Goodyear Tire & Rubber Co. anunță că a ajuns la un acord cu Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI), pentru a dizolva alianța globală dintre cele două companii.

Goodyear
Tranzacția va conduce la creşterea venitului net ajustat începând cu 2016.
Niciun impact asupra obiectivelor financiare stabilite pentru 2015
ș
i 2016 sau asupra planului de alocare a capitalului.

Goodyear Tire & Rubber Co. anunță că a ajuns la un acord cu Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI), pentru a dizolva alianța globală dintre cele două companii.

Goodyear și SRI au format o alianță la nivel global în 1999. Această alianță a constat în principal în patru companii operaţionale de tip asociere (joint-venture), câte una în America de Nord și Europa, și două în Japonia.

“După ce, în ultimii 16 ani, am obţinut beneficii din această alianță, Goodyear este acum bine poziționat pentru a putea să urmeze o strategie pe cont propriu,” a spus Richard J. Kramer, Președinte și CEO al Goodyear. “Această rezoluție de succes ne sporește flexibilitatea de a ne crește profitabilitatea pe măsură ce ne concentrăm pe obiectivul de a asigurao performanță solidă și valoare economică sustenabilă.”

Kramer a conchis: “Ne-am angajat să realizăm o tranziție lină și ordonată pe care clienții noștri din America de Nord, Europa și Japonia nici să nu o simtă.”

Acordul anunțat astăzi,atunci când va fi finalizat, va soluționa și dosarul de arbitraj deschis în ianuarie 2014. Acordul dă posibilitatea ambelor companii să evite costurile suplimentare și nesiguranța rezultate dintr-un proces de arbitraj.

Prevederi generale ale acordului
Asocierea din America de Nord
· SRI (în prezent cu o cotă de 25 de procente) va achiziţiona cota de 75 de procente pe care Goodyear le deține în Goodyear Dunlop Tires North America, Ltd. (GDTNA), care produce și vinde în principal anvelope marca Dunlop în America de Nord, precum și proprietatea totală asupra unității de producție pe care această asociere o deține în Tonawanda, N.Y.
· Goodyear își va păstra dreptul exclusiv de a vindeanvelope marca Dunlop atât pe segmentul de consum cât și pe segmentul comercial pe piețele de înlocuire din Statele Unite, Canada și Mexic, precum și către producători de vehicule din afara Japoniei,în aceste țări.
· În plus față de dobândirea proprietății depline asupra afacerii cu anvelope pentru motociclete marca Dunlop în Amercia de Nord, SRI va avea dreptul să vândă anvelope marca Dunlop către producători devehicule din Japonia, în Statele Unite, Canada și Mexic.
Asocierea la nivel european
· Goodyear (în prezent cu o cotă de 75 de procente) va achiziționa cele 25 de procente pe care le deține SRI în cadrul Goodyear Dunlop Tires Europe B.V. (GDTE).
· Goodyear își va păstra drepturile exclusive de a vinde anvelope marca Dunlop atât pe segmentul de înlocuire cât și pe cel de echipamente originale, pe piețele de consum, pe cele comerciale, pentru motociclete și pentru curse din țările europene unde actuala asociere deservește deja exclusiv piața.
· SRI va obține drepturi exclusive de a vinde anvelope marca Dunlop în anumite țări unde nu avea anterior exclusivitate în cadrul alianței globale, incluzând aici Rusia, Turcia și anumite țări din Africa.
Asocierile din Japonia
· Goodyear (în prezent cu o cotă de 25 de procente) va achiziționa cele 75 de procente pe care le deține SRI în cadrul Nippon Goodyear Ltd., care deservește piața de înlocuire din Japonia cu anvelope marca Goodyear.
· SRI (în prezent cu o cotă de 75 de procente) va achiziționa cota de 25 de procente pe care Goodyear le deține în cadrul Dunlop Goodyear Tires Ltd., care deservește piața pentru echipamente originale din Japonia cu anvelope mărcile Goodyear și Dunlop.
· Goodyear își va recâștiga drepturile exclusive de a livra anvelope marca Goodyear pe piețele de înlocuire și de echipamente originale japoneze.
· SRI va continua să aibă drepturi exclusive de a vinde anvelope marca Dunlop pe piețele de înlocuire și echipamente originale japoneze.

Condițiile financiare ale acordului
În condițiile acestui acord, Goodyear va plăti către SRI 271 milioane de dolari până la finalizarea tranzacției, care este de așteptat să se întâmple în trimestrul al patrulea al anului 2015. Tranzacția nu va avea un impact asupra obiectivelor financiare deja existente ale companiei pentru anul 2015 și 2016 sau asupra planului de alocare a capitalului. Aceste calcule sunt incluse în cele aproximativ 600 de milioane de dolari destinate pentru restructurările ce vor avea loc ca urmare a implementării planului de alocare a capitalului. Goodyear va plăti de asemenea o datorie existentă de aproximativ 55 de milioane de dolari către SRI în decursul unei perioade de 3 ani de la data finalizării tranzacției. Ca rezultat al acestui acord, Goodyear va vinde cele 3,4 milioane de acțiuni deţinute din stocul comun cu SRI. 

Goodyear se așteaptă ca tranzacția să conducă la creştereacâștigurilor din primul trimestru al anului 2016, datorateîn principal eliminării taxelor din GDTE. În baza planului operațional al companiei din 2015, beneficiul anual la venitul net ajustat va fi de aproximativ 40 de milioane de dolari până la 50 de milioane de dolari (15-18 cenți per acțiune).

Tranzacția este supusă unor condiții uzualede finalizare, inclusiv primirea aprobărilor necesare, precum și realizarea unui contract de muncă între SRI și sindicatul din siderurgie pentru uzina din Tonawanda.

Notă: Aceasta este o traducere în limba română a comunicatului de presă redactat în limba engleză. În eventualitatea oricărei nepotriviri dintre originalul în engleză și această traducere, textul în limba engleză va prevala. Versiunea originală în engleză a acestui comunicat de presă este disponibil pe site-ul Goodyear la: www.goodyear.com/corporate

Sursa: Izabella Ghita, PR Manager INKCOMM PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii