Hyundai Motorsport a obtinut cea de-a doua victorie din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa o lupta extrem de disputata in ultima zi din Raliul Argentinei, etapa a patra a sezonului 2016.

Raliul Argentinei
Hyundai Motorsport a obtinut prima victorie cu Noua Generatie i20 WRC dupa ce Hayden Paddon si John Kennard au dominat in Power Stage.
Dani Sordo a terminat pe doi in Power Stage si a adunat puncte suplimentare in etapa in care a terminat pe locul patru la general.
Thierry Neuville s-a clasat pe locul sase si echipa Hyundai Motorsport a ajuns la un total de 81 de puncte in clasamentul constructorilor.

Hyundai Motorsport a obtinut cea de-a doua victorie din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa o lupta extrem de disputata in ultima zi din Raliul Argentinei, etapa a patra a sezonului 2016.

Hayden Paddon si John Kennard, copilotul sau, au avut o evolutie senzationala in Power Stage, ultima speciala a raliului, si au reusit sa-l invinga pe Sébastien Ogier, diferenta fiind in final de 14,3 secunde.

Victoria din Argentina nu este doar prima pentru Paddon in WRC, ci este si prima pentru Noua Generatie i20 WRC cu care Hyundai Motorsport concureaza in acest sezon. Pana acum este cel mai bun inceput de sezon al echipei, in scurta istorie din WRC, Hyundai Motorsport consolidandu-si pozitia a doua in clasamentul constructorilor. 

Paddon (#20 Noua Generatie i20 WRC) a inceput ziua de duminica cu un avans de 29,8s, dar pe primele doua probe ale zilei PS16 (El Condor - Copina) siPS17 (Mina Clavero - Giulio Cesare), Ogier a redus diiferenta pana la 2,6s. Lipsa de vizibilitate din cauza cetii, l-a fortat pe Haydon Paddon sa evolueze mai prudent. In ciuda acestei presiuni, la cea de-a doua trecere pe El Condor, Paddon a reusit sa castige proba si cu cele trei puncte suplimentare a urcat pe locul secund in clasamentul pilotilor.

“Nu-mi vine sa cred. Nu credeam ca putem rezista pana la final. Totul s-a decis in Power Stage unde am mers la limita. Am fortat mult pe speciala aceasta pentru ca nu m-am simtit deloc confortabil pe probele inguste si virajate din acest raliu. Echipa a depus o munca uriasa la dezvoltarea Noii Generatii i20 WRC si stiam inca de la primul test ca putem castiga raliuri cu acest model. Sincer, nu ma asteptam sa se intample insa asa de repede. Toti cei din echipa merita din plin acest rezultat si sunt sigur ca acesta este doar inceputul. Le multumesc tuturor celor care ne-au sustinut si au fost alaturi de noi”, a spus Paddon.

Sordo (#4 Noua Generatie i20 WRC) si Marc Martí, copilotul sau, au terminat pe locul doi in Power Stage si pe locul patru in ierarhia generala. Echipajul spaniol a adunat puncte importante atat in clasamentul constructorilor, cat si in cel al pilotilor, reusind un rezultat bun dupa problemele de pe specialele de vineri.

“Este o zi mare pentru echipa dupa victoria lui Hayden si cu toate cele trei masini in top sase. Am scos maximum din masina si putem fi multumiti cu performanta noastra din acest weekend. Problemele la pedala de acceleratie de vineri ne-au costat peste 20 de secunde si fara aceasta intarziere sunt sigur ca puteam termina pe podium. Dar este important ca am demonstrat care este potentialul masinii si am adunat puncte pentru echipa. Masina a fost imbunatatita mult si abia astept sa luam startul in Portugalia”, a spus Sordo.

Dupa problemele tehnice de vineri, obiectivul pentru Neuville si Nicolas Gilsoul (#3 Noua Generatie i20 WRC) a fost sa recastige cat mai multe pozitii. Echipajul belgian a avut o evolutie constanta si in final s-a clasat pe pozitia a sasea in Raliul Argentinei.

“In primul rand ii felicit pe Hayden si John si pe toti din echipa pentru aceasta victorie. Este important pentru noi sa stim ce poate obtine Noua Generatie i20 WRC. Am avut si noi o evolutie buna, dar din cauza problemei electrice de vineri am pierdut timp. Stiam ca putem ajunge in top sase si chiar daca ultimele trei probe au fost foarte dificile am reusit sa ne atingem obiectivul Acum urmeaza pregatirea pentru Raliul Portugaliei si sper sa ne putem imbunatatii rezultatele acolo”, a spus Neuville.

Dupa podiumurile din Monte-Carlo si Suedia, Hyundai Motorsport continua sezonul cu o victorie impresionanta in Argentina. Este prima victorie pentru echipa, dupa cea din Raliul Germaniei in 2014, iar evolutia din Power Stage a scos perfect in evidenta potentialul Noii Generatii i20WRC, in raport direct cu rivalii din Campionatul Mondial. 

“Nu voi uita niciodata acest raliu. Hayden a avut cea mai buna evolutie din cariera si a obtinut o victorie spectaculoasa. Ritmul din Power Stage a fost uimitor, iar Hayden si John merita din plin aceasta victorie. Este o zi fantastica pentru toata echipe. Este a doua victorie din WRC dar prima cu noua masina si asta in doar al patrulea raliu. Am muncit mult la dezvoltarea masinii si faptul ca deja culegem roadele este ceva cu adevarat special. Este momentul special pentru toti cei din echipa. Dani si Thierry au trecut peste problemele de vineri si am adunat puncte importante la constructori. Nu am mai avut niciodata o dubla in Power Stage, ceea ce a pus capat intr-un mod frumos acestui raliu. Stim ca mai avem multe de facut pentru a imbunatatii Noua Generatie i20 WRC, iar Raliul Portugaliei este urmatoarea provocare”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Etapa a cincea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) este programata in Portugalia in weekendul 19 – 22 mai.

Clasament general – Raliul Argentinei 2016
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) 2:54:45.6
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +14.3
A. Mikkelsen / A. Jaeger (Volkswagen Polo R WRC) +1:05.2
D. Sordo / M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:17.1
M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +4:56.7
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +9:29.5
M. Ligato / R. Garcia (Citroën DS3 WRC) +9:39.2
E. Camilli / B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +10:16.0
H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +10:48.5
N. Fuchs / F. Mussano (Škoda Fabia R5) +24:42.8

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
S. Ogier 96 points / H. Paddon 57 / M. Østberg 52 /  A. Mikkelsen 48 / D. Sordo 44 / J. M. Latvala 27 / O. Tanak 24  / T. Neuville 23/ S. Lefebvre 10 / H. Solberg 8 / M. Prokop 6 / E. Evans 6 / M. Ligato 6 / C. Breen 4 / L. Bertelli 4 / E. Camilli 4 / T. Suninen 3 / E. Lappi 2 / A. Kremer 1 / K. Meeke 1 / V. Gorban 1 / N. Fuchs 1

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport  117 puncte / Hyundai Motorsport 81 / M-Sport World Rally Team 62  / Hyundai Motorsport N 49 / Volkswagen Motorsport II 45 / DMACK World Rally Team 30 / Jipocar Czech National Team 6

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii