Înregistrând cel mai bun prim trimestru și cele mai bune rezultate lunare în cel de-al 121-lea an din istoria companiei, ŠKODA își continuă creșterea în luna martie. Din ianuarie până în martie 2016, producătorul auto ceh a livrat 276.600 de automobile către clienți, o creștere de 4,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Noua Skoda Fabia
Cel mai bun trimestru: 276.600 unități livrate (o creștere de 4,3%).
Cea mai bună luna martie: 106.300 unități livrate (o creștere de 4,2%).
ŠKODA a înregistrat o creștere semnificativă pe piețele din Europa și China în primele trei luni ale anului 2016.
ŠKODA Superb, Fabia și Yeti: creșteri de două cifre în primul trimestru al anului 2016.
În România, Škoda a avut o creștere semnificativă de 20% în primul trimestru, cu 2.097 unități livrate.

Înregistrând cel mai bun prim trimestru și cele mai bune rezultate lunare în cel de-al 121-lea an din istoria companiei, ŠKODA își continuă creșterea în luna martie. Din ianuarie până în martie 2016, producătorul auto ceh a livrat 276.600 de automobile către clienți, o creștere de 4,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu livrări de 106.300 unități către clienții din lumea întreagă, în luna martie (martie 2015: 102.100; o creștere de 4,2%), compania a vândut mai multe automobile ca niciodată într-o singură lună calendaristică. Evoluția pozitivă pe piețele principale din China și Europa – cu creșteri de două cifre pe numeroase piețe individuale – a contribuit de asemenea la cifrele de vânzări record, inclusiv creșterile semnificative ale modelelor ŠKODA Fabia, Superb și Yeti.

“Cu cel mai bun prim trimestru și cele mai bune rezultate lunare din istoria companiei noastre, ŠKODA continuă succesul creșterii vânzărilor din 2015. Suntem optimiști pentru lunile care urmează, luând în considerare creșterile din China și Europa, precum și succesul noii ŠKODA Superb, a modelelor Fabia și Yeti. În același timp, situația rămâne tensionată pe anumite piețe, în mod special în Rusia,” declară Werner Eichhorn, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Vânzări si Marketing.

ŠKODA a obținut creșteri semnificative în luna martie și în primul trimestru în Europa de Vest. În martie, livrările au crescut cu 6,4% până la 49.600 unități (martie 2015: 46.600). În primele trei luni ale anului, marca și-a îmbunătățit vânzările cu 8,5% până la 115.000 autovehicule vândute (primul trimestru din 2015: 106.000). Cota de piață ŠKODA a ajuns la 3,2%. În Germania – cea de-a doua piață ŠKODA la nivel mondial – vânzările mărcii au crescut cu 5,1% până la 16.300 autovehicule în martie (martie 2015: 15.500), iar în primul trimestru cu 7,8% până la 38.900 unităţi (2015: 36.100). ŠKODA și-a consolidat poziția de lider la importurile de automobile din Germania. De asemenea în luna martie, producătorul auto ceh a înregistrat creșteri de două cifre în Franța (2.300 automobile; creștere de 27,1%), Belgia (2.200 automobile; creștere de 31,3%), Italia (2.100 automobile; creștere de 20,9%), Irlanda (1.500 autovehicule; creștere de 28,1%), Suedia (1.400 autovehicule; creștere de 10,1%), Olanda (1.400 autovehicule; creștere de 18,6%) și Portugalia (400 autovehicule; creștere de 50,0%).

ŠKODA a înregistrat de asemenea creșteri semnificative în Europa Centrală. În martie, marca a vândut 16.500 autovehicule în această regiune – o creștere de 8,1% față de luna martie a anului trecut (15.300). În primul trimestru, livrările au crescut cu 6,8% până la 46.100 autovehicule (primul trimestru al anului 2015: 43.200). Pe piața de provenienţă, din Cehia, vânzările ŠKODA în luna martie au crescut cu 9,0% până la 8.000 unități (martie 2015: 7.300), iar în primul trimestru cu 8,3% până la 21.900 autovehicule (primul trimestru al anului 2015: 20.200). De asemenea ŠKODA a vândut mai multe automobile decât în martie 2015 în Polonia (5.100 automobile; o creștere de 10,6%), Slovacia (1.600 automobile; o creștere de 7,2%) și Slovenia (600 automobile; o creștere de 9,3%).

în Europa de Est, exclusiv Rusia, ŠKODA a vândut 3.000 autovehicule în luna martie (martie 2015: 2.500) și prin urmare cu 17,6% mai mult față de aceeași lună a anului precedent. În primul trimestru, marca a livrat 7.400 autovehicule către clienți (primul trimestru al anului 2015: 6.900, o creștere de 6,8%). Cota de piață ŠKODA a crescut până la 8,0% până la finalul lunii martie (primul trimestru al anului 2015: 6,9%). În ciuda condițiilor de piață provocatoare din Rusia, ŠKODA a livrat 4.800 automobile în luna martie (martie 2015: 4.600); în primul trimestru producătorul a vândut 12.500 automobile (din ianuarie până în martie 2015: 15.300). Cota de piață ŠKODA pe piața din Rusia a rămas la 4,2% în primul trimestru (primul trimestru al anului 2015: 4,2%). Printre alte regiuni, ŠKODA a obținut o creștere din două cifre în România (900 automobile; o creștere de 23,1%), Bulgaria (200 automobile; o creștere de 13,6%) și Bosnia (100 automobile; o creștere de 10,3%).

Pe cea mai mare piață globală, China, ŠKODA a crescut livrările cu 1,3% până la 25.600 autovehicule în luna martie (martie 2015: 25.200). În primul trimestru, livrările ŠKODA au crescut cu 5,2% până la 75.400 autovehicule (din ianuarie până în martie 2015: 71.700 autovehicule). Până la finalul lunii martie, ŠKODA avea o cotă de 1,4% din piața chineză. ŠKODA a obținut în luna martie rate mari de creștere în Israel (1.800 automobile; o creștere de 16,1%), Taiwan (400 automobile; o creștere de 80,8%) și în Noua Zeelandă (100 automobile; o creștere de 41,6%). Turcia este o altă piață importantă pentru marcă cu 2.100 livrări (o creștere de 0,7%). În India, producătorul a atins 1.400 livrări în luna martie (martie 2015: 1.500; o scădere de 6,9%). În primul trimestru, 3.700 de clienți au optat pentru o ŠKODA (din ianuarie până în martie 2015: 4.100).

În ceea ce privește gamele de modele, vârful de gamă al mărcii ŠKODA Superb, modelul compact Fabia și SUV-ul compact Yeti au atins rate de creștere peste medie. În luna martie, gama de automobile de clasă medie Superb a atins o creștere de 79,3% față de luna martie precedentă, cu 13.000 unități vândute. În perioada ianuarie – martie, vânzările modelului Superb au crescut cu 69,8% până la 32.200 unități în comparație cu primul trimestru al anului 2015. Această evoluție pozitivă poate fi atribuită şi încheierii producției generaţiei precedente, care a intervenit anul trecut. Fabia a obținut creșteri semnificative atât în martie (20.500 automobile; o creștere de 21,6%), cât și în primul trimestru al anului (49.500 automobile; o creștere de 28,5%). Modelul Yeti a înregistrat de asemenea evoluții pozitive, cu vânzări de 10.600 în martie (o creștere de 14,6%) și 26.900 automobile (o creștere de 16,9%) în primul trimestru al anului 2016.

Livrări ŠKODA către clienți în martie 2016 (în unități, rotunjite, în funcție de model; +/- în procente comparativ cu luna martie 2015):
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 4.500; -0,9 %)
ŠKODA Fabia (20.500; +21,6 %)
ŠKODA Rapid (18.300; -10,4 %)
ŠKODA Octavia (39.400; -2,4 %)
ŠKODA Superb (13.000; +79,3 %)
ŠKODA Yeti (10.600; +14,6 %)

Livrări ŠKODA către clienți în primul trimestru al anului 2016 (în unități, rotunjite, în funcție de model; +/- în procente comparativ cu primul trimestru al anului 2015):
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 9.700; +0,5 %)
ŠKODA Fabia (49.500; +28,5 %)
ŠKODA Rapid (48.500; -12,6 %)
ŠKODA Octavia (109.900; -1,8 %)
ŠKODA Superb (32.200; +69,8 %)
ŠKODA Yeti (26.900; +16,9 %)

Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii