna am depus mult efort  pentru a face aceste progrese. Anul trecut, specialele din Sardinia mi s-au parut foarte dificile, dar poate si pentru ca eram la primul raliu cu modelul Hyundai i20 WRC. Sunt probe tehnice, nisipoase, similare cu cele din Portugalia, asa ca sper sa obtin un rezultat bun.”, a declarat Hayden Paddon.

Editia din acest an a Raliului Sardiniei are, in total, 24 de probe speciale cu o lungime de peste 400 km. Actiunea va incepe joi seara cu trei speciale in orasul Cagliari, dupa care caravana se va muta in Oristano pentru specialele de vineri, unele care nu au mai fost utilizate din 2011, iar altele complet noi.

Ziua de sambata este una maraton, cu peste 200 km de proba speciala, parcurse in sens invers fata de anul trecut. Ziua va fi cea mai lunga din WRC din 2012. Duminica, probele sunt situate la nord de Alghero, pe coasta de vest, unde se afla si parcul de service, incluzand trecerile pe specialele Monte Baranta si Cala Flumini, care va fi si Power Stage.

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii