Nokian Tyres anunță împlinirea a 80 de ani de la inventarea primelor anvelope de iarnă pentru autoturismele de pasageri, ultima generație de anvelope "Nokian Hakkapeliitta" fiind și astăzi produse și vândute.

Nokian Tyres
Acum 80 de ani, compania finlandeză Nokian Tyres a inventat primele anvelope de iarnă pentru autoturismele de pasageri.

Nokian Tyres anunță împlinirea a 80 de ani de la inventarea primelor anvelope de iarnă pentru autoturismele de pasageri, ultima generație de anvelope "Nokian Hakkapeliitta" fiind și astăzi produse și vândute.

Inventarea primei anvelope de iarnă
Prima anvelopă de iarnă numită "Kelirengas" a fost inventată în Finlanda în anul 1934 și a fost folosită doar pentru camioane și autobuze. Doi ani mai târziu, a apărut și versiunea pentru autoturisme de pasageri numită "Nokian Hakkapeliitta", care a generat o revoluție în siguranța în trafic, în timpul lunilor de iarnă. În prezent, peste 700 de milioane de anvelope de iarnă rulează pe drumurile din întreaga lume, în timp ce în anii 1930 acestea reprezentau o adevărată inovație.

Cea mai importantă funcție a anvelopei originale de iarnă a fost adâncimea benzii de rulare a acesteia – la acea vreme, șofatul pe zăpadă era un obicei obișnuit. Treptat, drumurile au început să fie întreținute și acoperite cu nisip. Astfel, era important ca anvelopele să reziste atât pe gheață și zăpadă moale, cât și pe asfalt curat. De aceea au fost necesare un melanj special și inovații suplimentare. În 1961 a fost introdusă prima anvelopă cu ținte, numită Kometa-Hakkapeliitta. Aceasta a devenit imediat celebră la nivel global, după ce i-a ajutat în mod repetat pe piloții finlandezi de raliuri să domine legendarul raliu Monte Carlo în anii 1960. În anii 1970 a fost dezvoltată și introdusă și o versiune fără ținte a anvelopei.

Dezvoltare și succes
În prezent, diferite versiuni ale anvelopelor de iarnă sunt dezvoltate pentru piețe în funcție de nevoile acestora locale, cum ar fi condițiile climatice, starea drumurilor și întreținerea lor pe timp de iarnă. Ultima generație de anvelope Nokian Hakkapeliitta a obținut în 2013 recordul mondial pentru cea mai rapidă mașină pe gheață, cu o viteză de 335,713 km/h, pe un lac înghețat. Recordul a fost stabilit de anvelopa cu ținte Nokian Hakkapeliitta 8 255/35 R20. Datorită optimizării permanente a tehnologiei, Nokian Tyres a introdus în 2014 un prim prototip de anvelope cu ținte retractabile, permițând șoferilor să folosească țintele numai la nevoie. În Europa este disponibilă anvelopa nordică fără ținte Nokian Hakkapeliitta R2, potrivită pentru condiții extreme pe drumurile acoperite cu zăpadă și gheață. Din acest motiv este utilizată în multe țări de către vehiculele de pasageri ale serviciilor de urgență. În plus, este prima anvelopă din lume cu indicator A de clasificare a energiei. Anvelopele premium Nokian Tyres se vând cu succes în peste 50 de țări din întreaga lume.

Hakkapeliitta – Hakkaapäälle!
Există mai multe povești despre istoria numelui Hakkapeliitta. Cavalerii finlandezi care au servit în armata suedeză în secolul al XVII-lea erau numiți Hakkapeliittas. Când atacau, cavalerii rosteau vestitul strigăt de luptă “Hakkaapäälle!” (Ucideți-i!). În mod similar, anvelopa de iarnă Nokian Hakkapeliitta a înfruntat condiții de drum dificile, timp de mai bine de 80 de ani.

Despre Nokian Tyres
Nokian Tyres a fost fondată în 1988, însă își are rădăcinile în anul 1898, când a fost înființată Suomen Gummitehdas Oy sau Fabrica de cauciuc finlandeză. Compania este cel mai nordic producător de anvelope din lume. Promovează și facilitează șofatul în siguranță, în condiții exigente. Anvelopele inovatoare pentru autoturisme de pasageri, camioane și mașini grele, sunt comercializate în special în zonele cu zăpadă, împădurite, și cu condiții de șofat dificile din cauza anotimpurilor schimbătoare.

În 2015, cifra de afaceri netă a companiei a fost de aproximativ 1,4 miliarde euro, iar la finalul anului numărul angajaților a fost de 4.400. Acțiunile Nokian Tyres sunt listate la bursa Nasdaq Helsinki. Unitățile de producție se află în Finlanda și Rusia. La sediul central din Nokia, Finlanda, are loc dezvoltarea centralizată a produselor, sunt finalizate prototipurile și sunt efectuate testele. Toate produsele sunt dezvoltate conform obiectivelor de siguranță durabilă și de respectare a mediului pe parcursul întregului ciclu de viață al produsului. Sediul central al Nokian Tyres se află în Nokia, Finlanda, iar sediul european este la Praga.

Sursa: Laura Stoica, Account Manager McCann PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii