Renault Fluence Z.E. urca pe cea mai inalta treapta a podiumului, in cadrul cursei "inter-city", desfasurata pe o distanta de 300 km, in cadrul competitiei Challenge Bibendum 2011. Modelul a reusit sa isi adjudece titlul de campion in fata performantelor modele roadster electrice, dar si a vehiculelor pe baza de hidrogen sau pila de combustibil.

Bilantul final al emisiilor de CO2 pentru Fluence Z.E, calculat de catre echipa de experti Michelin, a fost de 57 g CO2/ km, cu 8% mai mic fata de valorile omologate. Aceasta valoare include atat emisiile de CO2 din exploatarea vehiculului cat si emisiile generate de productia de electricitate.

Cu aceasta victorie, Renault demonstreaza ca tehnologia sa 100% electrica, accesibila publicului larg este si cea mai eficienta.

In plus fata de aceasta victorie, Renault Fluence Z.E. isi adauga in portofoliu 5 alte trofee :
  • Renault Fluence Z.E. se detaseaza ca lider la proba de manevrabilitate, pe circuitul ADAC. Avandu-l la volan pe Gregory Fargier, pilot de teste pentru Renault Sport Tehnologie, Fluence Z.E. a realizat un timp record de 2.02 minute, cu 5 secunde mai putin fata de cel mai bun rezultat obtinut de cel mai rapid model Tesla.
  • Renaut Fluence Z.E. a castigat trofeul pentru cea mai buna eficieta energetica. Modelul a reusit sa parcurga cei 300 de km din cadrul competitiei Challenge Bibendum cu un consum de numai 37,44 kWh. Performanta a putut fi atinsa datorita randamentului energetic al vehiculului si conduitei “Renault Driving Eco2” adoptata de pilotul Gregory Fargier si de co-pilotul sau, Sylvie Savornin, Manager Societati in cadrul grupului Renault.
    In concluzie, acest rezultat contabilizeaza o autonomie totala de 215 km pentru Fluence Z.E. (inclusiv probele de performanta).
  • Fluence Z.E. a obtinut un al treilea trofeu : cel mai mic bilant complet de emisii de CO2, incluzand emisiile generate de productia de electricitate. Calculata de catre echipa de experti Michelin, valoarea de 57 g/km este inferioara emisiilor de CO2 generate de catre vehiculele hibrid si cele cu pila de combustibil. Acest fapt demonstreaza ca tehnologia electrica Renault este solutia de energie alternativa cea mai «curata» si cea mai performanta.
  • Evident, Renault Fluence Z.E. primeste si «premiul» pentru emisiile locale, intrucat genereaza zero emisii de CO2 in exploatare.
  • In final, Renault este gratificat cu «premiul Design», pentru cea mai buna integrare in design-ul masinii a solutiilor de reincarcare a bateriei.

Grégory Fargier si Sylvie Savornin, pilot si co-pilot Fluence Z.E., au declarat « suntem foarte fericiti ca am reusit sa castigam aceasta competitie, in fata concurentilor nostri redutabili. Acest challenge ne-a permis sa exploatam intregul potential al masinii. Fluence Z.E. permite un stil de condus fiabil, agreabil si eficace ».

Pentru a putea parcurge distanta de 300 km, bateria descarcata a modelului Fluence Z.E. a fost inlocuita cu una complet incarcata in 6 minute. Aceasta performanta a fost realizata in conditii de raliu datorita unei adaptari speciale a elementelor de fixare a bateriei pentru a permite desurubarea cu un utilaj manual, sistemul de fixare standard fiind destinat unei inlocuiri in sistem automat (Quickdrop®)

Renault a propus vizitatorilor standului sau lectii de initiere in conducerea eco «Renault Driving Eco²», pe Fluence Z.E. si Kangoo Z.E., organizate de catre Key Driving Competence, filiala Renault de training in eco-drinving. In urma acestei sesiuni de training, cei 50 de participanti au castigat in medie 25 km fata de stilul lor «obisnuit» de condus.

Nissan, partener al Aliantei , a facut parte dintre laureatii challenge Bibendum. Astfel, Nissan LEAF a castigat raliul urban de 30 km clasandu-se in fata Citroën C-zéro si Peugeot Ion, demonstrand astfel excelenta tehnologiei litiu-ion dezvoltata de Alianta.

Sursa: Renault Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii