Automobilul BMW i3 cu numărul 100.000 a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Leipzig în această săptămână.

BMW i3 100.000
Automobilul BMW i3 cu numărul 100.000 a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Leipzig în această săptămână. BMW i3 a jucat un rol important în transformarea BMW Group într-unul dintre cei mai de succes furnizori de automobile electrificate din lume. Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, şi directorul uzinei, Hans-Peter Kemser, au sărbătorit momentul special împreună cu preşedintele-ministru al Saxoniei, Stanislaw Tillich şi altţi invitaţi şi angajaţi ai uzinei. La eveniment, Krüger şi Kemser au prezentat şi următorul membru al familie BMW i, BMW i8 Roadster, ca prototip camuflat. Producţia de serie a BMW i8 Roadster va începe în 2018. Un alt moment important al evenimentului a fost punerea în funcţiune a Spaţiului de stocare energie  pe baterii BMW la Leipzig, care va conecta până la 700 de baterii de înaltă capacitate preluate de la modele BMW i3. Sistemul de stocare pe baterii la scară largă de la uzina din Leipzig va oferi un al doilea ciclu de viaţă bateriilor montate anterior în automobile BMW i3 şi le va utiliza în mod profitabil într-un model de business sustenabil, bazat pe energie.

"Suntem mândri că automobilul BMW i3 cu numărul 100.000 construit a fost produs de uzina din Leipzig. BMW i3 este originalul, un adevărat pionier tehnologic. Cu BMW i ca vârf de lance, intenţionăm să rămânem principalul furnizor premium al electromobilităţii viitoare. Acum privim cu încredere spre următorul membru al familiei BMW i, i8 Roadster, care va extinde poziţia noastră de lider în domeniul electromobilităţii. În 2025, vom oferi clienţilor un total de 25 de modele cu tren de rulare electrificat", a spus Krüger. "În interesul mobilităţii, astăzi prezentăm şi un concept pentru o a doua utilizare a bateriilor de înaltă tensiune de la BMW i3. Prin Strategia NUMBER ONE > NEXT, privim dincolo de automobilul în sine şi determinăm schimbarea în industria noastră prin abordări şi modele de business total noi."

Preşedintele-ministru al Saxoniei, Stanislaw Tillich, s-a arătat impresionat de dezvoltarea uzinei BMW din Leipzig: "La două zile după ce am fost ales preşedinte-ministru pentru prima dată, am venit la Leipzig pentru a asistat la ceremonia de inagurare a noii secţii BMW de presare. De atunci am urmărit cu mare atenţie dezvoltările şi constant am avut discuţii cu Consiliul de Administraţie al BMW. Uzina a început să producă automobile electrice în 2013 şi, până la finalul mandatului meu, uzina din Leipzig va produce peste 100.000 de automobile electrice - acum, cu spaţiul de stocare energie pe baterii, BMW începe un nou capitol al istoriei sale inovatoare. Vreau să mulţumesc BMW Group pentru faptul că a ales ca Leipzig să fie principala locaţie de producţie din Germania pentru automobile electrice premium. Sper că BMW Group, prin puterea sa concentrată de inovaţie şi competenţa de producţie de la Leipzig, va continua revoluţia auto a secolului XXI. Sunt încrezător că BMW va contribui în continuare la dezvoltarea economică pozitivă a regiunii Leipzig şi a Saxoniei ca land producător de automobile, prin dezvoltările ulterioare în domeniile electromobilităţii şi condusului conectat".

100.000 de BMW i3 de la Leipzig
Producţia de serie a BMW i3 a început în septembrie 2013. BMW Group a investit un total de 400 de milioane de euro în producţia modelelor BMW i la locaţia Leipzig şi a creat peste 800 de locuri de muncă. Producţia zilnică actuală a BMW i3 este de peste 120 de unităţi, cu un volum anual de producţie de 26.631 de automobile în 2016. "Suntem mândri de performanţele echipei noastre, care ne-au permis să sărbătorim producţia automobilului BMW i3 cu numărul 100.000 - toate cu aceeaşi calitate premium şi eficienţă ca şi modelele noastre convenţionale. Vreau să mulţumesc asociaţilor noştri pentru această realizare fantastică", a declarat directorul uzinei, Hans-Peter Kemser. Producţia la Leipzig include realizarea de componente din fibră de carbon şi din plastic vopsit pentru panourile exterioare ale caroseriei, atelierul de caroserii BMW i şi pavilionul de asamblare BMW i.

Producţia de serie a BMW i8 a început în mai 2014, iar în 2016 au fost livrat un total de 2.783 de automobile BMW i8. Producţia celui mai de succes automobil sport plug-in hybrid din lume este, în prezent, de 8-10 unităţi pe zi.

Următorul membru al familiei BMW i, BMW i8 Roadster, va fi lansat pe piaţă în 2018.

BMW Group – liderul electromobilităţii în România
BMW Group are cea mai variată ofertă de automobile electrificate, cu încărcare la priză – hibride şi plug-in. Această performanţă se regăseşte şi în preformanţa de piaţă din România, unde compania este liderul pieţei generale, nu numai al segmentului premium.

În acest moment au fost livrate până în luna septembrie 78 de automobile electrificate, electrice şi plug-in (o creştere de 129,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut). În primele 9 luni ale anului, aproximativ 1 din 3 modele electrificate au fost astfel BMW sau MINI, cu piaţa totală ajungând în românia la 239 de unităţi.

BMW i3 a beneficiat de susţinerea programului guvernamental Rabla Plus şi s-a dovedit un automboil deosebit de atractiv în special pentru achiziţiile corporate. 49 de automobile BMW i3 au ajuns până acum la clienţi, dintre care 3 modele range extender. Este deja peste volumul înregistrat în tot anul 2016, de 37 de unităţi. Având în vedere că programul Rabla Plus a funcţionat numai din vara acestui an, ultimele trei luni ale anului au potenţialul să egaleze voluml de livrări obţinut până în luna septembrie. În plus, prelungirea programului Rabla Plus înseamnă că acum clienţii pot achiziţiona şi noul model BMW i3s, cu primele livrări programate în luna decembrie.

În ceea ce priveşte modelele plug-in hybrid, lider rămâne BMW X5, cu 13 livrări în primele 9 luni ale acestui an, urmat de BMW i8, BMW Seria 2 Active Tourer 225xe şi MINI Cooper SE Countryman, fiecare cu câte 4 unităţi.

"Battery2ndLife": reutilizare inovatoare a bateriilor de înaltă tensiune de la BMW i3 pentru un nou model de business - BMW Group lansează capacitatea de stocare pe baterii la scară largă din Leipzig
Inaugurarea oficială a spaţiului de stocare pe baterii de pe perimetrul uzinei BMW din Leipzig demonstrează utilizarea inovatoare, sustenabilă şi profitabilă a bateriilor de la BMW i3 după ce automobilul ajunge la finalul ciclului de viaţă. Unitatea de stocare pe baterii din Leipzig poate include până la 700 de baterii de mare capacitate preluate de la modele BMW i3. În prezent sunt integrate 500 de baterii noi şi utilizate, pentru că astăzi - la patru ani de la lansarea BMW i3 pe piaţă - cele mai multe pachete de baterii sunt încă în automobile pe şosele. "Capacitatea celor 700 de baterii de înaltă tensiune reprezintă unei autonomii electrice de 100.000 de kilometri cu BMW i3. Abordarea scalabilă înseamnă că unitatea de stocare ar putea fi extinsă suplimentar pentru a primi mai multe baterii. Este deja compatibilă cu viitoarele generaţii de baterii, fiind astfel pregătită pentru viitor", a subliniat Joachim Kolling, director de servicii energetice în cadrul BMW Group. "Demonstrăm încă o dată că sustenabilitatea conceptului BMW i merge dincolo de automobil."

Cu turbine eoliene localizate pe terenul uzinei, Spaţiului de stocare energie pe baterii BMW la Leipzig creează o legătură directă între producţia energiei şi un consumator industrial - totul într-o manieră complet unică. Spaţiul de stocare pe baterii este integrat în reţeaua publică de energie, ceea ce permite ca electricitatea sa să fie comercializată ca energie primară de echilibrare. În acest fel, BMW Group are o contribuţie la stabilitatea reţelei publice de energie şi îndeplineşte o funcţie preţioasă pentru o comunitate mai largă. Când există un surplus de energie din resurse regenerabile, stocarea pe baterii la scară largă poate detensiona reţeaua prin absorbirea energiei electrice. Când nu există suficientă energie în reţeaua electrică, facilitatea poate elibera electricitate pentru a ajuta la stabilizarea reţelei.

Spaţiul de stocare pe baterii de la uzina BMW Group din Leipzig va deschide un nou potenţial pentru eficienţă de costuri şi energetică, precum şi pentru reducerea CO2. Este un alt exemplu al demersurilor pe care BMW Group îi face pe drumul spre a deveni cea mai sustenabilă companie auto din lume.

Proiectul spaţiului de stocare pe baterii BMW din Leipzig este parte din iniţiativa WindNODE, dedicată promovării sistemelor inteligente de utilizare şi stocare pentru energii regenerabile. Ministerul Federal al Afacerilor Economice şi Energiei din Germania oferă finanţare pentru proiect prin programul "Smart Energy Showcases - Digital Agenda for the Energy Transition" (SINTEG).

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii