Dupa Raliul Finlandei, programat la inceputul acestei luni, echipa Hyundai Motorsport revine pe scena unde a obtinut o dubla istorica in Raliul Germaniei, etapa a noua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Hyundai Motorsport
Hyundai Motorsport revine in Germania, locul unde anul trecut a obtinut o dubla istorica in Campionatul Mondial de Raliuri.
Pentru prima oara pe asfalt, Kevin Abbring se alatura pilotilor Thierry Neuville, Dani Sordo si Hayden Paddon la volanul unui al patrulea Hyundai i20 WRC.
Hyundai Motorsport se lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor si va incerca sa acumuleze cat mai multe puncte pe asfaltul din Germania.

Dupa Raliul Finlandei, programat la inceputul acestei luni, echipa Hyundai Motorsport revine pe scena unde a obtinut o dubla istorica in Raliul Germaniei, etapa a noua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Etapa de casa pentru echipa cu sediul la Alzenau inseamna si primul raliu pe asfalt cu patru echipaje la start. Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC), ocupantii primelor doua locuri la editia de anul trecut, vor concura in culorile Hyundai Shell World Rally Team, iar pentru Hyundai Mobis World Rally Team vor concura Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC). Paddon va beneficia de o masina cu aceleasi specificatii ca Neuville si Sordo, in timp ce Abbring va folosi, in premiera, schimbatorul de viteze cu padele pe volan la modelul Hyundai i20 WRC cu numarul 10.

Raliul Germaniei are cartierul general la Trier, startul si sosirea fiind programate in fata Porta Nigra, locul unde echipa a sarbatorit anul trecut prima dubla din istoria sa. Etapa din Germania este recunoscuta ca fiind cea mai dificila pe asfalt din calendarul WRC, specialele din zona viticola Mosel si zona militara Baumholder fiind extrem de solicitante.

Vremea imprevizibila va avea un rol important. De asemenea, dictarea trebuie sa fie precisa, mai ales in zona militara unde sunt capcane pe fiecare viraj.

“Etapa din Germania reprezinta raliul nostru de casa, sediul din Alzenau nefiind foarte departe de Trier. Avem amintiri foarte frumoase aici, dupa ce anul trecut am incheiat aliul pe primele doua locuri. Pentru a doua oara anul acesta vom avea patru masini la start, o premiera insa pentru o etapa de asfalt. Toti cei patru piloti au testat in zona Trier inaintea acestui raliu, asa ca suntem multumiti cu setarile facute. Cu Kevin Abbring, Thierry si Dani,avem trei piloti care se simt ca acasa pe asfalt, asa ca ne asteptam la un rezultat bun aici si sper sa acumulam cat mai multe puncte in clasamentul constructorilor”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au reusit sa castige anul trecut, in premiera, Raliul Germaniei. Dupa un inceput dificil in Raliul Finlandei, belgianul si-a revenit si a incheiat pe locul al patrulea, obiectivul in etapa din Germania fiind de a lupta din nou pentru victorie.

“A fost prima victorie pentru echipa, un rezultat senzational obtinut intr-un timp foarte scurt. Vom incerca sa facem totul pentru a castiga si anul acesta si sper sa avem acelasi ritm si incredere pe probele speciale. Raliul se desfasoara foarte aproape de Sankt-Vith, orasul unde m-am nascut, asa ca vor fi multi prieteni aici care sa ma sustina. Va concura si fratele meu asa ca este un eveniment important in familia noastra”, a mentionat Thierry Neuville.

Dani Sordo este si el un fan al etapei din Germania, spaniolul obtinand locul al doilea anul trecut, dar si o victorie in 2014, impreuna cu Marc Marti copilotul sau, chiar inaintea semnarii contractului cu Hyundai Motorsport. Sordo cunoaste foarte bine acest raliu si este pregatit sa obtina un rezultat de top.

“Este o etapa speciala pentru mine. Imi place sa pilotez aici, dar trebuie sa fii foarte atent la toate intersectiile. Sunt multe viraje, traseul e foarte ingust, dar are si multe portiuni rapide.”, a adaugat Dani Sordo.

Chiar daca nu are la fel de multa experienta pe asfalt, Paddon spera si el la un rezultat bun aici, alaturi de John Kennard, copilotul sau.

“Asfaltul reprezinta o mare provocare pentru noi. Este o suprafata pe care nu avem atat de multa experienta, asa ca trebuie sa fim atenti. Am mai concurat in Germania si imi plac probele speciale, mai ales cele virajate printre vii. Va fi o provocare pentru noi, mai ales cand avem trei specialisti pe asfalt colegi de echipa. Obiectivul nostru este sa acumulam cat mai multa experienta”, a mentionat Hayden Paddon.

Kevin Abbring, pilotul de teste Hyundai Motorsport, si Sebastian Marshall, copilotul sau, vor reveni in echipa dupa evolutiile bune din Suedia si Polonia. Olandezul va continua perioada de acomodare cu modelul Hyundai i20 WRC pe specialele solicitante din Germania.

“Am mai concurat de doua ori aici, dar a fost in urma cu cinci sau sase ani. Este o etapa dificila pe asfalt si prima pentru noi pe aceasta suprafata cu modelul Hyundai i20 WRC. Sunt zone cu aderente diferite si trebuie sa fii foarte atent la recunoasteri. Sunt multe capcane pe probe si trebuie sa ai o dictare buna ca sa le eviti”, a declarat Abbring.

Printre noutatile de anul acesta se numara cele doua treceri pe speciala Panzerplatte si reintroducerea drumurilor din  Bosenberg pentru prima oara din 2011. Vineri sunt programate specialele din regiunea Eifel, pilotii avand de 136,30km de proba speciala la granita cu Belgia si Luxemburg. Sambata se ajunge in zona militara, iar duminica se revine in regiunea Mosel pentru finalul raliului.

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii