Termostatul este o piesă mecanică a sistemului de răcire, care are funcţia de a înlesni atingerea cât mai rapida a temperaturii de funcţionare a motorului.

Termostat
Sursa foto: Facet
Termostatul este o piesă mecanică a sistemului de răcire, care are funcţia de a înlesni atingerea cât mai rapida a temperaturii de funcţionare a motorului.
          
Funcţionarea necorespunzătoare sau defecţiunea acestuia pot genera 2 mari probleme:
-supraîncălzirea motorului, care apare când termostatul rămâne blocat în poziţie închis; această problemă se poate detecta dacă motorul este supraîncălzit iar radiatorul de răcire motor este rece; aceasta este cea mai periculoasă defecţiune a termostatului, poate distruge motorul prin supraîncălzire,
-incapacitatea motorului de a atinge temperatura optimă de funcţionare, care apare când termostatul rămâne blocat in poziţia deschis; această problemă se poate detecta dacă habitaclul nu se încălzeste suficient, sau chiar deloc, ralantiul putând rămâne ridicat pe termen lung, lucru care duce la un consum de combustibil mare, poluare accentuată şi uzura prematură a motorului.
          
Pentru a se preîntampina aceste lucruri, se utilizeaza intotdeauna antigel şi apa distilată pentru instalaţia de răcire a motorului, se verifică concentraţia acestuia anual (de obicei toamna) şi se înlocuieşte tot lichidul de răcire la 2-3 ani. De asemenea, de câte ori se inlocuieşte termostatul, se înlocuieşte şi garnitura acestuia. Odată cu înlocuirea termostatului, se verifica şi termocupla electroventilatorului de răcire şi supapa din capacul radiatorului sau a vasului de expansiune (după caz). Daca se constată depuneri de calcar în instalaţie (de obicei din cauza folosirii apei de la robinet), înainte de golire se adaugă un aditiv special pentru curaţare.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii