Dupa rezultatelepozitiveobtinute in primele trei etape ale acestui sezon, obiectivul Hyundai Motorsporteste de a continua in acelasi ritm si in Argentina, al patrulea raliu al Campionatului Mondial FIA (WRC).

Rally Argentina
Obiectivul Hyundai Motorsport este de a continua performantele de pana acum si de a incheia pe podium cu noua generatie i20 WRC si in Raliul Argentinei.
Thierry Neuville si Dani Sordo vor pilota pentru Hyundai Shell World Rally Team, iar Hayden Paddon va concura in culorile Hyundai Mobis World Rally Team.

Dupa rezultatele pozitive obtinute in primele trei etape ale acestui sezon, obiectivul Hyundai Motorsport este de a continua in acelasi ritm si in Argentina, al patrulea raliu al Campionatului Mondial FIA (WRC). Noua generatie i20 WRC si-a demonstrat deja performantele la Monte-Carlo, Suedia si Mexic - scopul echipei fiind de a incheia pe podium pentru prima data in Argentina.

Hyundai Motorsport concureaza in Raliul Argentinei dupa cel mai bun debut de sezon de la revenirea in WRC in anul 2014, etapa din America de Sud fiind insa extrem de dificila. Cele mai bune rezultate inregistrate aici, obtinute de Neuville si Sordo, au fost doua clasari pe pozitia a cincea, in anii 2014, respectiv 2015. Neuville si Nicolas Gilsoul vor pilota modelul i20 WRC cu numarul trei, iar Dani Sordo si Marc Marti vor concura in masina cu numarul patru, ambele echipaje fiind in culorile Hyundai Shell World Rally.

Hayden Paddon si John Kennard au participat in Argentina o singura data pentru Hyundai Motorsport si vor lua startul pentru echipa Hyundai Mobis World Rally, pilotand masina cu numarul 20.

Prima editie a Raliului Argentinei s-a desfasurat in anul 1980, in regiunea Bariloche din sudul tarii. Incepand cu anul 1984, locul organizarii competitiei a fost mutat la Villa Carlos Paz, situata la 700 km de Buenos Aires.

In aceasta etapa setarea suspensiilor va fi extrem de importanta, pentru ca sunt probe cu o suprafata moale,asa cum sunt cele din Santa Rosa de Calamuchita, dar si unele foarte dure, precum cele din zona muntoasa Traslasierra. Specialele se degradeaza dupa prima trecere, fiecare pilot fiind nevoit sa-si adapteze stilul pentru aceste conditii.

Tinand cont ca testele sunt interzise in afara Europei, echipa s-a pregatit pentru raliu in nordul Portugaliei, pe durata a patru zile, programate la inceputul lunii aprilie. Pilotii s-au concentrat pe setari si pe verificari de fiabilitate in conditii similare cu cele din Argentina.

“Suntem foarte optimisti dupa debutul sezonului. Am inregistrat doua clasari pe podium si un loc patru, fiind cel mai bun inceput in WRC de pana acum. Dorim sa continuam in acelasi ritm, chiar daca Raliul Argentinei este recunoscut pentru duritatea probelor, dar va fi un test util pentru noua generatie i20 WRC. Masina si-a demonstrat potentialul pe macadamul din Mexic, iar experienta acumulatane va ajuta sa obtinem un rezultat bun”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

Neuville (#3 noua generatie i20 WRC) a castigat  o proba speciala si a incheiat pe locul al cincilea in anul  2014, avand o evolutie buna in 2015 pe Power Stage. Belgianul si-a propus sa se claseze pe podium in Argentina.

“Raliul Argentinei este lung si solicitant pentru intreaga echipa. Abia astept sa iau startul in aceasta etapa cu noua generatie i20 WRC. Chiar daca trebuie sa avem o abordare prudenta, obiectivul este de a obtine o clasare pe podium”, a mentionat Neuville.

Sordo (#4 noua generatie i20 WRC) a incheiat pe pozitia a cincea anul trecut in Argentina. Dupa un inceput cu doua clasari in top sase si un loc patru, spaniolul este pregatit sa atace podiumul.

“Imi plac mult probele si atmosfera. Ma bucur ca am revenit in America de Sud si, chiar daca acesta este unul dintre cele mai dure raliuri din sezon, sunt sigur ca noua generatie i20 WRC se va comporta bine. Voi schimba putin abordarea comparativ cu etapa din Mexic, pentru ca in Argentina specialele sunt diferite. Sper ca la final sa obtin primul meu podium din anul 2016”, a adaugat Sordo.

Paddon (#20 noua generatie i20 WRC),cu doar doua participari in etapa din Argentina, are ca obiectiv sa acumuleze cat mai multa experienta cu noua generatie i20WRC.

“Argentina este una dintre etapele mele preferate. Cursa este foarte dificila. Am participat doar de doua ori, iar in sezonul din 2011 am castigat la clasa PWRC”, a declarat Paddon.

Raliul Argentinei are o lungime de 364,68km,impartiti in 18 probe speciale, iar parcul de service este amplasat in Villa Carlos Paz. Competitia incepe joi cu testul din Cordoba, iar vineri pilotii vor ajunge in valea Calamuchita. Vor fi doua treceri pe Soconcho (24,71km), Amboy (20,44km) si Santa Rosa (23,85km), iar in final alte doua super speciale in Parque Tematico (6,04km). Multe dintre drumurile care formeaza probele din valea Calamuchita nu au fost utilizate in ultimii ani, acest aspect reprezentand o provocare pentru echipe.

Probele de sambata sunt amplasate aproape de cartierul general din Villa Carlos Paz, iar duminica pilotii vor ajunge pe drumurile muntoase din Traslasierra pe Mina Clavero - Giulio Cesare (22,64km) si legendara El Cóndor (16.32km), care la a doua trecere are si rol de Power Stage.

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii