Corsa OPC „Nürburgring Edition” cu 210 CP şi şasiu de înaltă performanţă.
Insignia OPC „Unlimited” cu viteză maximă de 270 km/h.
Prezentarea celei de a treia generaţii Astra OPC.
OPC etalează de 12 ani potenţialul sportiv şi competenţa tehnică a mărcii.

Rüsselsheim. Familia de modele sport Opel OPC are de azi doi noi membri seducători. Segmentul autovehiculelor sport mici se extinde cu Corsa OPC „Nürburgring Edition” de 154 kW/210 CP, într-o ediţie limitată de circa 500 de unități. Acesta diferă de binecunoscutul Corsa OPC printr-o putere crescută de la 192 la 210 CP şi o creştere a cuplului de la 230 Nm la 250 Nm. Un plus de tracţiune şi de control al stabilităţii sunt furnizate de diferenţialul mecanic multidisc cu alunecare limitată, noul şasiu sport de la Bilstein şi sistemul de frânare de mare performanţă de la Brembo.

Valorile de performanţă standard demonstrează faptul că inginerii OPC au reuşit să dezvolte din nou un pachet dinamic de top. Corsa OPC „Nürburgring Edition” atinge 100 km/h în doar 6,8 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/h. Eficienţa motorului Euro 5 ECOTEC e confirmată de datele standard MVEG: consumul (combinat) de 7,6 l/100 km şi emisiile de CO2 de 178 g/km.
În segmentul autovehiculelor din clasa mijlocie, modelul Insignia OPC de 239 kW/325 CP este acum disponibil şi în versiunea „Unlimited”. Spre deosebire de modelul de bază nu prezintă limitare electronică a vitezei maxime la 250 km/h. În funcţie de caroserie şi de varianta de transmisie, viteza maximă poate atinge 270 km/h. Pentru ca potenţialul celui mai rapid model de serie al mărcii să fie exploatat în mod eficient şi sigur, preţul de vânzare include un curs exclusivist Opel pentru conducerea de performanţă.
Aşa cum este obligatoriu pentru toate modelele Opel Performance, Corsa OPC „Nürburgring Edition” şi Insignia OPC „Unlimited” au efectuat un program de testare specific, de 10.000 km, în condiţiile cele mai dure, pe secţiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring, pentru verificarea anduranţei şi reglarea şasiului şi a elementelor de propulsie. Stresul la care a fost supus autovehiculul a atins factorul 18, care echivalează cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri normale.
Marca OPC: performanţă şi pasiune din 1999
Opel Performance Center (OPC), responsabil din 1999 pentru accentele sportive ale gamei Opel, reprezintă un element decisiv al profilului mărcii. Acesta încorporează emoţii puternice şi pasiunea pentru designul surprinzător, tehnologia de înaltă clasă şi dinamica de conducere extraordinară. Autovehiculele a căror denumire include acronimul OPC sunt poziţionate ca variante sport de vârf ale gamelor de modele respective şi fac proba potenţialului deosebit de înalt şi a competenţei tehnice ale mărcii.
De-a lungul anilor, modelele OPC nu doar s-au afirmat ca ambasadoare de înaltă performanţă ale mărcii, cu un factor emoţional ridicat, ci au devenit şi succese comerciale: din 1999 până azi, în întreaga lume au fost vândute aproximativ 60.000 de unități. Cel mai bine vândut a fost modelul Astra OPC (circa 22.000 de unităţi între 1999-2000 şi 2002-2010), urmat de Zafira OPC (aproximativ 15.600 de unităţi, 2001-2010) care, în calitate de „cel mai rapid MPV european”, a creat o nouă nişă sport în segmentul MPV. Urmează Corsa OPC cu circa 14.500 de unităţi vândute (2007-2010).
Modelele OPC din clasa mijlocie de înaltă performanţă au avut şi ele o contribuţie importantă la succesul comercial al mărcii. Temelia a fost pusă de Vectra OPC, cu peste 3000 de unități vândute (2005-2008). Pe aceste baze, Insignia OPC, lansat în 2009, a confirmat tendința şi s-a vândut în peste 3000 de unități în primii doi ani (2009-2010).
Pieţele cele mai importante sunt Germania (aproximativ 33%), Marea Britanie (aproximativ 28%) şi Elveţia (aproximativ 14%).
Talent sportiv: „OPC Line” pentru modelele Opel de serie 
Pe lângă cumpărătorii de modele OPC orientați spre performanţă, mulţi clienţi îşi personalizează autovehiculele Opel de serie cu accesorii „OPC Line” de înaltă calitate. Pentru autovehiculele noi acestea pot fi comandate direct din uzină. Cei care deţin deja un autovehicul Opel pot să îl echipeze ulterior la partenerii Opel autorizați.
OPC Line oferă componente pentru caroserie, jante din aliaj şi detalii de interior cum ar fi volane şi manete de schimbător dezvoltate și reglate de designerii şi inginerii Opel pentru modelele respective. Aceste articole îndeplinesc cele mai severe cerinţe în ceea ce priveşte calitatea şi conformitatea, beneficiind şi de o garanţie de 24 de luni.
Popular şi exclusivist: trainingul OPC pentru o conducere de performanţă
Cursurile exclusiviste pentru performanță OPC, oferite începând cu toamna anului 2006, sunt foarte populare printre şoferii ambiţioşi, iar locurile sunt rezervate cu mult timp înainte. Acestea sunt disponibile nu doar pentru şoferii Opel sau deţinătorii de modele OPC, ci şi pentru conducătorii oricărei mărci de autovehicul.
Caracterul exclusivist al acestui curs de o zi începe cu locul. Totul se petrece la centrul de testare Opel de la Dudenhof, păzit cu stricteţe, unde sunt dezvoltate prototipurile şi viitoarele modele Opel pentru producţia de serie. Participanţii învaţă să folosească potenţialul dinamic al modelelor OPC într-un mod controlat şi sigur, de la o echipă profesionistă de instructori supravegheaţi de fostul pilot al Opel, campion la Le Mans şi ambasador al mărcii, Joachim Winkelhock. Scopul principal al cursului este de a obține o plăcere maximă a conducerii printr-un control maxim asupra autovehiculului.
În prim-plan: preselecții pentru piloţi de curse la „OPC Race Camp”
Conceptul cursului pentru conducerea de performanţă a servit drept bază şi pentru proiectul „OPC Racing Camp”. Acest nou format de sport cu motor dezvoltat de Opel se distinge prin câteva inovaţii: sunt admişi ca participanţi doar şoferi obişnuiţi care demonstrează talent, selecţia şi diversele stagii de antrenament au loc în cadrul popularului proces de eliminare, iar câştigătorii pot spera să piloteze pentru Opel în cursa de 24 de ore de la Nürburgring.
Reacția publicului şi a presei în primele două sezoane (2008, 2010) a fost copleșitoare. Peste 22.000 de piloţi aspiranţi s-au înscris pentru al doilea sezon, 750 dintre aceștia au fost înscriși pe lista scurtă. Primii opt şi-au atins obiectivul ambiţios după 12 stagii de selecţie. Cu două maşini de curse Astra, fiecare cu o putere de peste 300 CP, aceştia nu doar au participat la legendara cursă pe distanță lungă din „infernul verde”, ci au jucat şi un rol central în cadrul acesteia. Standardul înalt şi calitatea deosebită a conceptului de antrenament s-au reflectat clar în rezultatul final. Într-o întrecere cu aproape 200 de autovehicule înscrise, concurând roată-la-roată cu profesioniști și legende ale curselor ca Hans-Joachim Stuck, debutanţii programului Race Camp au ocupat locul doi şi trei la clasa lor şi poziţiile 19 şi 22 în clasamentul general.
Proiect OPC major: A treia generaţie Astra OPC
Pasionații de autovehicule şi fanii Opel aşteaptă deja cu nerăbdare următorul proiect OPC. Inginerii OPC lucrează la a treia generaţie a modelului Astra OPC. Ca  model de vârf al gamei Astra, viitorul Astra OPC va deschide un nou capitol în segmentul autovehiculelor sport compacte. La ediția din 2010 a Salonului Auto de la Paris, vizitatorii Opel au putut întrezări liniile dinamice, suprafeţele sculptate şi aspectul puternic prin intermediul studiului Astra GTC Paris. Sistemul de propulsie al dinamicului model cu trei uşi, un motor de înaltă tehnologie cu injecţie directă de benzină, a permis formarea unei prime impresii despre extraordinara dinamică de conducere şi potenţialul de performanţă ale viitorului Opel Astra OPC.
Principalele evenimente OPC
1997: Se înfiinţează Opel Performance Center (OPC)
1999: Lansarea primei generaţii a modelului Astra OPC (motor aspirat de 2 litri, cu putere de 118 kW/160 CP) – ediţia limitată de 3000 de unități este epuizată în patru luni.
2001: Lansarea primei generaţii a modelului Zafira OPC (motor turbo de 2 litri, cu putere de 147 kW/200 CP) – circa 12.000 de unităţi vândute până la modernizarea modelului în 2005.
2002: Lansarea celei de-a doua generaţii a modelului Astra OPC (motor turbo de 2 litri, 147 kW/200 CP) – disponibil ca versiune cu trei uşi şi station wagon.
2004: Lansarea gamei OPC Line.
2005: Lansarea actualului Astra OPC (motor turbo de 2 litri, cu putere de 177 kW/240 CP);
Lansarea celei de-a doua generaţii a modelului Zafira OPC (motor turbo de 2 litri, cu putere de 177 kW/240 CP);
Lansarea Vectra OPC (motor V6 turbo de 2,8 litri, cu putere de 188 kW/255 CP) – disponibil ca sedan şi station wagon.
2006: Lansarea Meriva OPC (motor turbo de 1,6 litri, cu putere de 132 kW/180 CP); 
motor V6 turbo de 2,8 litri cu putere de 206 kW/280 CP pentru Vectra OPC.

2007: Lansarea Corsa OPC (motor turbo de 1,6 litri, cu putere de 141 kW/192 CP); 
Transmisie automată cu 6 trepte de viteză, opţională pentru Vectra OPC.
2008: Modelul special Astra OPC „Nürburgring Edition” în ediţie limitată.
2009: Lansarea Insignia OPC – disponibil ca sedan cu 4/5 uşi şi Sports Tourer cu cel mai puternic motor de serie Opel din toate timpurile (239 kW/325 CP).
2010: Finala celui de-al doilea sezon al concursului Opel „OPC Race Camp”: locurile 2 şi 3 în clasa lor (SP3T) şi 19 şi 22 în clasamentul general (196 concurenţi) pentru cele două autovehicule Astra în cursa de 24 de ore de la Nürburgring.
Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Noul corsa a lasat o impresie buna are un design agresiv sportiv bine realizata motorizari bune

    RăspundețiȘtergere