Șoferii care își doresc un SUV compact (sport utility vehicle) ce oferă eficiență, în special dacă se confruntă adesea cu teren accidentat și carosabil alunecos, pot opta pentru noul Opel Grandland X cu sistemul opțional de tracțiune adaptivă IntelliGrip.

Opel Grandland X
Cinci moduri pentru tracțiunea adaptivă: de la modul normal la cel pentru noroi și nisip.
Putere acolo unde aveți nevoie: reglare automată a distribuției cuplului.
Echilibru perfect între aderență și patinarea roților.

Șoferii care își doresc un SUV compact (sport utility vehicle) ce oferă eficiență, în special dacă se confruntă adesea cu teren accidentat și carosabil alunecos, pot opta pentru noul Opel Grandland X cu sistemul opțional de tracțiune adaptivă IntelliGrip.

IntelliGrip asigură tracțiune și stabilitate optime pe orice tip de suprafață. În funcție de condițiile de conducere, modelul Grandland X cu tracțiune pe puntea față oferă șoferului posibilitatea de a selecta modul de tracțiune adecvat cu ajutorului butonului rotativ de pe consola centrală. Apoi, sistemele electronice adaptează imediat distribuția cuplului către roți și setările ESP (electronic stability program) la modul selectat.

„Modelul Opel Grandland X oferă numeroase inovații precum camera cu vedere la 360 de grade, farurile adaptive LED integrale și scaunele ergonomice certificate, care fac condusul mai sigur și mai plăcut. Datorită tehnologiei IntelliGrip, șoferii se pot bucura de aceste beneficii pe diverse tipuri de suprafețe”, a declarat Peter Küspert, Director de Vânzări și Marketing.

IntelliGrip oferă următoarele cinci moduri:
  • Normal / pe șosea: „modul Normal” este activat imediat după ce Grandland X pornește la drum. Tracțiunea și sistemul ESP sunt calibrate pentru condiții normale de conducere în oraș, pe autostradă sau în zone rurale.
  • Zăpadă: „modul Zăpadă” asigură tracțiune optimă pe carosabil acoperit cu polei sau cu zăpadă, la viteze de până la 50 km/h. Controlul tracțiunii adaptează patinarea roților din față, reducând viteza roții care patinează și transferând cuplul către cealaltă roată față.
  • Noroi: modul permite o patinare mai mare a roților. Această patinare intenționată a roții cu cea mai mică tracțiune atunci când autovehiculul pornește permite îndepărtarea noroiului de pe pneu, putând fi restabilită tracțiunea. În acest timp, mare parte a cuplului este distribuită către roata cu cea mai bună aderență. Acest mod este activ la viteze de până la 80 km/h.
  • Nisip: acest mod permite o patinare redusă, simultană a ambelor roți conduse din față, asigurând înaintarea autovehiculului și reducând riscul de scufundare.
  • ESP oprit: acest mod dezactivează sistemul ESP și tracțiunea la viteze de până la 50 km/h. Din motive de siguranță, IntelliGrip revine automat la „modul normal” la viteze mai mari de 50 km/h.

Astfel, IntelliGrip adaptează distribuția cuplului către roțile din față în funcție de modul selectat, permițând patinarea atunci când este necesară și creând echilibrul optim între aderență și patinare. 

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii