Roadstere Mercedes-Benz.
Clasa SLK are rădăcini puternice în istoria brandului Mercedes-Benz. Roadsterele compacte și sportive au o tradiție îndelungată care a pornit în era companiilor Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) și Benz & Cie.

Aceste automobile în două locuri au luat na
ștere chiar din gamele de autovehicule ale acelor timpuri. Acestea au primit un design diferit al caroseriei într-o manieră specifică ce a fost aplicată până în perioada ulterioară celui de-al Doilea Război Mondial: clienții care au optat pentru un roadster compact au ales un anumit model și au comandat apoi varianta sportivă de caroserie corespunzătoare.

„Runabout”: o parte integrală din istoria roadsterului.
Exemplele timpurii ale acestui tip de automobil includ modelul Benz 8/18 cp de 18 CP (13 kW) – 1910-1912 cu caroseria „runabout”. Runabout a fost o variantă populară de design pentru automobilele compacte în primul trimestru al secolului 20: o caroserie deschisă a fost montată pe
șasiu cu o banchetă pentru două persoane. Termenul „runabout” era folosit în America de Nord ca sinonim pentru „roadster”.

Daimler-Motoren-Gesellschaft a oferit roadstere compacte și în primul sfert al secolului 20. Exemplele includ modele cu caroserie de „automobil sport în două locuri”, printre care Mercedes 6/25 cp (1922) și Mercedes 6/40 cp (1924).

În 1926, unificarea DMG cu Benz & Cie. a dat na
ștere companiei Daimler-Benz AG, cu noul brand Mercedes-Benz. Noua companie a continuat și a crescut păstrând tradițiile predecesoarei sale în segmentul roadsterelor sportive și elegante, producând autovehicule precum roadsterul Mercedes-Benz 8/38 cp cu modelul de serie W 02, propulsat de un motor coaxial cu șase cilindri de 38 CP (28 kW) și Mercedes-Benz 10/50 cp Stuttgart 260 Roadster cu 50 CP (37 kW) ce aparține seriei W 11.

Două modele marchează na
șterea tradiției SL.
Jumătatea anilor '50 a fost martoră la revolu
ția automobilelor sport de la Mercedes-Benz, cu două modele de pionierat: 300 DL a fost un coupé puternic ce a adoptat variate atribute tehnice și stilistice de la mașinile de curse ale epocii. O versiune de roadster a modelului 300 SL a fost lansată mai târziu, timp în care 190 SL și-a demonstrat calitățile de roadster compact și sportiv încă de la lansarea din 1954.

Modelul 190 SL a câ
știgat atenția publicului și a experților datorită manevrabilității excelente, standardelor ridicate de siguranță și confortului unic. Aspectele esențiale și punctele forte ale acestui automobil sport atractiv, ce s-a făcut cunoscut drept un autovehicul sportiv pentru călătorie și uz zilnic, aveau să se regăsească 40 de ani mai târziu în Mercedes-Benz SLK.

Sportiv – U
șor – Scurt: formula de succes pentru secolul 21.
Brandul originar din Stuttgart a dezvăluit SLK drept concept auto în 1994. Versiunea de produc
ția a fost lansată în 1996, SLK fiind abrevierea germană pentru „Sportiv – Ușor – Scurt”. Acest autovehicul a deschis drumul către un cu totul nou segment de piață conturat de roadsterele compacte. 

Din 1996 până în 2004, Mercedes-Benz a construit modelul SLK, seria R 170, care a lansat plafonul din o
țel vario roof și a răspândit conceptul SLK în întreaga lume – un roadster compact ce combină atractivitatea unui automobil decapotabil și eleganța sportivă a unui coupé cu fiabilitatea sporită a unei limuzine Mercedes-Benz.

Cea de-a doua serie (R 171), ce a fost lansată în 2004, a sporit atractivitatea fascinantă a SLK-ului. Noul SLK avea un design mai dinamic
și era echipat cu numeroase funcții inovatoare. Modelul emblematic SLK 55 AMG cu motor V8 a demonstrat  aspirațiile la fel de serioase ale acestei serii. Anul 2011 a fost martorul introducerii seriei R 172, drept ce-a de-a treia generație a Clasei SLK, propulsând în viitor conceptul inovator şi fascinant al roadsterului compact.

Sursa: Mercedes-Benz Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii